دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

چرا رانندگان

به نام یزدان پاک


سلام


مورد بحث امروزم ، اینه که چرا در بیشتر حوادث ناوگان حمل و نقل عمومی(جاده ای) ، رانندگان را مقصر اصلی بروز حوادث میدانند ؟


کتمان نمیکنم که هر راننده ای ، راننده ی حرفه ای نیست ، پس باید طرز رانندگیه یک راننده ی حرفه ای با دیگر رانندگان ، تفاوت داشته باشد .


اما ، آیا در انتخاب نوع رانندگی ، خود راننده مسئول میباشد ، آیا راننده ، میتواند مسیر و حدود کاریه خود را بر حسب سابقه و عملکردش تعیین کند ؟؟ آیا صرفا داشتن مدارک رانندگیه حرفه ای برای کنترل وسیله ی نقلیه کافیست ؟ زمان و موقعیت رانندگان برای انجام سفر چگونه انتخاب میشود ؟ آیا راننده ای که بداهه برای رانندگی انتخاب میشود صاحب تمامیه امتیازات لازم و کافی میباشد ؟ اصولا رانندگان نوبتی ، یعنی چه ؟ سرویسهای بداهه و نا به هنگام ، برای شرکت و راننده چه عواقبی دارد ؟ آیا میشود ، به محض مراجعه به شرکت مسافربری ، اتوبوس و رانندگان آن را به خدمت گرفت ؟ اصولا مدیران فنی چه کسانی هستند و آنها به چه طریق واجد الشرایط میشوند و این صلاحیت را چه کسی و یا ارگانی بررسی و تایید میکند ؟ سهم راننده در تعیین حدود اختیاراتش چه میزان میباشد ؟ اگر با توجه به مورد اخیر ترمز وسیله ی نقلیه در سراشیبی عمل نکرده ! باز هم راننده مسئول این حادثه میشود ؟ اصولا چرا مالکین خود ، راسا اقدام به رفع نواقص میکنند و پس از رفع نقص فنی ایا تاییدیه ای مبنی بر رفع ایراد و ضمانت تعمیر ارائه میشود ؟ شرکتهای سازنده هنوز از سیستمهای قدیمی استفاده میکنند و اکثر این سیستمها با توجه به رشد ترافیک و نوع رانندگی ها نا کارآمدند ، ترمزهای کاسه ای برای مهار شیئی با وزن 20تن و سرعتی حدود 65 کیلومتر بر ساعت و در جاده های سراشیبی از قدیم هم ناکارآمد بوده اند ، چرا هنوز از این مدل ترمزها استفاده میشود ؟ چرا بررسی صورت نمیگیرد که چه وسیله ای توان حرکتی در چه جاده ای را دارد ؟ 


و بسیارند از این دست سئوالها که همیشه بی پاسخند و تنها پاسخ به اصطلاح کارشناسان ، عدم توانائیه راننده در هنگام رانندگی ، میباشد !!


جناب نجف زاده مجری محترم ، شما که مسئول پرسش هستید !!  سئوالهای شما را چه کسی طرح میکند ؟ شرکت عقاب شاید با سابقه ترین باشد ! اما تنها پاس کردن بعضی آیتمهای فرمایشی ، دلیل بر استاندارد بودنه ، تولید نمیباشد !! مگر میشود وسیله ای را به جان مردم انداخت که : تا به حال برای بهینه کردن آن فقط ، در حد شعار و ادعای سابقه ی عملکردشان بوده است ؟


اگر منوال به همین ، صورت ادامه داشته باشد ، این قاتل بالفطره بازهم ، مرتکب قتل خواهد شد !!


تا بعد...

نظرات 5 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 10 اردیبهشت 1394 ساعت 16:14

سلام

متاسفانه در کشور ما به جای اینکه با بررسی دقیق و مطالعه، علت حادثه رو تعیین کنند، به دنبال اینند که سریع یک مقصر را پیدا کنند. من در یک برنامه مستند تلویزیونی دیدم که در یک کشوری (فکر کنم امریکا) بود برای پیدا کردن مقصر اینکه چرا یک عابر پیاده توسط یک ماشین مورد اصابت قرار گرفته بود، چندین آزمایش رو با لوازم مختلف انجام دادن، با ماکت انسان، تا به نتیجه برسند که مقصر کی هست؟
راننده یا عابر پیاده یا وسیله نقلیه غیر استاندارد

خلاصه بعد از هزاران بار آزمایش فهمیدن که چراغ راهنمایی اشکال فنی داشته و حد ثانیه زودتر سبز یا قرمز شده !

واقعا برنامه برام جالب بود !!!

سلام

بقول شما ما در تمامیه حوادث ، حال رانندگی یا سایر موارد فقط و فقط یک مقصر در اسرع وقت میخواهیم و کوتاهترین دیوار بهترین گزینه هستش

محمد خواننده یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 ساعت 17:45 http://mohammad11378.blogfa.com/

سلام . ممنون از بازدید و نظرتون توی وبلاگم .

ناراحت شدم وقتی دیدم تو پروفایلتون نوشتید به اجبار به یک کاری رفتید . بهتر نیست به کارتون عشق بورزید

سلام ممنونم که سر زدید ، همیشه کارها اونطوری که میخواهیم پیش نمیره و صد البته که زمان انجام ، اگر عشق به کار نباشه ، فرایند کار فقط فرسایشی هستش ، که متاسفانه در بیشتر افراد ، بالاجبار ، روند به همین طوره .
بازم از شما تشکر میکنم

yass شنبه 5 اردیبهشت 1394 ساعت 17:43 http://yassbanoo.blogfa.com

سلام آقای کمانکیر!
خیلی خوشحال شدم از حضورتون در وبم
امیدوارم بازم اسمتونو ببینمتون

سلام
حتما انشالله

امید جمعه 4 اردیبهشت 1394 ساعت 11:22

سلام دوست عزیز..من خیلی اتوبوس دوست دارم..اتوبوس پر از خاطره هست برای من...البته اتوبوسهای قدیم رو یه جور دیگه دوست داشتم..اون تی بی تی های ابی و ایران پیماهای قرمز... یه بار با یه اتوبوس از تهران رفتیم مشهد اون اوتوبوس ایران پیما بود اما قرمز نبود سبز بود..دقیقا مثل ایران پیما بود اما به جای قرمز سبز بود..دیگه هیچ وقت همچین اتوبوسی ندیدم.خیلی قشنگ بود..میخوام بدونم تا حالا شما همچین اتوبوسی رو دیدین..ایران پیمای سبز تا حالا دیدین..من 12 ساله بودم اما انقدر قشنگ و زیبا بود که هنوز یادمه..شما عکسی از این اتوبوس ندارین...خودم هم تصمیم دارم درسم که تموم شد حتما برای گرفتنه پایه 1 اقدام کنم..با تشکر..در ضمن سایت خیلی خوبی داریووفق باشی

سلام
در ابتدا از اینکه به وبلاگ حقیرانه ی ، این کمترین سر زدید بسیار سپاسگذارم، در خصوص رنگ اتوبوسها یا کلا ماشینها هر کارخانه ای روی یک رنگ بیشتر تمرکز داره و اون همون رنگ بازاری ، نام داره !
ایرانپیما با رنگهای سبز و قرمز و زرد و حتی سفید وجود داشت مثلا برای سرویس شرکت پلی اکریل اصفها ، زرد رنگش بود ، با یه سفیدش خودم کار میکردم ، سبز رنگش هم بود ، من توی خط اصفهان تبریز دیده بودم ، متاسفانه عکسی از اونها ندارم ، البته شاید با گشتن توی محیط نت بتونید پیدا کنید .
گرفتن هر گواهینامه ای خوبه ، ولی به عنوان ، شغل ، این حرفه را پیشنهاد نمیکنم ، بهر تقدیر از آشنائی با شما خوشحالم و موفق باشید .
**کمانگیر**

فاطمه پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1394 ساعت 20:19 http://1-sociological.mihanblo.com

صحبت شما کاملا درسته.
مثلا من خودم به خاطر دانشگاهم مجبور بودم سوار مینی بوس بشم.
کاملا از رده خارج بودن و تو راه خراب میشد.
از طرفی با این شرایط اقتصادی به نظرم باید به راننده ها کمک کرد، متاسفانه به تاکسیای از رده خارج کمک نکردن و هنوز به وعده هاشون عمل نکردن.
سلامت باشید


ممنون از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد