دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

چرا رانندگان مقصرند وقتی ...


به نام یزدان پاک


سلام


در مطالب قبلی چندین بار به این موضوع پرداخته ام ، ولی باز هم بخاطر موردی که در سفر قبلی برایم پیش آمد مجبور به پرداختن به این موضوع شدم .


از اینجا شروع میکنم که سرویس قبلی مثل روال تکراریه شهریور ماه صندلی های ماشین ما پر از مسافر بود ، اکثرا هم خانوادگی بودند و مسافر تک نفره بندرت داشتیم ، 3 نفر از مسافران که از قضا مسافر رفت از اصفهان به تبریز ، با خودم بودند و خواهان بازگشت با همین سرویس ، و 2 صندلی بیشتر هم گیرشان نیامده بود و آن صندلی ها هم شماره های 1و2 و قرار شد پسر بچه ی 12 ساله یشان هم کنار دست خود ما تا اصفهان باشد ، همان زمانی که برای سوار شدن آمدند خود بندگان خدا گفتند که 2 صندلیه اول را به ما داده اند و اگر میشه ما را جابجا کنید ، کارمند شرکت که آمد تقاضا کردم جابجا بشن ولی چون اکثر صندلی ها مربوط به خانواده های 4 و 5 و در یک مورد هم 8 نفره بودند اصولا جابجا کردنشانم سخت بود که هیچ ، کسی هم حاضر به جابجائی نشد ، حتی خواهش شخص خودم هم از سایر مسافران ثمری نداشت ، پلیس را تبریز هم ، مامور راهور پس از مشاهده و درخواست از مسافران ، نتوانست کاری بکند و لاجرم از جریمه کردن ما گذشت ، تا اصفهان خبری نبود ، زمانیکه رسیدم به پاسگاه اصفهان ، چند تن از ماموران انتظامی ، در حال کنترل اتوبوسها بودند که نوبت ما شد ، در ابتدا گفتند چرا گردو همراهت داری(سه گونی مربوط به مسافران) گفتم مال مسافران هستش و جواب داد باشه ،گردو قاچاقه و نباید حمل کنی ، گفتم آخه سرکار 100 کیلو گردو ، اونم داخل کشور کجاش قاچاقه ؟؟؟ بعدشم که رفت توی اتوبوس گیر داد چرا خانم ردیف اول سوار کردی ، خواستم توضیح بدم که گوش نکرد و خلاصه با پا در میانی یکی از مسافران که شاهد داستان از تبریز بود از جریمه کردن من گذشت ، اما صبح اول صبحی و بعد از کلی خستگی و نخوابی ، بد جوری حالمو گرفت .


 حالا سئوالم اینجاست : وقتی صورت حساب صادره از سوی شرکت و تعداد مسافران ، مشخص میکنه راننده نقشی در سوار کردن مسافران نداره ، چرا باید به شخصیت راننده در انظار عمومی توهین بشه ؟ اصولا چرا راننده ، که وظیفش مشخصه !! باید جوابگوی این مشکلات باشه ؟ از همه مهمتر چرا با راننده مثل یک داعشی برخورد میشه ؟؟


باورتان نمیشه الان 2 سرویسه نتونستم برم سرکار چراکه واقعا از این کار و حواشیه مربوطش کلی دلسرد و دلگیرم !!


مثل اینکه قرار نیست تغییری در این روشهای هندلی داده بشه !!!


تا بعد...

نظرات 7 + ارسال نظر
سهند جمعه 23 فروردین 1398 ساعت 15:35

سلام
من هنوز علت ممنوعیت نشستن خانمها در ردیف اول رو نفهمیدم !!
در مورد قاچاق گردو هم باید بگم در دوره جمهوری اسلامی از این ممنوعیت های مسخره زیاد دیدم !! دهه 60 بخصوص سالهای 62 تا 65 اوردن برنج از شمال به تهران ممنوع بود و کسی برای مصرف شخصی با ماشین شخصی خودش برنج میاورد باید میرفت از فرمانداری شهرستان مبدا نامه میگرفت تا حداکثر 15 کیلو بتونه برنج بیاره !!!
یادمه پدرم یه فولکس واگن قورباغه ای داشت و این ماشین یه جعبه بار بین صندلی عقب و موتور داشت - درش هم روی تاقچه عقب ماشین بود روی طاقچه عقب هم به مد اون زمان رو کش خز دار گذاشته بودیم و توش هر دفعه از شمال 25 کیلو برنج قاچاق میکردیم برای مصرف خودمون !!! واقعا چه دوارن سختی رو خمینی برامون ارمغان آورد !!
لعنت به خودش و به طرفداراش و به کسانی که آوردنش !!

مریم ر شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 08:51

سلام وقت بخیر

مشکل از اونجا شروع میشه که در کشور ما متاسفانه همه مسائل رو از دید منفی نگاه می کنن، (به خصوص مسائل مربوط به دو جنس مخالف) مسائل مذهبی هم از دید منفی نگاه میشه !!! که این نشئت گرفته از بعضی احکام هست ...

یک خانم چه اشکالی داره صندلی جلو بشینه!! این توهین به همه خانومها و رانندگان هست! که اجازه نمیدن خانم جلو بشینه !! یعنی در کشور ما اینقدر خانمها و مردها بی جنبه هستند !!!!

این درسته که همه رانندگان و خانومها به این دید نگاه کنیم.؟؟؟!!! اگر خانم و آقایی مشکل داشته داشته باشند میتونن هرجایی با هم باشند! نیاز نیست که حتما صندلی پشت راننده بشینه !!!!!

من نمیدونم کی میخان دست از این مسائل مسخره بردارن !!

به نظرم شما هم بهتره اصلا به این موضوع فکر نکنین، اونا مشکل دارن که همیشه دیدشون به همه مسائل منفی است. به گردو قاچاق و مسافر خانم جلو، و ....

سلام
این موضوعی بود که در پستهای سال گذشته هم بهش پرداخته بودم ، واقعا اگر قرار باشه ارتباطی باشه ، نمیتونه ملاک نشستن روی صندلیه جلو باشه !!!
و از قدیم گفتند هر گردی گردو نیست !! نمیدونم پس برخورد خانمهای کارمند با ارباب رجوع پزشکان ، اساتید ، فروشندگان ، ماموران انتظامی (که هر کاری دلشون میخواد زیر لوای قانون میکنند) و ...باید چه گفت ؟؟؟؟
مهم فهم آدمها از محیطی که در آن قرار دارن هست که اصولا بهش اهمیتی داده نمیشه و اسمش میشه مملکت اسلامی!!

hojjat جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 11:49 http://hmahdaviat1214.blog.ir

چشم امروز که رفتم حرم مطهر آقا علی ابن موسی الرضا برای شما هم دعا می کنم

سلام
ممنونم از لطفتون

ایوب جمعه 27 شهریور 1394 ساعت 11:01

هم میشه گفت تاسف میخورم هم امیدوارم که این وضع درست شه...ولی در کل همه از پلیس راه اصفهان میترسن

سلام
تعبیر ترس ، برای کسی که کاری نکرده صحیح نیست ، اما بهر حال نگرانی از بقول خودشون اعمال قانون های بیمورد هست

مهدی پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 22:25 http://audiology.blogfa.com

فقط اومدم تسلی بدمت که تنها نیستی. هر کسی با هر جایگاه تحصیلاتی و طبقه اجتماعی هر چند بالا گاه بی گاه گیر این مسایل بسیار تاسف بار ضایع شدن شخصیت میفته. مطمئن باش شما که اصلا تنها نیستی. این هم یکی دیگه از اون اخلاقای بد مردمان عزیز ماست که حرمت کافی در کلام و رفتار برای هم نگه نمیدارن. تنها راهش صبوری و صبوری و از کوره در نرفتن و زیاد شدن روحیه متین و با شخصیت امثال شماست

سلام
ممنونم از دلگرمیتون
سعیمو میکنم

غلامحسین پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 18:19

با سلام وجود نقص در قوانین کشور و از آن بدتر نواقص مربوط به حدود وظایف و اختیارات پلیس عامل این ناهنجاریهاست و مختص شغل شما نیست و بفکر تعویض شغل هم نباشید زیرا مشاغل دیگر هم دردسرهای خاص خود را دارند

سلام
درسته این جمله که گفته میشه هیچ چیز سر جای خودش نیست
تغییر شغل نه از این جهته ، بلکه بخاطر اینه که میخوام ایام باقی مانده از عمرم را همراه خانواده باشم ، وگرنه آسمون همه جا همین رنگه !!!
ممنون که وقت میگذارید

سیستم تبادل لینک پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 12:37 http://summer94.blogsky.com/contact

سلام وبلاگ جالبی دارید اگر میخواهید آمار بازدید وبلاگتان بالا برود با ولاگ ما تبادل لینک نمایید
ابتدا ما را با عنوان وبلاگ تابستانه و آدرس:www.summer94.blogsky.com
لینک نمایید وسپس به آدرس زیر رفته وفرم را پر نمایید
http://summer94.blogsky.com/contact

سلام سری به بلاگتون زدم و نظر گذاشتم ، در صورتیکه موافق هستید پس از لینک وبلاگ حقیرانه ی بنده خبر بدین تا لینکتون کنم .
باسپاس ** کمانگیر**

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد