دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

کدوم یکی بهتره

به نام یزدان پاک


سلام


سرکار خانم مجد سئوالی کردن در خصوص کدوم برند اتوبوسی را میشه گفت بهتره ؟؟


حقیقتشو بخواهم بگم تمامیه اتوبوسهای مونتاژ داخل از اون شکل و استحکام مدلهای اصلی خیلی فاصله دارن اما از لحاظ تکنولوژی و فنی با اونها هم ترازن .


در خصوص توضیح و تفصیل برندهای تولید داخل تویه پستهای قدیم به اجمال توضیح داده بودم اما ضمن احترام خاصی که برای سرکار خانم مجد ، یکی از مالکین سابق و دوستان وبلاگی  قائل هستم بصورت خلاصه در خصوص مدلهای داخلی چند خطی مینویسم که صد البته بر اساس تجربیات این چند سال رانندگی با اتوبوس و نهایتا سلیقه شخصی میباشد .


در ابتدا اتوبوس های بنز یا همون رویال سفر که ضمن اینکه از موتور و گیربکسی ضعیف برخوردارند کورومبیل هاشون هم استوک و از لحاظ ساختار ظاهری که دیگه تا تونستن واسش ایراد گذاشتن .


اسکانیا ، اگه بخواهیم از حق نگذریم با توجه به اینکه بیش از 60 درصد ناوگانمونو این برند تشکیل میده و با تولید این برند کمر ولو توی ایران شکست در ابتدا اسکانیا لیوری 9 لیتری نتونست با اقبال عمومی روبرو بشه

اما با ورود عقاب 12 لیتری و لیوریش و متعاقب اون گیربکس پنوماتیکش تونست ولو b12  ، b7، , و حتی B12TX را که مدلی پر از آپشنهای مختلف بود را از جرگه رقیبان بیرون کند و در اینجا نباید فراموش کرد که شرکت همسفر یکی از بزرگترین نمایشگاههائی بود که توانست بزرگترین کمک را به شرکت عقاب افشان بکند.


B9R یا  همون ولو B9 بعد چند سال رکود در بازار فروش ولو که تحت تاثیر شرکت عقاب افشان بود و با شروع سالهای تحریم و کم شدن ورود شاسیه انواع اتوبوس ، روانه بازار شد در ابتدا چون در اذهان مردم اسکانیا جای خوش کرده بود به زحمت تونستند مدلهای اولیه که توام با نواقصی هم بود را با ترفندهائی مثل فروش اقساطی و وامهای بدون بهره بفروش برسونن در این اثنا ورود اتوبس مدرن MAN مجددا بازار فروش این مدل را تحت الشعاع خودش قرار داد.


تولیدات جدید این شرکت ضمن اینکه شکیلتر شدن همچون اسلاف خویش صاحب بعضی آپشن ها شده که در فروش بیشتر این برند سهم بسزائی داشته !!


و اما MAN  ، تکنولوژی اروپای شرقی ( آلمان ) مخصوصا در صنعت حمل و نقل همیشه زبان زد بوده و هست و با مطالعه رتبه های کسب شده توسط این شرکت ، موقعیت این برند بر همگان روشن خواهد شد ! بعد از حدود 14 سال رانندگی در بخش مسافر و استفاده از تمامیه مدلهای موجود به جرات ، حقیر یکی از طرفداران پر و پا قرص این برندم و با توجه با امکانات موجود در کشور اتوبوس مان یکی از بی عیب ترین مارکهای موجود در بازار میباشد حال چرا مالکان برای خرید این مدل علاقه ای نشان نمیدهند اولا استفاده انحصاری در شرکت همسفر و دوم گرانیه اتوبوس و سوم شاید محدود بودن خدمات پس از فروش این مدل میباشد ، اما تمامیه این مشکلات چیزی از ارزش و توانائیه این غول 6 سیلندر نمیکاهد .


 بهر تقدیر هیچوقت نمیشه گفت واقعا کدام مدل ارحج تر از دیگریست و بنا به سلیقه های منطقه ای و محلی در هر استانی یکی از مدل های تولیدی بیشتر استفاده میشوند .


تا بعد ...

نظرات 8 + ارسال نظر
مجد چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 22:24

سلام.ممنون بابت آهنگ!!! روح مرتضی پاشایی عزیز غرق در آرامش انشالله.
انشالله ریشه ی سرطان کنده بشه و خدا همه ی بیماران رو شفا بده.
و اما شما که آقا یا خانم ؟؟؟؟ هستید... اگه میشناختیم باید بدونی که: این خانم شمر ،بچه و..ip و آدرس شما رو از مدیر محترم این وبلاگ میتونه بگیره و مثل آب خوردن شناسایی بشید! اون وقت اسمتون از ؟؟؟؟ میشه!!!!!
آقای کمانگیر امروز یه مطلب داخل روزنامه خوندم 90 درصد ناوگان دیزلی فرسوده دارن تبدیل به احسنت میشن... بنظرتون جوک نبود؟! البته به جزییاتش خیلی اشاره نشده بود چگونه....

سلام
شاید درست باشه این مطلب ولی با احتساب این چندین سالی که ماشینهای دیزلیه جدید وارد شدن و اندک اندک قدیمی ها دارن کم میشن اما توی اصل داستان فرقی نمیبینم چرا ناوگان باید با فرهنگش نو بشه !!!!!!!!!!!

؟؟؟؟ چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 12:44

این استاد سرکارخانم مجد خودش که نگفته جنسیتش چیه؟؟؟؟؟ شما از کجا فهمیدی خانم یا آقاست؟؟؟؟؟؟؟
من میشناسمش مثل شمره البته بدتر!!!!!!!!!!!!! فقط بلده دستور بده امر کنه همین!!!!!!!!!! اما درکل دمش گرم.بچست اما باجذبه

سلام مهمان مجازیه من !!!
از کجا فهمیدم چون ایشون مدتیه خواننده این وبلاگه . شما میشناسیدش اما نمیدونم به چه دلیل خودتونو بدون نام و با علامت سئوال معرفی کردین امیدوارم بی دلیل باشه !!
شمر یا غیر شمر !! هر صاحب کاری دوست داره پرسنلش کارشونو به نحو احسن انجام بدن در غیر این صورت هر کسی شمر که هیچ بدتر هم شاید بشه !!!
خوشحالم از ایشون تعریف کردین چون با توجه به شناخت شما همچین بچه ای در خوره تمجیده
بهر حال از اینکه به حقیر سری زدید ممنونم موفق و کامران باشید

فاطمه چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 09:07 http://emamzamaneshgheman.persianblog.ir/

سلام خیلی وقتها می اومدم اینجا نظر بذارم ولی نظرم ثبت نمی شد نمی دونم چرا؟
ولی خیلی ممنونم قابل می دونین و به وبم سر می زنین

خوشحالم کردید . وبلاگ این حقیر قابل نبوده لابد !
هر جا اسمی از امام زمان باشه و به نظر این کوچکترین رنگ و بوی غیر سرورم را نداشته باشه با اشتیاق به سراغش میرم وبلاگ شما هم همینطوره

Birsan چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 00:14 http://birsan-21.blogfa.com/

آقاااای کمانگییییر دلمون خون بود با این آهنگ وبلاگتون خون ترش کردین...

سلام birsan خدا مرتضی پاشائی را رحمتش کنه جون با استعدادی بود همه رفتنی هستیم حالا نوبتمون کی و مرگمون چه مدلی باشه ؟
خوشبحالش با عزت رفت

مجد سه‌شنبه 27 آبان 1393 ساعت 13:27

استاد کمانگیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این که شمائین::
اما این منم:

اینم وصف حال در مصرع دوم آشکار....
توانا بود هر که پولدار بود..."""""زدانش ، دلت پیر و کهنه بود""""""

شایدم همینطور باشه که میفرمائین الله و علیم
آهنگ روی متن عوض شد امید است مقبول بیفتد

مجد یکشنبه 25 آبان 1393 ساعت 16:28

استاد اصطلاحات کاری به مدرک و سواد نداره!!! وقتی در صنف اتوبوس مسافری بودم باید یاد میگرفتم...هرشغلی دیگه یک اصطلاحاتی داره که یاد میگیری....


شمائین دیگه !!
توانا بود هر که دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود

بداقا یکشنبه 25 آبان 1393 ساعت 11:19

سلام

سلام

مجد شنبه 24 آبان 1393 ساعت 00:48

عرض ادب و احترام
بسیار سپاسگزارم از بابت پاسخ. بنده هم همینو گفتم ..خوشبختانه یا متاسفانه الان ،چه مسافر چه مالک b9r-vipرو ترجیح میدن!!!!!
البته شما استادید و نظر شما کاملا متین. آقای کمانگیر یه پست داشتید که گفته بودید درآمد راننده ها کمه!!! من مخالفم چون دیدم میگمااا !!!!الان راننده ای که ماشین تحویلشه مسیر 850 کیلومتری رو با راننده کمکی سرویسی 150 تومن میگیره .که هر سر رانندگی(رفت و برگشت)8ساعت رانندگی میکنه.این دستمزد غیر مسافر توراهی و بار یواشکی هست!!!!
خداییش با سواد اندکشون درآمدشون ازیک مدرکphd هم بالاتره!!!!!
این یک واقعیته.!!!!البته مسافت های کوتاه دستمزد کمتری داره گه بعضا سروتهی میرن و برمیگردن که جبران میشه...
آقای کمانگیر چقدر خوب اصطلاحات رو بلدم"""سروتهی "" مطمئنم شما اصطلاحات رو میدونید استاد.
نظرتون راجع به در آمدش چیه؟؟؟ البته سختی کار به کنار!!!

سلام ممنونم از اظهار لطفتون
در مورد درامد اگر بخواهی حلال کار کنی و مخارج بین راه هزینه های ایاب ذهاب تا ترمینالها کسر اوقات بیکاری به دلایل مختلف مریضی های پیش امده به خاطر این شغل از همه مهمتر هزینه های جاری و تقریبا روزمره بخاطر داشتن کارت هوشمند کلاس های اجباری و هزینه ساز و عمدتا بی فایده هزینه تمدید و تعویضهای دفاتر ساعت زنی و ...
حالا درامدها در صورتی که جاده 850 کیلومتری را در نظر بگیریم که اینجور راننده ها اصولا توی ماشین زندگی میکنن و خونه جای کارشونه !!!
در هر صورت مسیرهائی مثل بندر عباس یا زاهدان همچین حقوقی میدن که اگر ایام بیکاری واسه گیرافتادن مدارک را از حقوق کم کنی حقوق باقی مونده اندازه یه پادو دم سوپری محل هم نمیشه !!!!!!!!!!
در خصوص اصطلاحات بالاخره هم باسوادید و صاحب مدرک هم مدتی یکی از مالکین بودید دیگه !!!!!!!!!!
در خصوص حقوق و مزایا هم قبلا یه پست گذاشته بودم
امیدوارم با پیشرفت صنعت هوائی و ریلی بزودی ناوگان جاده ای فقط توریستی بشه و این حجم جابجائی با اتوبوس به خاطره ها بپیونده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد