دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

نامه نگاری های اداری

به نام یزدان پاک


سلام


از این میز به اون میز از این طبقه به اون طبقه از اتاقی به اتاق دیگر و در برخی موارد هم از این خیابان به آن خیابان ، اینکه ادارات ما بعد از این چندین ساله و بقولی عصر اطلاعات و اینترنت و ... هنوز کارها دستی و زمان بر و خسته کننده انجام میشن ، بسی جای تعجب داره .


بیشتر ادارات ، یکی از کارمندان تراکم کاریه بیش از همه داره و تعدادی، ناخن ها یا وایبر و واتس آپ چک میکنن و تعدادی هم 20% کار را با اکراه انجام میدهند .


این مقدمه برای این بود که ،این چند ماه بقدر چند سال توی چند تا اداره دویدم تا بتونم بیمه ی4 ماه قطع شده و دفترچه ی کار رانندگیمو تعویض کنم که مورد آخر بازم توی همین سریالها گیر کرده !!


خواهشمندم که به کسی بر نخوره و صحبتهامو جهت گیرانه و مغرضانه برداشت نکنید ، امروز صبح ساعت 7.30 وارد شهرک آزمایش شدم ، اول رفتم شعبه ی بانک شهرک و فیش 20000تومانی برای تعویض را تهیه کردم ، زمانی که وارد قسمت تعویض دفترچه ها شدم ، حدود 8 صبح بود و بجز من 2 نفر دیگه حضور داشتند ، سراغ یکی از پرسنل اداری رفتم و سئوالمو پرسیدم ، خوب عادی هم بود من مدت 3سال و اندی توی این اداره نیامده بودم ، تقریبا یک تغییر 180 درجه ای داشت ، سرکار استواری که از ایشان سئوال پرسیدم دفترچه ی ثبت ساعت قدیمه منو گرفت پرسید عدم اعتیاد ، گفتم قبلا تهیه کردم ، گفت بنشین تا نوبتت بشه ، از ایشان پرسیدم آیا میشه برای دستشوئی بیرون برم و برگردم که جواب مثبت دادند و من رفتم بخاطر فاصله و زمان رفت و برگشت مجددا حدود 8.25 توی دفتر بودم که البته تقریبا 5 نفر دیگه آمده بودند ، همان استواری که دفترچه ی منو گرفته بود و فکر میکنم چون فراموش کرده بود به من بگه نوبت بگیرم گفت آقای ... مدارکتو بده ثبت سیستم بشه ، منم مدارک را گذاشتم جلوی پیشخوان افسر مربوطه ، که با یه لحنی (انگار دزد گرفته) چه خبرته ، چرا هنوز نیامده مدارکتو میگذاری روی همه ، گفتم جناب ، من قبلا اینجا بودم ، گفت چرا دروغ میگی ؟ همین الان اومدی !!


میخواهم اینو بگم که راننده جماعت وجهه ای در بین مردم که ندارند هیچ !! بین کسانی که باهاشون در ارتباطن هم جایگاهی ندارند و همه مجرم بالفطره بدنیا اومدند و گناه کارند !! خلاصه بعد حدود 45 دقیقه نشستن ، تازه دستور دادند چرا دوره ی باز آموزی را طی نکردی ، گفتم این کارتشه ، گفتند قبول نیست ، باید مجددا کارت جدید بگیری ، پرسیدم حالا دستور چیه ؟ چکار کنم ؟ گفتند برو اتحادیه  و ثبت نام کن واسه ی کلاس و روی نوبتت بیا همین جا توی کلاس شرکت کن ، حالا شهرک آزمایش توی جاده ی منتهی به  شیراز و اتحادیه نزدیک پایانه ی کاوه ، خروجیه اصفهان به تهران !! گفتم آخه اخوی چرا لقمه را دور سرمون تاب بدیم ، اینهمه راه برم واسه نوبتی که کلاسشو شما و در همین مکان برگزار میکنید ، که طبق معمول همینه که هست ، میخوای اصلا نیا !!!


حالا سئوالم اینجاست که ، اصلا کلاس باز آموزی یعنی چه ؟ 

اصولا چه چیزی در این کلاسها دوباره آموزش داده میشود ؟

توی مملکت ما ، اصولا کسی هست که کارشناس امور حمل و نقل و جاده ای باشد ؟

آیا قوانینی که در دهه های گذشته وضع شدند برای امروز جاده های ما کارآیی دارند ؟

مدرسی که در این کلاسها شرکت میکند ، معلوماتش بر چه پایه ایست ؟ کسی که خودش حتی پشت سواری نمینشیند ، صلاحیت این امر را دارد ؟

وووو


و از همه مهمتر نقش این کلاسها و اتلاف پول و وقت و حوصله ، در کاهش تصادفات چقدر بوده است ؟


و در آخر یاد بیت شعری افتادم که :


خانه از پای بست ویران است

خواجه در بند نقش ایوان است


توی اینترنت دنبال عکسی مربوط به این کلاسها میگشتم که حاصل این گشتن ها عکس زیر بود ، به نوبه ی خودش راننده ای حرفه ایه.



تا بعد ...

نظرات 5 + ارسال نظر
سیدمسعود پنج‌شنبه 7 خرداد 1394 ساعت 06:44

شهر که شلوغ بشه قورباغه هفت تیر میکشه

از ماست که بر ماست

فاطمه یکشنبه 3 خرداد 1394 ساعت 16:26 http://1-sociological.mihanblog.com

اصلا اسم کاغذ بازی که میاد من گریه ام می گیره
برای گرفتن مدرک لیسانسم اینقدر راه رفتم ناخن پام کبود شد و افتاد

از ماست که بر ماست

مریم دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ساعت 22:52 http://hamsadehha.blogsky.com/

سلام
- جناب کمانگیر من مراجعه حضوری به ادارات و دیدن رچهره ی عبوس کارمندان ادارات رو به مراجعات غیر حضوری و تماس با اپراتور و تلفن گویا و ارتباط یک طرفه ی مسئولین با ارباب رجوع از طریق اینترنت ترجیح می دم ( بعضی وقتا تو سایتهاشون نه شماره تلفن می ذارند نه ایمیل)
- مورد بعد اینکه من به شما اطمینان می دم امثال این کارمندی که با شما برخورد بد و نامناسب داشته با بقیه ی ارباب رجوعها از هر صنفی که باشند همین طور برخورد می کنند
کاش بودید و برخورد بد بعضی از کارمندان اداره ی ما (آموزش و پرورش) رو با بعضی از همکارها می دیدید . بعضیهاشون فکر می کنند ارباب رجوعها رو صد دفعه خریدند و آزاد کردند
- ببخشید من اصلا نمی دونم این کلاس بازآموزی چیه ؟ تو این دوره ها چی به شما یاد می دن ؟

سلام
البته گلایه ی من بنوبه ی خودش به عنوان ارباب رجوع از اون افسر مربوطه بود نه همه ، و صد البته هستند پشت میز نشینانی که همیشه خودشونو اون طرف میز میبینن و انتظارات بحق مردم را بخوبی پاسخ میدهند .
کلاسهای بازآموزی صرفا جهت یادآوری و اتمام حجت با رانندگان اتوبوس میباشد و بقول جناب سرهنگ اگر تمام این دوره ها ثمره اش نجات جان یک نفر باشد ، یعنی به نتیجه ی آن رسیده اند هر چند مطلوب نباشد .
در این خصوص پیشنهاد میکنم به پست بعدی توجه فرمائید .
با سپاس

شنگین کلک دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ساعت 00:50 http://hamsadehha.blogsky.com

سلام دوست عزیز
در ضمن این پست یک مطلبی نوشته بودید که به نظر من چندان صحیح نیامد یعنی حتی اگر نتیجه گیری شما هم درست باشد که بازهم من شک دارم اما دلایل منتج به آن نتیجه بنظر صحیح نیست . و آن این بود که شما دید عموم جامعه را نسبت به صنف رانندگان منفی ارزیابی کردید و علت ارائه شده ، برخورد کادر پلیس راهنمایی و رانندگی با آنها بود . دراین خصوص لازم دونستم خدمتتان عرض کنم که پلیس در ایران همه مردم را مجرم میداند مگر عکس آن ثابت شود البته درصورت اثابت عکس آن نیز باهم طلبکار مردم است . از پلیس انتظامی بگیر تاپلیس راهنمایی و رانندگی و کلاً برای این نوع برخورد هم دوره می بینند بخوبی یادم هست که وقتی برای امتحان شهر به یکی از مراکز راهنمایی رانندگی مراجعه کردم همین رفتاری را که شرح دادید از پلیس دیدم و البته من از صنف رانندگان نبودم بلکه تنها نوجوانی بودم که بقصد امتحان رانندگی مراجعه کرده بودم امادقیقا انگار که یک قاتل زنجیره ای را گرفته اند و بالحنی بشدت توهین آمیز و رفتاری بشدت زننده با من وامثال من که به همین منظور به آن مرکز مراجعه کرده بودند برخورد و صحبت می کردند و تازه این شروع کار بود از آن روز تا حال هر روزه شاهد برخوردهای بشدت توهین آمیز و طلبکارانه این صنف با تمام اقشار جامعه هستم .همان صدایی که وقتی از بلندگوی ماشین پلیس در شهر
می پیچه مشخص می کنه که چه دیدی نسبت به مردم دارند . البته من قصد توهین به این قشر زحمت کش جامعه را ندارم و کاملا به سختی های کار این
افراد و این شغل واقف هستم وشایدهم این نوع برخورد لازمه کار آنها باشد .
اما خنده دار ترین چیز وقتی است که در سریال های تلویزیونی نمایی بسیار
متین و مودب از این قشر به نمایش گذاشته می شود که دقیقاً 180 درجه با واقعیت آن تفاوت دارد البته وارونه جلوه دادن وقایع هم از تخصص های رسانه هاست و در این خصوص نیز ایرادی وارد نیست .
مخلص کلام اینکه تنها خواستم بدانید برخورد پلیس با همه مردم همینطور است
و این رفتار نمیتواند دلیلی بر تعمیم دید عمومی جامعه نسبت به صنف رانندگان
باشد . مخصوصا حرفه ای هاش
واما از سیتم اداری که واقعا باید گفت خداوند نصیب گرگ بیابان نکند
مثلا قراربوده که سیستم های رایانه ای کار مردم را سهل کنند اما امروزه خود این سیستمها مشکلات مظاعفی رابر روند بروکراسی اداری افزوده اند علاوه بر اینکه هر سازمانی به اشکال مختلف سعی در کسب درآمد ازمردم دارد و با قوانین و مصوبات و عدم اطلاع رسانی هایی که عموما نیز عمدی هستند برای
خود درآمد هایی ایجاد می کنند . که اکثراهم با توجه به گستردگی مراجعان به این سازمانها مبالغ قابل توجهی می شود علاوه براینکه بازار رشوه نیز در اکثریت
سازمانهای دولتی بسیار داغ است . براتون ازخداندن طلب صبر وشکیبایی میکنم
و اینکه هرچه زودتر کارتون با این ادارات تموم بشه .

سلام
دوست گرامی ، اینکه نظر مردم ، در برخورد با یک راننده و مخصوصا اتوبوسیش چطوره ، موردی هست که بقولی به دریا رفته میداند مصیبتهای طوفان را
واما در خصوص اینکه برخورد پلیس با عامه ی مردم بهمین شکله ، کاملا درسته ولی با ما چندین درجه بدتر و شدیدتر ، چرا ضعف سیستماتیک و نا بلدی خود را ، متوجه رانندگان میدانند ، چرا که معمولا اگر جرمی نباشد ، پس نیروی محترم پلیس و یا راهور میتونن زیر کولرها و روی مبلمان شیک اداریشون بنشینن و به رتق و فتق امور جاریه بپردازند .
در مورد اینکه کارهای اداریم تمام بشوند ، با اشتغال مجدد به این حرفه ، که خدا را شاهد میگیرم مدت چند هفته ای هست که عزادار شروع دوباره ی این کارم ، چه کنم که مجبورم
بهر تقدیر ار حوصله و تامل شما سرور گرامی سپاسگذارم

تنها یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 23:57 http://ehsang.mihanblog.com/

سلام خوبین؟ سایتتون خیلی زیباست :)
میشه از وبلاگ عشقه منم دیدن کنید؟ تولدشه
اگه امکانش هست تو پست اول تولدشو تبریک بگین و براش یه دعا کنید؟ میخوام سوپرایززش کنم خیلی ممنونم ازتون

میشه خواهش کنم یه پست تبریک تو سایتتون برای عشقم بذارین و لینکشو تو پست ثابت بذارین؟ازتون خواهش میکنم کمکم کنید باید یه تولد خوب بگیرم براش یه دنیا ممنون میشم ازتون

سلام در حد توانم انجام وظیفه کردم ، امیدوارم روزهای شادی در پیش داشته باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد