دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

ترمینال تبریز

بنام یزدان پاک


سلام


در پست قبلی عرض کردم به محض استراحت شرحی بر این چند روز و آنچه بر من گذشته خواهم نوشت پس بسم الله:


بعد از اینکه دفترچه و مدارکم کامل شدند با دوستم آقای غفاری تماس گرفتم که همین جا از ایشان و محبتشان ، صمیمانه سپاسگذاری میکنم ، سرویس اول را بعد از حدود 2 سال بهمراه خود ایشان عازم تبریز شدم ، خوب برای بار اول بعد از مدتی برام سخت بود ولی گذشت !!


از اون روز تا بحال بهمراه یکی از همکاران و بنابه خواسته ی خودم بعنوان راننده ی کمکی مشغول بکار شدم ، با اینکه خودم اهل آذربایجانم ، ولی بجز یکبار و آنهم بصورت گذری ، ترمینال تبریز را ندیده بودم .


در خصوص شهر تبریز لازم نیست توضیح بدم که کلان شهری زیبا با کلیه ی امکانات شهری و بهرمند از آب و هوائی دلپذیر ، ولی با تمام این اوصاف متاسفم که ترمینال این شهر اصلا در خور نام و آوازه ی شهری با این عظمت نیست ، در خصوص ایراداتی که دیدم در ادامه ی همین پست توضیح خواهم داد .


سرویس اول به لطف خدا مشکلی پیش نیامد ولی سرویس دوم راننده ی اول صورت حساب را گم کرد که باعث دردسرهای فراوانی شد که ایندفعه با پوست و خونم حسش کردم و بازهم باید از سیستم ناقص !! الکترونیکمان بنالم که : آفتابه لگن هفت دست و شام و نهار هیچی !!!


سرویس بعدی هم بخاطر خرابی دستگاه GPS دچار مشکل شدیم که با مراجعه به اصفهان و بازهم عدم توانائیه مسئولین مربوطه مجبور شدیم با همان وضع و فقط با اکتفا به نامه ی خرابی دستگاه به سرویس بریم که اگر خدای ناکرده مشکلی پیش می آمد ...


و امروز که بعد از 4 سرویس دیدم توان ادامه ندارم از دوست وفادار آقای غفاری خواهش کردم و ایشان بجای من قبول زحمت نمودند و من تونستم برای 2 روز استراحتی داشته باشم .


بهر تقدیر بازهم میگم که اولا خدا را شکر که هنوز توانائیه کار را دارم ، و از همینجا به تمامیه رانندگان برون شهری خسته نباشید میگم و آرزوی سفرهای بی دردسر و خالی از استرس و توام با سلامتی را برایشان دارم .


اما ترمینال تبریز :


از لحاظ وسعت و فضای سبز ، ترمینالی وسیع و تقریبا 50% توان دارای فضای سبز میباشد که با توجه به استعداد آب و هوائی استان بسیار اندک میباشد ، و اما تبریز معروف است به شهر بدون گدا ، که این خود باعث بالندگیه ما آذری زبانها میباشد ، ولی سبک و روش کار پرسنل در این ترمینال اصلا به مردم با فرهنگ و غیرتمند آذربایجان شباهتی ندارد !! نمیدانم الگوی جاهلیتی و این طرز برخورد از کجا به این قشر زحمت کش به ارث رسیده ؟ ولی تنها چیزی که میتوانم بگویم اظهار تاسفیست که امیدوارم بزودی با همت مسئولان این ترمینال مرتفع گردد ، البته حتما در اولین سرویس ، به خودم جرات میدم و انتقاد خودمو به عرض رئیس ترمینال خواهم رساند ، اما اینکه برای هر دستگاه اتوبوس چندین نفر با لباسی نا مرتب جلوی سکوی سوار شدن مسافران و شوخی ها نا بجا و گاها رکیک و سیگار کشیدنهای مداوم و بلند بلند صحبت و ناسزا گفتن و زباله را به راحتی در محوطه ی ترمینال رها کردن ، ترمینالی که درب ورودیه هر شهریست و مراجعان در همان برخورد اول آزرده خاطر وارد این شهر ، با فرهنگی غنی میشوند اصلا مناسب تبریز و تبریزیان نیست !!


در این خصوص به همین مختصر بسنده میکنم و حتما در پستهای بعدی در خصوص اقداماتی که خواهد شد بیشتر صحبت خواهم کرد .


تا بعد ...

نظرات 6 + ارسال نظر
امیر یکشنبه 7 تیر 1394 ساعت 16:29

سلام
واقعا خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم.
من از بچگی عاشق اتوبوس هستم اصلا نمیتونم حسی رو که دارم پنهان کنم فقط در یک کلمه " خوشبحال شما " کاش من جای شما بودم ! واقعا خوشبحالتون !
خیلی حرفا دارم با شما برادر عزیز بزنم . لطفا اگه یاهو دارید این آی دی رو اد کنید یا اگه نتونستید یک ایمیل بزنید لطفا.تشکر
pserver@yahoo.com

سلام ایمیلم تویه قسمت پروفایلم بود ولی با این حال براتون یک ایمیل فرستادم

یلدا چهارشنبه 13 خرداد 1394 ساعت 10:57 http://shabhayerooshan.mihanblog.com

سلام

ولادت آخـرین ذخیــره ی الهــی، بهار دلــها، یوســف زهــرا، تبــریک و تهنیــت باد

سلام عید شما هم مبارک باشه

زهرا-هاشم جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 18:12 http://http://chose78.blogsky.com/

سلام.خوشحال میشم سر بزنید اپم.ببخشید برای اهنگ باید کدوم بخش از تنظیمات برم؟برای تبادل لینک چه طور؟

سلام
ممنونم که سر زدید
نتونستم به آدرستون سر بزنم نمیدونم مشکل از کجاست ؟؟
نمای وبلاگ قسمت ابزارک بعد کد اختصاصی ابتدا کد آهنگ مورد نظرتان را پیدا کرده و کپی کنید و در قسمت کد اختصاصی قرار دهید

یلدا جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 18:04 http://shabhayerooshan.mihanblog.com

سلام


میان آرزوی تو و معجزه خداوند، دیواری است به نام ایمان و اعتماد؛ پس اگر دوست داری به آرزویت برسی با تمام وجود به او ایمان بیاور و اعتماد کن...

یا الله

مریم جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 12:38 http://hamsadehha.blogsky.com/

سلام
- کار راننده ها و کمک هاشون خیلی سخته چون مسئولیت جون مسافرها به عهده ی اوناست . آخرین باری که با اتوبوس سفر کردیم رفتیم مشهد نزدیکهای مشهد راننده خوابِ خواب بود و هیچ کنترلی روی ماشین نداشت .
تو رو خدا هر وقت خوابتون گرفت و خسته شدید بزنید کنار استراحت کنید
- تا حالا تبریز نرفتم ولی تعریفشو خیلی شنیدم .
- متاسفانه اکثر ارگانها و سازمانها به روز نیستند و از امکانات و خدمات الکترونیکی استفاده نمی کنند .
- منم همیشه برای سلامتی راننده هایی که شب و روزشون رو تو جاده ها می گذرونند دعا می کنم ان شاءالله همه شون سالم به مقصد برسند . شما هم همینطور
- نوشته ی شما باعث شد در اولین فرصت به ترمینال شهرمون با دقت بیشتری نگاه کنم هم از لحاظ فضای سبز و هم از نظر فرهنگی

سلام
دروازه ی هر شهر و کشوری ترمینالهای اون هستند (هوائی زمینی ریلی و دریائی ) و وقتی سری به ترمینالهای کشورهای خارجی و حتی همسایه مثلا ترکیه میزنیم ، تفاوتها بیشتر احساس میشوند و خیلی حیفه کشوری مثل ایران که توان بالقوه ای در زمینه ی حمل و نقل جاده ای داره ، این وضعیت ترمینالهاش باشه !!!

Birsan پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 21:44 http://4divariye-majazi.mihanblog.com/

سلام
خدا قوت

سلام خواهر گل ما
رسیدم بخیر !!
خیلی عقبی هااااااااااااااااااااااااااااااا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد