دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

اسکلت در اتوبوس

به نام یزدان پاک


سلام


بدنه و استخوان بندیه داخلی هر خودروئی ، یکی از مهمترین شاخصه ها برای استحکام خودرو و سلامت سرنشینان آن در هنگان حوادث رانندگیست .


ضمن احترامی که برای تولیدات داخلی قائلم و امیدوارم ، این کپی برداری ها و مونتاژها روزی به صنعتی بومی و برخاسته از ذهن هوشمند ایرانی ، تبدیل بشود ، در این مقال نظرات شخصیه خودم را بر پایه دیده ها و تجارب چندین ساله ی خدمت در بخش مسافر برون شهری ، ارائه میدارم ، باشد با نظرات و پیشنهادات و اشتراک گذاری با دوستان ، حقیر را در این زمینه یاری بفرمائید :


عکسهای فوق :


بنوعی بدون شرح آنها هم حکایت از سر درون اسکلت سازی در اتوبوس میباشد که ، نه تنها کافی نیست ، بلکه دارای نواقص بسیاری هم هست :

ابتدا محل اتصال سقف به بدنه ی تحتانی 7 یا 8 عدد پروفیل با ضخامت 6 یا 7 سانتیمتر که تکیه گاهی به همان انداره رابط بین این دوقسمت مهم که در تصادفات ، بیشترین آمار تلفات را دارند ، میباشد .


در طراحیه اولیه هر برندی ، سعی در زیبا سازیه محصول تولیدی خود دارند که امری ، بدیهیست .


ارتفاع اتوبوسها به نظر حقیر ، نباید به اندازه ی کنونی باشد حجم مورد نیاز سالن و محلی برای نصب بر روی شاسی ها ، در این شرایط سطح ایستائی اتبوس بر روی زمین بیشتر شده و در تصادفات احتمالی و یا واژگونی ها با توجه به کمتر بودن ارتفاع : اولا دیرتر اتوبوس واژگون میشود و در صورت واژگونی صدمات کمتری به وسیله و مسافران وارد میشود .


شاید این سوال پیش بیاید که طبقه زیرین که برای بار تعبیه شده است چه میشود ، اگر طول اتوبوس به اندازه ی اتوبوسهای سه محور باشد و تعداد مسافران قابل حمل به اندازه ی اتوبوسهای 2 محور ، از  فضای مازاد برای حمل بار میشود استفاده کرد (مانند اتوبوسهای 2 طبقه)و همچنین با توجه به اینکه اتوبوسهای سه محور با 8 چرخ حرکت میکنند و محور سوم مجهز به بوگی(فرمان عقب) میباشد کنترل اتوبوس به مراتب راحتتر و مطمئن تر صورت میگیرد .  


همچنین چون قسمتی از بدنه برای حفظ بار و بقولی محل ،حمل اثاث همراه مسافر  میباشد با آهنکشی محکمتر ،  سعی در استحکام بیشتر برای اتصال بدنه به سقف میشود .


مورد بعدی ضعف در پروفیل کشی ها میباشد که در ساخت اتاق اتوبوس ، مخصوصا در این برند ، از اتصالات مورب برای محکم سازیه سقف استفاده نمیشود ، بطوری که هنگام استفاده از برند اسکانیا ، در حال حرکت موجهای ایجاد شده در سقف بر اثر ناهمواری های جاده ای کاملا پیداست و حکایت از ضعیف بودن سازه ی سقف دارد .


بهتر این است که اگر ما برای مونتاژ برندی در ایران اقدام میکنیم ، سازه را برای استفاده های بومی و نیاز جاده ای خود بهینه سازی کنیم ، و فقط به استانداردهای شرکت سازنده که لاجرم برای محیطهای استاندارد ، انتخاب شده اند بسنده نکنیم .


تا بعد...

نظرات 4 + ارسال نظر
ایوب پنج‌شنبه 24 اردیبهشت 1394 ساعت 18:49

سلام...با توجه به عکس هایی که از واژگونی های اتوبوس داخل و خارج از کشور دیدم میشه راحت گفت اتوبوس های تولید داخل اصلا ستون ندارند...امیدوارم شرکت ها 1% به فکر جون مردم باشن

اگر مسولین و دلواپسان بگذارند تولیدات اصلی شرکتها با قیمت اصلیشون وارد کشور بشه ، زیاد طولانی نمیشه که تولید کنندگان مجبور به رعایت اصول میشن !!!

یلدا پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1394 ساعت 19:16 http://shabhayerooshan.mihanblog.com

سلام آقای کمانگیر

خوب هستید؟

مطلبتون بسیار خوب بود... خسته نباشید

سلام
متشکرم نظر لطفتونو میرسونه

یلدا پنج‌شنبه 17 اردیبهشت 1394 ساعت 19:14 http://shabhayerooshan.mihanblog.com

می‌نوشتم عشق دستم بوی شبنم می‌گرفت
آهِ حوای درون ،دامان آدم می‌گرفت
می‌نوشتم شعر یک توده شقایق بود و آه
آشنا دستی ز دست باد مریم می‌گرفت
می‌نوشتم شاعری سر در گریبان غروب
یادگاری می‌نویسد، عشق ماتم می‌گرفت
می‌رسیدم تا لب دریا نگاهم بود و موج
انتشار آبی امواج را غم می‌گرفت


سلام
ممنونم خیلی زیبا بود

روزگار من و تو چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394 ساعت 20:02 http://rozegaremanoto.blogfa.com

سلام دوست عزیز
خداقوت خسته نباشی
ممنون از لطفت دست حق پشتیبانت

یا علی

سلام
سر زنده باشید و شاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد