ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
به نام یزدان پاک
سلام
امروز میخوام در مورد بخشی از اتوبوس و معظلات مربوط به آن بنویسم که بنا به دلایلی کمتر مورد توجه هست و نقش مهمی در استحکام اتوبوس و جلوگیری از تلفات در زمان تصادفات دارد .
سقف اتوبوس که از اسم آن هم پیداست قسمت فوقانیه اتوبوس است که از داخل توسط تزئینات داخلی پوشش داده شده و از بیرون یا همون بالا توسط لایه ای از فیبرگلاس .
سیستم ساختمانیه آن هم از شبکه ای از پروفیل های 4*4 که قاعدتا میبایست با فواصل 40 سانتی متری و در این فواصل از پروفیلهای حایل و مقاوم ساز بصورت ضربدری استفاده بشود منتهی در حین ساخت بخاطر پائین آوردن وزن سقف از فواصل بیشتر و بجای ضربدری بصورت یک حایل مورب استفاده شده ، اتصال سقف به بدنه نیز میبایست از پروفیلهای 8*4 و یا حداقل 6*4 استفاده بشود ولی بخاطر زیبا سازی و کمتر شدن وزن معمولا از همان پرفیل 4*4 استفاده میشود .
سقف بخاطر پروفیلها و تزئینات داخلی و خارجی و همچنین سیستم کولر و فن کوئلهای سقفی ، وزن بالائی دارد و بخودیه خود قسمتی آسیب پذیر است و متاسفانه با کم کاری های ذکر شده درصد صدمات آن بیشتر هم شده ، در بیشتر تصادفاتی که اتوبوس دچار غلطیدن میشود بیشترین صدمه را سقف به مسافران وارد میکند که متاسفانه تا بحال تغییری در این بخش داده نشده است لازم است رانندگان و مالکین در هنگام خرید و یا استفاده از اتوبوسها به این قسمت هم توجه داشته باشند .
تا بعد ...
اصلا حرفشو نزنید کمتر از استاد قانع نمیشم.. پس استادید.
ببخشید معذرت..من ازهمه بیسوادترم..منظورم کم فرهنگی و ...بود یجورایی!! ازهمه معذرت.
شما که استادید بحثی در اون نیست!!
والا در بعضی از شغلها زیاد آدما لاف بلدی میزنن!!!!!!!!!!!! اما خوب اونایی که از سر ناچاری و بیسوادی میان راننده میشن واقعا گند زدن رفته. بهمه چی... از همه نظر!!!
مراتب خواهش و عجز منو بپذیرید و خواهشا کمانگیر خطابم کنید اگه قابل میدونید .

قبول دارم بیشتر مشکلات در عدم توانائی در ، درک افراده و با توجه به اینکه به افراد بیسواد هم توهینی نشه !! صحبت شما کاملا صحیحه ، و بخاطر همین هم خواهان تغییر رویه در استخدام راننده ها هستم.
تا درودی دیگر بدرود
کمانگیر
سلام.اگه قسمت بیرونی سقف از فایبرگلاسه چطوری راننده ها و شاگرداشون روی اون مانور میدن و راه میرن و بار و...؟؟؟؟؟؟
مگه جنس سقف برندهای مختلف اتوبوسها باهم فرق دارن؟؟؟؟
مطلب جالبی بود!!!!
در آموزشهای فنی گواهینامه پایه 1 چی یاد میدن آخه؟؟؟ کاش شما تدریس میکردید.!!!
آموزش رانندگی هم که با یه اتوبوس عهد قجری بود...تازه مربی میگفت با اینها آموزش ببینید و امتحان بدید بهتره تا اون مدل اتوماتیک های جدید..حکم فولاد آب دیده شدنه..!!
امتحانشم از phd سختربود!!!
یکی از همکارانتون میگفتن قبلنا راننده بود ماشین ،ماشین نبود...حالا ماشینها همه عالی اما راننده نداریم..یه مشت بچه اومدن کار رو خراب کردن..وهمش باعث تصادفن!!!!استاد نظرتون!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام از اینکه استاد خطابم میکنید معذبم همون کمانگیر از سرم هم زیادیه !!!!!!!!!!
اما در مورد راننده ها از قضای روزگار برای بعضی مشاغل طرف هرچه جوان تر بهتر منتهی بجای اینکه طرف بعد از 30سال رانندگی بتونه تجربه کسب کنه میبایست اموزشهای لازم را ببینه مثل خلبانها بعد عنان اتوبوسو تحت شرایط و مقرراتی بدست بگیره از دید من اون شخص میخواسته معلومات خودشو برخ شخص یا اشخاص بکشه !!! اینطور نیست