دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

قوانین

به نام یزدان پاک


سلام


قوائد و قوانین ، برای هر اجتماعی لازم و ضروریه ، چرا که نبود قوانین باعث هرج و مرج و بهم ریختگی میشه !!

اما آیا قوانین وضع شده کارآمد و پیشگیرانه هستند و باعث نیل به اهداف میشوند یا خیر ؟ اصولا کسانی که قوانین را طراحی میکنند و برای تایید به شوراهای مخصوص یا مجلس میفرستند ، چقدر بر اموری که برایش قانون وضع میکنند واقفند ، خود دلیلی بر کارایی آن قوانین هستند ، در بیشتر مواقع مقننین ، فقط و فقط بر قسمتی از امور آنهم فقط بصورت تئوری اشراف دارند و در بعضی از مواقع هم متاسفانه ، از این اندک معلومات هم بی بهر ه اند !!


مثالی هست که میگوید : هر آنچه بکاری همان میدروی ! و اگر نتوانیم نواقص را در هنگام وضع قوانین بشناسیم باعث پیچیدگیه بیشتر موانع میشویم ، مثلا دوربین های خریداری شده برای کنترل سرعت بسیار قدیمی و اصولا منسوخ شده اند و حالا بعد از هدر دادن کلی سرمایه و نا کارآمد بودن آن سیستم ها متوسل به سیستم های هوشمند و ... شده اند که همین تعویضها و تغییرات کلی هزینه بر دوش مردم گذاشته و ضمن اینهمه هزینه نتوانسته از بار حوادث بکاهد .


یا همین دستگاههای اصطلاحاGPS یک لحظه نگار نقطه ای و بسیار قدیمی که با هزینه ای گزاف به مالکین خودروها تحمیل شد و بارها مورد اصلاحات قرار گرفت ولی هنوز نتوانسته آنچه باید باشد و هنوز هم ناکارآمد میباشد ، و یا تاکسی مترهای شهری و سیستم بانکی آن که یکی از معضلات رانندگان تاکسیست ، یا اصولا طرح اصلیه دولت الکترونیک که در هر دولتی فقط شعار انتخاباتی بوده و به هیچ عنوان پایه ریزیه اساسی نشده و یا کارت ملی هوشمند که قراره حاویه تمام اطلاعات شخصی و بانکی هر فرد باشد و عملی نشد که هیچ و با عنایت به این ضعف هر ارگانی با سر کیسه کردن مردم دست به صدور کارتهای مختلف میزند ،کارت هوشمند خدمت ، رانندگی ، و ... یا کارتهای اعتباریه بانکی و علی قسم هذا !!!


این ناهماهنگی ها موقعی که به سطوح پائین تر میرسه باعث خستگیه روحی و آزار جامعه میشود ، مثلا بارها رانندگان توسط پلیس مواخذه میشوند و تا بخواهند مثلا دستگاه GPS  کنترل شود و بتوانند حقانیت خود را اثبات کنند ، در همان دم این دستگاه مورد قبول نیست و سندیت ندارد ، هنوز بعد از سالها تحمیل هزینه به رانندگان بین شهری ، دفترچه های ساعت زنی جمع آوری نشده که هیچ ، تازه با تغییراتی دست و پاگیرتر شده ، هنوز نتوانسته اند سیستم رشوه دادن و گرفتن را مهار کنند ، هنوز بی عدالتی بر این اساس بیداد میکند ، راننده ای در حد یک کامیون باری ، بارتوی اتوبوس میزند و با رشوه دادن جریمه و توبیخ نمیشود و دیگری بخاطر 4 عدد کارتن متعلق به مسافر جریمه و ثبت در سوابق میشود ، سیستم کامیپوتریه پلیس راه ویروسی میشه و پورت دستگاه راننده آلوده و متعاقب آن دستگاه GPS  دچار اختلال میشود ، ضمن اینکه هیچ کس به گردن نمیگیرد ، راننده جریمه و دفترچه اش اخذ و بایگانی و از کار بیکار میشود .


مخلص کلام : 


خشت اول گر نهد معمار کج

تا ثریا میرود دیوار کج


و آیا اصلا میشود کاری کرد و آیا با اینهمه مسئول ناشنوا !! کسی هست که بشنود و این ایوان رنگارنگ را که از بیخ و بن خراب است را ترمیم کند ؟ الله اعلم 


تا بعد...



نظرات 2 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 14:19 http://hamsadehha.blogsky.com

سلام
یک بار من مطلبی رو خوندم در باره ی قوانینی که وضع شدند و با هم ضدیت دارند !
شما مطمئن باشید چنین مشکلاتی در حوزه های مختلف وجود داره (وضع قوانین موازی یا قوانینی که عملا کارآیی ندارند و ...) و اگه پای دردل اقشار مختلف بشینیم اونا هم مثل شما دلشون خونه ... اما کو گوش شنوا ؟ والله به خدا من موندم این مملکت چه جوری داره اداره می شه ؟!

سلام
چطوری اداره نمیشه !!! اینطوری بهتره
مردم بیچاره با چنگ و دندون دارن با مشقات زندگی و ندانم کاریه مسئولان میجنگند و آبروداری میکنند و پای مملکتشون می ایستند

مجتبی پنج‌شنبه 18 تیر 1394 ساعت 06:29 http://sardaraneeshgh.blogsky.com/

خداوندا!
دلمان را چنان در جویبار زلال رحمتت شستشو ده که هر کجا تردیدی هست ایمان،هر کجا زخمی هست مرهم، هر کجا نومیدی هست امید، و هرکجا نفرتی هست عشق جای آن را فرا گیرد...

آمین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد