دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

نقدی بر یک خبر


به نام یزدان پاک


سلام


موضوعی که میخوام در موردش صحبت کنم مربوط میشه به یک خبر :


اول عین متن خبر از روی سایت مربوطه :


باند دوم محور ارتباطی ساوه - بوئین زهرا، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: این محور به طول 30 کیلومتر، شهرستان ساوه در استان مرکزی را به شهرستان بوئین زهرا در استان قزوین متصل می کند.
آقای نصرالله نژاد افزود: برای اجرای این طرح 250 میلیارد ریال هزینه شده است.


حالا موردی که بابتش میخوام توضیح بدم اینه که : بنده ی حقیر هر ساله به جهت سر زدن به املاک پدری ( بدون هیچ خیری ، اگر شر نباشه) حداقل سالی یک بار از این محور تردد داشتم و جدیدا هم بواسطه انجام سرویسهای اصفهان به تبریز در این محور که جزو جاده های پر تردد و حادثه خیز هم هست شبی یکبار عبور میکنم ، نکته ی قابل تامل اینه که حالا یا به انتخاب پیمانکاری که شاید چندین سالی هست داره بینوا تویه این محور کار میکنه  و لابد از روی اجبار نه انتخاب مجبور شده قسمتی از کار را تحویل بده قسمتی که افتتاح شده جزو نقاطی بود که به اصطلاح رانندگان ، کفی بوده و تقریبا کمترین مشکل ترددی را داشته و نقاط حادثه خیز هنوز همونطور مثل سابق داره استفاده میشه .


مورد بعدی : نمیدونم مشکل ما با ساخت پل ها و آبراه های زیر جاده ای چیه که همیشه ابتدا و انتهای پلها و آبراه ها و ایضا روی آنها مجموعه ای از امواج و دست اندازها هستند که تردد را سخت و گاها راننده ها را مجبور به ترمزهای اجباری و متعاقب آن تصادفات میکنه ، یعنی چرا ؟؟


مورد بعدی :

تصادفی بود که توی محور دلیجان به مورچه خورت _ اصفهان بود که از قضا فاصله ی زیادی با  شهر مورچه خورت نداشت ، دو دستگاه تریلی کش با هم تصادف کرده بودند و یک سواریه پراید هم زده بود عقب یکی از اونها ، نکته : خواب آلودگی در ورودی ها بیشترین آمار تصادفات را داره و بعد از آن عدم رعایت فاصله ی طولی ، لازم بذکره که این تصادف طبق مشاهدات من اونم توی چند ثانیه !! یک فوتی هم داشت ، خدا بیامرزدشون .


و نتیجه ی اخلاقی اینکه : هر وقت با صحنه ی تصادفی روبرو میشیم ، ترمز نزنیم و کار کارشناسی نکنیم که همین ترمزهای اضافی خودش باعث تصادفات بعدی میشه .


بی بلا و حادثه سفرکنید انشالله 


تا بعد ...

نظرات 5 + ارسال نظر
ریحان دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 17:06

خسته نباشید، واقعا اگه مردممون فقط یک کم رعایت می کردن شاهد اینجور اتفاقاتی هرگز نبودیم

سلام
متاسفانه همینطوره که فرمودین

مریم ر دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 09:37

سلام
نکاتی که گفتید. واقعا لازم و ضروری بودن. کاش مسئولین نظرخواهی هم میکردند در مورد کارهایی که میخان انجام بدن و البته مطالعه قبل از انجام کار ! نه اینکه به روش آزمون و خطا، کار کردن !!
موفق باشید.

سلام
از این دست کارها کم نبودند و باید هنوز و هر روز منتظر آمار جدیدتر باشیم نمونه ی وحشتناکش سد گتوند

مریم یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 19:56 http://hamsadehha.blogsky.com

سلام
- دلیل این مشکلات اینه که از یک طرف کار به افراد کاردان و دلسوز سپرده نمی شه و از طرف دیگه، مواد مورد استفاده مرغوب نیست
- والله تو شهر هم ماشینها فاصله ی مجاز رو با ماشین جلویی رعایت نمی کنند.
- بعضیها انگار هیچ حرفی برای گفتن ندارند برای همین وقتی حادثه ای پیش میاد می خوان از ته و توش باخبر بشن تا بتونند با آب و تاب برای دیگران تعریف کنند

سلام
ممنونم از نظرتون متاسفانه همینطوره

شنگین کلک یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 18:37 http://hamsadehha.blogsky.com

درمورد خبر برداشت من هم این است که پیمانکارمجبوربه تحویل بخشی ازکار پیش از زمان درنظر گرفته شده بوده و بازهم گلی به گوشه جمالش که کم خطر ترین قسمت را تحویل داده اگه مثل راه آهن چند سال قبل قسمت های پر خطر را تحویل میداند که منجربه تصادفات بعدی و خسارات جانی به مردم میشد خیلی بدتر بود .وموردبعدی بگمانم از آنجایی که برای انتقال نیرو های وارده به این سازه ها باید فضاهای خالی میان قسمتهای مرتبط وجود داشته باشد پوشش عادی اسفالت بخوبی قادر به پوشش روی آنها نیست و باید از مواد پتروشیمی اضافه ای در این موارد استفاده شود اما یحتمل بجهت بصرفه نبودن برای پیمانکاران و ضمن اینکه شاید پل ها را از خدمات پشتیبانی و مرمت های بعدی بی نیاز کند . مورد استفاده قرار نمی گیرد و همین دست اندازهای پدید می آیند .
درمورد آخر هم بسیار ممنون از توصیه های کارشناسانه مدنظر قرارخواهم داد .

رفیعه یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 17:47 http://koochooloo-koo.mihanblog.com

ممنون...شما هم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد