ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
به نام یزدان پاک
سلام
امروز میخوام در خصوص کمربند ایمنی در خودرو های مختلف و از همه مهمتر ، اتوبوس صحبت کنم .
این نکته که بستن کمربند ایمنی برای حفظ جان و سلامتی امری ، ضروریست در آن شکی نیست ، اما چه نوع کمربندی ؟؟ در بسیاری از تصادفات منجر به آتش سوزی و فوت سرنشین ، یکی از دلایل فوت آزاد نشدن به موقع کمربندهای ایمنی و گیر افتادن مسافر داخل خودروی واژگون و یا دچار حریق است .
چه باید کرد ؟؟ به نظر حقیر برای خودروها هم میبایست ،کمربندهای همچون هواپیما استفاده کرد به نوعی که راننده در هنگام جابجائی های جزئی مثل خم شدن برای دیدن آئینه یا برای دیدن امتداد پیچها به سادگی قفل نشده و راننده در هنگام نیاز آزادیه حرکت داشته باشد . کمربندها میبایست به یک دمای مشخصی واکنش نشان بدهند ، و در صورت حریق یا یخ زدگی حودبخود آزاد شوند ( یعنی عملا هوشمند باشند)
کمربندهای ایمنی میبایست طوری طراحی بشند که در حالت عادی فشار غیر قابل تحملی روی محفظه سینه و شکمی وارد نکنند تا بر اثر این فشار مسافر و یا راننده مجبور به باز کردن و رهیدن از این دام بشوند مخصوصا افراد بیمار که دیگر جای خود دارند .
متاسفانه در مملکت ما فقط قوانین وضع میشوند و در خصوص ایمن سازی و همگام بودن با تکنولوژی هیچ حرکتی صورت نمیگیرد چرا که خود این تکنولوژی عاملی برای پائین آمدن درامد بعضی ارگانها و یا تولید کنندگان که به نوعی وابسطه به هم هستند میشود !! مثال بارز توقف تولید خودروهای فاقد استاندارد با تبلیغات فراوان تمدید میشود ؟؟ کامیون هوو پلاک نمیشود و جایگزین آن برادری تنی به نام فاوو پلاک میشود ؟؟پیکان از ره خارج میشود وانتش تولید انبوه میشود نیسان تحت چه لیسانسی تولید میشود و علی ماشالله ؟؟ از این قبیل موارد زیاد هست و تا سیستم این چنین است همچنان خواهد بود .
تا بعد ...
در ضمن 1سال و 21 روزه شدن وبلاگتون مبارک....

























































سلام.مرسی از بابت مطلب آموزشی!!!
















واقعا کمربند بستن در اتوبوس برای مسافر مثل بستن شکم مسافر با 10 متر طناب به صندلی هست..کاملا موافقم با کلام شیوا و رسای شما استاد.
استاد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!