ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
به نام یزدان پاک
سلام
این بحث بیشتر بدرد خودروهای دیزلی میخوره ولی مطرح کردنش خالی از لطف نیست .
حتما دوستان بخاطر دارند که قدیمتر ها کامیون و اتوبوسهای دیزلی در فصل سرما برای روشن شدن در صبح سرد زمستانی دچار مشکلات مختلفی بودند ، آب توی مسیر لوله و سیلندر موتور منجمد میشد ، روغن توی سیلندر بخاطر سرمای بالا سفت میشد و موتور به سختی روشن میشد ، جدا از این مشکلات بعد از کلی مکافات تا ماشین روشن میشد ، گاها باید یک ساعتی در جا کار میکرد تا موتور و متعلقاتش گرم بشه تازه بعد از این باید با سرعتی خیلی کمتر از حد معمول مسیری را طی میکردند تا آمپر آب به حد نرمال برسه ، بعضی ها هم بخاطر اینکه صبح بتوانند ، دیزلشونو روشن کنند ، مجبور بودند روغن و آب موتور را تخلیه و در محلی گرم تا صبح نگهداری کنند و صبح مجددا با کلی مشقت و اون هوای سرد صبحگاهی مجددا توی موتور بریزند و ماشین را بازم با زحمت روشن کنند.
مبحث امروز من در مورد وسیله ای به نام بخاری درجا میباشد ، که بعد از نصب این سیستم روی خودروهای دیزلی خیلی از مشکلات حل شد .
بخاری درجا مدلهای مختلف و اشکال گوناگونی دارد ، اما عموما با سوخت گازوئیل و یا گاز کار میکنند ، طریقه ی نصب هم به این صورته که در قسمتی از کامیون و یا اتوبوس ، به نوعی که در مسیر حرکت آب قرار داشته باشد نصب میشود و ، کلید استارت مخصوص بخود توسط برق باطری روشن و سپس توسط سوخت گازوئیل مشغول بکار میشود ، مشعل بخاری درجا آب را گرم و توسط پمپی که در امتداد این سیستم مشغول بکار است آب بدون اینکه دیزل کار کند گرم و به چرخش در می آید ، مشخصا قبل از اینکه موتور روشن بشود بر اثر گرمای آب سیلندر و متعلقات آن گرم میشود و برای استارت اولیه با دمای مورد نیاز آماده میشود .
محاسن داشتن بخاری درجا نداشتن همان معایب نداشتن آن به اضافه ی صرفه جوئی در مصرف سوخت ، جلوگیری از آلودگی هوا ، پائین آوردن استهلاک قطعات موتور ، صرفه جوئی در زمان و ضریب اطمینان بیشتر در هنگام روشن شدن موتور میباشد .
متاسفانه ، در بین مالکان و بعضا رانندگان مرسوم است که قسمتهائی که مستقیما با حرکت خودرو مرتبط نیستند در صورت خرابی ، تعمیر نمیشوند و فقط برای سهولت کار از مسیر خارج میشوند و بخاری در جا یکی از همون قسمتهاست ، در صورتیکه علاوه بر مزایای فوق ، در صورتیکه در بیابان و جاده های خارج از شهر خودرو بنابه دلایلی متوقف بشود و قادر به حرکت نباشد و هوا هم سرد این بخاری درجاست که میتواند جان سرنشینان خودرو را از سرما نجات بدهد .
تا بعد ..
مطلب جالبی بود
موفق باشید
سلام و ادب و خسته نباشید بخاطر مطالبی که عنوان میکنید . با خوندن مطلب جدید رفتم به سالهای گذشته و زحمت و رنجی که پدر راننده ام توی صبح های سرد زمستون میکشید و دلم گرفت از نبودنش...
خدا همه درگذشتگان رو قرین رحمت و به شما طول عمر پر برکت عنایت کنه . موفق باشید .
سلام
خدا پدر مرحومتان را قرین رحمت خود بگرداند و ممنون از نظرتون
باسلام خدمت شما.
ما از سایت دیجی مای به شما پیغام میدهیم ما برای شما یک قالب بسیار زیبا در طرح ها تک ستونه
دوستونه
و سه ستونه ساخته ایم و اماده ی دریافت است قیمت های ما در سایت زده هستند.
تک ستونه = 10000
دوستونه = 30000
و سه ستونه = 50000
که ما قالب سه ستونه را برای شما 30 تومان میگیریم و دوستونه را 20 تومان. لطفا اگر خوشتان آمد حتما به این ادرس ایمیل پیغام بزنید و یا به سایت ما مراجعه کرده و بخش تماس با ما را بزنید و درخواست خودتان را برای ما بنویسید.
با تشکر.
صدری زاده مدیر سایت دیجی مای.
سلام
تا قبل از این من فقط ظاهر اتوبوسها و کامیونها رو می دیدم اما با خوندن پستهای حالب و پربار شما ، کمی عمیق تر به وسایل حمل و نقل نگاه می کنم
سلام
منت گذاشتین که تا بحال زحمت این پستهای حقیر را تحمل نمودین .