دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

1-تاسیس شرکت مسافربری

به نام یزدان پاک


سلام


در ادامه ی پست قبلی و برای شروع ، از بالا به پائین و از کل به جزئ صحبت خواهیم کرد .

ابتدا برای تاسیس شرکت مسافربری که یکی از ارکان حمل و نقل مسافر بین شهری و درون شهریست ملزوماتی دارد به این صورت :

1- داشتن سابقه ی کار در شرکتهای مسافربری و حداقل مدرک دیپلم ،که البته ظاهرا جدیدا به لیسانس مرتبط ارتقا یافته است .

2- تمکن مالی برای اجاره ی دفتر در ترمینالهای مسافربری و تجهیز شرکت .

3- به نام بودن و مالکیت اتوبوس که سابقا تعداد آنها 10 دستگاه بوده .

4- اخذ مجوز از سازمان حمل و نقل جاده ای .

5- سایر مدارکی که شامل سوئ پیشینه ی کیفری ، عدم اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان ، التزام به جمهوری اسلامی ایران ، سکونت در شهر مورد نظر و ...


سابقا با همین موارد که ذکر شد ، مجوز تاسیس شرکت را میدادند ، ولی جدیدا مورد ی به موارد فوق اضافه شده که هنوز اجرائی نشده و آن ایجاد شرکت توانمند میباشد به این معنی که شرکت حمل و نقل مربوطه میبایست توان تولید نوعی از برندهای خارجی و یا مشابه داخلی از اتوبوس های بیابانی و همچنین بازار استفاده از آنها را داشته باشد (که این یکی از آیتم های مفید برای قدرتمند سازی حمل و نقل جاده ای میتواند باشد .)

البته لازم به ذکر است که جدیدا کمتر دیده شده شرکتی تاسیس و یا توان رقابت با شرکتهای بزرگی مثل همسفر را داشته باشد ، که اگر  به نظر حقیر در صورتیکه تحولی در نظام حمل و نقل صورت بگیرد و شرکتها از خرده مالکی تبدیل به مشارکتی بشوند و شرکتهای کوچک و کم سابقه و یا ضعیف از لحاظ تمکن مالی در شرکتهای بزرگتر حل شده و بصورت سهامدارانی متمرکز عمل کنند مطمئنا وضعیت عملکرد آنها بهتر خواهد شد   .


در پست بعدی به ترتیب اولویت در خصوص نحوه خرید اتوبوس و تبدیل به مالک اتوبوس شدن را توضیح خواهم داد .

لازم به یادآوریست که در پست های قدیمی تر جناب خوشنویس از دوستان و خوانندگان محترم این وبلاگ لوگوهای مختلفی از شرکتهای مسافربری قدیمی برایمان ارسال کرده بودند که در صورت تمایل شما عزیزان را به تماشای آنها دعوت میکنم .


تا بعد  ...


Image result for ‫عکس از شرکت مسافربری همسفر‬‎

نظرات 4 + ارسال نظر
کورش گودرزی دوشنبه 28 تیر 1400 ساعت 16:17

ایران پیما شد تعاونی یک شرکت pmt شد تعاونی 2شرکت اتو رخش شد تعاونی3ومیهن تو تعاونی 4 اتوسیرفروتن تعاونی 5__ترانسپورت شمس‌العماره تعاونی6_شرکت اتوعدل شد تعاونی7_وشرکت لوان تور تعاونی 8وشرکت اتوبنز کرمان تعاونی 9وشرکت ایران بنز تعاونی10شد شرکت گیلان تور شدتعاونی11وشرکت گیتی نوردشدتعاونی 12وشرکت اتوتاج شد13وشرکت اتوبوذرجمهرشدتعاونی14 وتی بی تی شدتعاونی 15 ومیهن نورد واکسپورت شدند17

محمد اسلامی مقدم پنج‌شنبه 29 شهریور 1397 ساعت 10:41

سود سرمایه گذاری در این کار چقدر است
فرض کنیم برای هر یک میلیارد تومان سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت تعاونی
ویا شراکت در تعاونی چقدر برگشت سرمایه دارد

مسلما اصلا نمیتوان مبلغ مشخص کرد اما الان با این مبلغ شاید بشه اتوبوس مدل ۹۵ خرید که حدودا ۲۰ میلیون درآمد داره

غلامحسین شنبه 8 آبان 1395 ساعت 22:32

سلام و تشکر از اظهار لطف جنابعالی

آقا جان فقط حقیقت را گفتم ، همین .

غلامحسین شنبه 8 آبان 1395 ساعت 22:29

با سلام آنچه که در مورد ادغام شرکتهای کوچک و تشکیل شرکت بزرگتر فرمودید یکبار در سال 59 در راستای حذف گاراژهای مختلف وتاسیس تعاونیهای مسافربری اتفاق افتاده است بعنوان مثال ظاهرا با ادغام ایران ترانزیت و اکسپورت تعاونی 17 متولد شد و شرکتهای بزرگتر مانند تی بی تی و ایران پیما و میهن تور و عدل و لوان تور هر یک تعاونی مختص خود را تشکیل دادند

سلام استاد گرانقدر
ممنون از حضور و اظهار نظرتان .
سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد