ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
به نام یزدان پاک
سلام
بدنه و استخوان بندیه داخلی هر خودروئی ، یکی از مهمترین شاخصه ها برای استحکام خودرو و سلامت سرنشینان آن در هنگان حوادث رانندگیست .
ضمن احترامی که برای تولیدات داخلی قائلم و امیدوارم ، این کپی برداری ها و مونتاژها روزی به صنعتی بومی و برخاسته از ذهن هوشمند ایرانی ، تبدیل بشود ، در این مقال نظرات شخصیه خودم را بر پایه دیده ها و تجارب چندین ساله ی خدمت در بخش مسافر برون شهری ، ارائه میدارم ، باشد با نظرات و پیشنهادات و اشتراک گذاری با دوستان ، حقیر را در این زمینه یاری بفرمائید :
عکسهای فوق :
بنوعی بدون شرح آنها هم حکایت از سر درون اسکلت سازی در اتوبوس میباشد که ، نه تنها کافی نیست ، بلکه دارای نواقص بسیاری هم هست :
ابتدا محل اتصال سقف به بدنه ی تحتانی 7 یا 8 عدد پروفیل با ضخامت 6 یا 7 سانتیمتر که تکیه گاهی به همان انداره رابط بین این دوقسمت مهم که در تصادفات ، بیشترین آمار تلفات را دارند ، میباشد .
در طراحیه اولیه هر برندی ، سعی در زیبا سازیه محصول تولیدی خود دارند که امری ، بدیهیست .
ارتفاع اتوبوسها به نظر حقیر ، نباید به اندازه ی کنونی باشد حجم مورد نیاز سالن و محلی برای نصب بر روی شاسی ها ، در این شرایط سطح ایستائی اتبوس بر روی زمین بیشتر شده و در تصادفات احتمالی و یا واژگونی ها با توجه به کمتر بودن ارتفاع : اولا دیرتر اتوبوس واژگون میشود و در صورت واژگونی صدمات کمتری به وسیله و مسافران وارد میشود .
شاید این سوال پیش بیاید که طبقه زیرین که برای بار تعبیه شده است چه میشود ، اگر طول اتوبوس به اندازه ی اتوبوسهای سه محور باشد و تعداد مسافران قابل حمل به اندازه ی اتوبوسهای 2 محور ، از فضای مازاد برای حمل بار میشود استفاده کرد (مانند اتوبوسهای 2 طبقه)و همچنین با توجه به اینکه اتوبوسهای سه محور با 8 چرخ حرکت میکنند و محور سوم مجهز به بوگی(فرمان عقب) میباشد کنترل اتوبوس به مراتب راحتتر و مطمئن تر صورت میگیرد .
همچنین چون قسمتی از بدنه برای حفظ بار و بقولی محل ،حمل اثاث همراه مسافر میباشد با آهنکشی محکمتر ، سعی در استحکام بیشتر برای اتصال بدنه به سقف میشود .
مورد بعدی ضعف در پروفیل کشی ها میباشد که در ساخت اتاق اتوبوس ، مخصوصا در این برند ، از اتصالات مورب برای محکم سازیه سقف استفاده نمیشود ، بطوری که هنگام استفاده از برند اسکانیا ، در حال حرکت موجهای ایجاد شده در سقف بر اثر ناهمواری های جاده ای کاملا پیداست و حکایت از ضعیف بودن سازه ی سقف دارد .
بهتر این است که اگر ما برای مونتاژ برندی در ایران اقدام میکنیم ، سازه را برای استفاده های بومی و نیاز جاده ای خود بهینه سازی کنیم ، و فقط به استانداردهای شرکت سازنده که لاجرم برای محیطهای استاندارد ، انتخاب شده اند بسنده نکنیم .
تا بعد...
سلام...با توجه به عکس هایی که از واژگونی های اتوبوس داخل و خارج از کشور دیدم میشه راحت گفت اتوبوس های تولید داخل اصلا ستون ندارند...امیدوارم شرکت ها 1% به فکر جون مردم باشن
اگر مسولین و دلواپسان بگذارند تولیدات اصلی شرکتها با قیمت اصلیشون وارد کشور بشه ، زیاد طولانی نمیشه که تولید کنندگان مجبور به رعایت اصول میشن !!!
سلام آقای کمانگیر

خوب هستید؟
مطلبتون بسیار خوب بود... خسته نباشید
سلام
متشکرم نظر لطفتونو میرسونه
مینوشتم عشق دستم بوی شبنم میگرفت
آهِ حوای درون ،دامان آدم میگرفت
مینوشتم شعر یک توده شقایق بود و آه
آشنا دستی ز دست باد مریم میگرفت
مینوشتم شاعری سر در گریبان غروب
یادگاری مینویسد، عشق ماتم میگرفت
میرسیدم تا لب دریا نگاهم بود و موج
انتشار آبی امواج را غم میگرفت
سلام
ممنونم خیلی زیبا بود
سلام دوست عزیز
خداقوت خسته نباشی
ممنون از لطفت دست حق پشتیبانت
یا علی
سلام
سر زنده باشید و شاد