دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

اخلاق در خرید


به نام یزدان پاک


سلام


رعایت اخلاق در خرید ، به نظر من یکی از اصول اولیه ی اعتماد سازیه متقابله ، همانطوری که انتظار داریم فروشنده و عرضه کننده ی هر کالا و یا خدماتی ، انصاف و صداقت را پیشه کرده و در برخورد با مشتری با کمال آرامش و متانت ، خدمات خود را عرضه کند ، متقابلا ، همان فروشنده ،انتظاراتی دارد ، برای مثال : به یک مانتو فروشی میرویم و بعد از درخواست مدلهای مد نظر و پرو و کلی بهم ریختن مغازه ی طرف و مشورت با دوستان و همراهان و اطمینان از قیمت ، به فروشنده میگوئیم این را بپیچید و مثلا فردا فلان ساعت برای بردن جنس می آیم ، خوب انتظار آن فروشنده کاملا منطقی و مشخص است ، و اما ما !! فردای آن روز برای اینکه مسیر دیروز را دوباره نرویم ، همان مانتو را در فروشگاهی نزدیکتر میبینیم و ، خرید میکنیم  لازم به توضیح نمیبینم که بگم وجدانمون اون موقع در چه حالیه 


هر صنفی برای جلب اعتماد و خدمات بهتر به مشتریان ، از شگردهای خاص خود و یا موارد رایج در بازار استفاده میکند ، بارها به این مورد بر خوده ام که مسافری بدلیل سهل الوصول بودن و صد البته جزو نوادر شرکتها ، تلفنی با همسفر رزرو میکنند و برای سفر بدون اینکه قبل از موعد مقرر ، تماس بگیرند و رزرو خود را کنسل کنند با شرکت مثلا بغلیش !! میرن سفر ، البته سفر همه ی مسافرین بیخطر ، اما آیا درسته که فلان شرکت ، و مالک بعد از اینکه بارها به مسافران حضوری جواب جا تداریم را داده ، هنگام حرکت یک و یا چند صندلیه خالی با خود ببرد ( با این هزینه های سرسام آور) .


بیش از این دنبال این نقیصیه ی حمل و نقل نمیریم و چشمامونو با دیدن لوگوهاو تصاویر  ارسالی توسط دوست مهربانمون ، برادرمون جناب خوشنویس    نوازش میدهیم .

پ.ن : برادر گرامی خوشنوس به حقیر یاد دادند که باید در کار پشتکار داشت و حرفی را که میزنیم بهش عمل کنیم  و همچنین توانائی و پشتکارشون در انجام هر آنچه که بخواهند .

نظرات 7 + ارسال نظر
) یکشنبه 5 مهر 1394 ساعت 01:05

با سلام به قشری که میخواد و لی یا نمیشه یا نمیزارن یا ... اما هیچ وقت نمیگه میخام ولی نمیتونم.
سایت همسفر و دیگر شرکتها همگی اینترنتی بلیط صادر میکنن!!! بعضی مشترکها هم تلفنی رزرو میکنن و باید تا یک ساعت مشخصی هزینه را پرداخت کنند وگرنه جا برای انها نگه داشته نمیشه!!! اما هستند مسافران ثابت یک شرکت که مسئول پذیرش، اونهارو میشناسه با اسم و بازم به اونها میگه 1ساعت قبل حرکت بیان بلیط رو بگیرن و هزینه رو پرداخت کنند چون مطمئنن از آمدنشان!!!! اما هستند مسافران ثابت اتوبوس که با خود راننده هماهنگ میکنن و راننده براشون صندلی میزاره. حالا مسافر نمیاد بهر دلیلی به خود راننده ربط داره خودش باعث ضرر شده!!!
الان چندین ساله که همه ی شرکتها سایت دارند و اینترنتی می فروشن!
بعضی وقتها هم مسئول فروش البته بعضی وقتها! بلیط برای مثلا ساعت 7شب می فروشه ، اما ساعت 6هم از دوستان گرامیشه اما 2تامسافر کم داره ازساعت 7شب بر میداره میزارهساعت 6 به مسافرهم زود خبر میده ساعت حرکت شما عوض شده ... و مسافر از همه جا بیخبر!!!
همیشه هم تقصیر مسافر نیست!!!!! درمورد چند پست قبل تر هم:
در ضمن تلفن راننده به هیچ عنوان به مسافر اعلام نمیشه مگر در موارد اضطراری! که البته هستند رانندگانی که دوست دارند با مسابران ثابت در ارتباط باشند...
تا راننده ای هم نخواهد هیچ مسافری نمیتونه برای راننده مزاحمت درست کنه!!!!
نسل جوان در این صنف زیاد شده اگه قراره برای کسی هم مزاحمت ایجاد بشه اونها هستند که گاها از طرف راننده هست نه مسافر!! نه افراد بالای 46سال متاهل که تازه اهل فرهنگ و خانواده محور هستند.!!!!!
بعض پستها کمی خواننده رو با تردید روبرو میکنه چون طوری نوشته میشن که انگار یک نفر ازهمه چیز مبراست ! هرچند گاهی خلاف جهت آب شنا کردن در ظاهر تداعی شهامت و صداقته اما تهش حماقته...آقای راننده ی زحمت کش.
امیدوارم در تایید جمله ی اولم جواب ندید" نه به اشتری سوارم نه غلام .......
بله میدونم شما دوست دارید با همه رانندگان فرق داشته باشید و... اما بعضی مطالب شما ...

سلام
چون خواستید جوابی نمیدم ، فقط میگم الله و اعلم
از نظری که گذاشتید و وقتی که بابتش صرف کردین سپاسگذارم

غلامحسین جمعه 3 مهر 1394 ساعت 21:01

با سلام در پاسخ مریم خانم بعرض میرسانم ظاهرا شرکت اکسپورت خیابان مولوی با ادغام با ایران ترانزیت خیابان خیام در سال 59 تشکیل تعاونی هفده را داده اند که نشان بدنه زرد رنگ انها را برای تجدید خاطره ایشان ارسال خواهم نمود

سلام
ممنون از توضیحات برادر بزرگوارم جناب خوشنویس و ماشالله به اطلاعات شما

احد همسفر مهرا پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 12:43

سلام با وبلاگتون تازه آشنا شدم بیشتر سر میزنم

سلام
دوست گرامی از همسفر تبریز(مهرا) خیلی خوش اومدین و خوشحالم کردید

یلدا پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 00:48 http://shabhayerooshan.ir

سلام

مثل همیشه مطلبتون عالی بود آقای کمانگیر...

عیدتون هم مبارک باشه

سلام
نظر لطف شماست ، عید بر شما هم مبارک باشه

مریم چهارشنبه 1 مهر 1394 ساعت 18:37 http://hamsadehha.blogsky.com

سلام
عجب مشکلاتی دارید ها !
دیروز پسرم به عکاسی زنگ زد و گفت عکس منو با این شماره ظاهر کنید
عکاس گفت باید حضورا تشریف بیارید و وجه رو پرداخت کنید تا عکس رو براتون ظاهر کنیم .
بعد از قطع تماس پسرم گفت معلومه بعضیها سفارش دادند اما نرفتند عکسشونو بگیرند برای همین اینا حسابی داغ شدند .
جناب کمانگیر بهترین کار اینه که تلفنی به کسی بلیط نفروشید .
اگه شرکت مسافربرای شما قوانین سفت و سختی وضع کنه و به این قوانین پایبند باشه مسافرین هم خودشونو با قوانین تطبیق می دن .قانونمندی خیلی بهتر از بی قانونی و هرج و مرجه .
دست جناب خوشنویس درد نکنه من یادمه دوران کودکی با اکسپورت مسافرت می رفتیم نمی دونم الانم اکسپورت فعالیت داره یا نه ؟

سلام
بهر حال هر برندی برای جلب اطمینان مشتریان و احترام متقابل ، راهکارهائی دارند که رزرو بلیط یکی از اونهاست و نیاز به توجه مشتریان هم داره
نه شرکت اکسپورت تا اونجائی که میدنم فعالیتی نداره یا حداقل دیگه با این اسم کار نمیکنه

مریم ر چهارشنبه 1 مهر 1394 ساعت 14:20

واقعا حرف به جا و صحیحی است

به نظرم اگر همه مسیرها فروش بلیط آنها اینترنتی انجام شود و مردم کشور ما هم یاد بگیرند که از این طریق بلیط بخرند. مسافر از قبل باید بلیط رو اینترنتی بخرد و پول را واریز کند در این صورت دیگه مسافر با شرکت دیگری راهی سفر نخواهد شد چون پول را پرداخت کرده. (هر چند از نظر اخلاقی باید وجدان داشته باشه ، و این کار را نکند، اما تا ایجاد وجدان، در همه افراد ، اجبار تنها راه چاره است! )

سلام
مثل بستن کمربند ایمنی ، وقتی سوار خودرو شخصیمون میشیم ، بخاطر اینکه جریمه نشیم حتما کمربند را میبندیم ولی زمانیکه سوار اتوبوس میشیم با توجه به تذکرهای مکرر راننده بازم نمیبندیم ، چرا چون ما جریمه نمیشیم

مریم ر چهارشنبه 1 مهر 1394 ساعت 14:19

واقعا حرف به جا و صحیحی است

به نظرم اگر همه مسیرها فروش بلیط آنها اینترنتی انجام شود و مردم کشور ما هم یاد بگیرند که از این طریق بلیط بخرند. مسافر از قبل باید بلیط رو اینترنتی بخرد و پول را واریز کند در این صورت دیگه مسافر با شرکت دیگری راهی سفر نخواهد شد چون پول را پرداخت کرده. (هر چند از نظر اخلاقی باید وجدان داشته باشه ، و این کار را نکند، اما تا ایجاد وجدان، در همه افراد ، اجبار تنها راه چاره است! )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد