دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

عدم همخوانی

به نام یزدان پاک


سلام


دوستی از من خواسته بود میزان درآمد و نوع شغل و خلاصه اطلاعاتی از شغل رانندگیه اتوبوس بدهم والله نمی دونم از کجاش شروع کنم اما حقیقت همیشه بهترین گزینس حتی تلخش !!!

قبلا یکبار در این مورد گفته بودم بهترین سن برای شروع بکار رانندگی با اتوبوس 23 و یا همون ابتدای زمان اخذ گواهینامه پایه یکم میباشد چرا که شغلی کم تحرک و نیاز به هوشیاری بالاست که هزار البته اگر دوستان این هوشیاری را با نئشه گی اشتباه نگیرند !!!

فرد شاغل میبایست داری برخی خصوصیات جسمی باشد که متاسفانه چه در هنگام اخذ گواهینامه و چه مراحل بعدی اصلا توجهی به آنها نمیشود ؟

مثلا به عقیده بنده یک راننده اتوبوس نباید قدی کمتر از 175 داشته باشد نباید وزنی نامتعارف داشته باشد بینائی با عینک خودش از موجبات خستگی چشم و پائین آمدن راندمان رانندگی میشود .

حداقل در دوران جوانی ورزش کرده باشد چرا که آمادگیه جسمانی در این شغل و در شرایط خطر بسیار ضروریست .

تحصیلات حداقل دیپلم و اگر این گزینه کمی ارتقا پیدا کند و تا مقاطع فوق دیپلم و حتی لیسانس بالا برود شاهد نتایج ارزنده آن خواهیم بود .

ساعات کاری برای رانندگی بصو.رت مداوم 8 ساعت میباشد که عملا بسیار زیان بار برای راننده و خطرناک برای مسافرین است .

بگذریم حال در مورد درآمد !!!؟؟؟

آمار فعلی چیزی در حدود روزانه 30 تا 40 هزار تومان است با این احتساب که عملا یا در مسیرهای دور شاغلن که از رسیدگی به امورات منزل غافل و یا در مسیرهای نزدیکن که یک روز در میان میتوانند به سرویس بروند که ماهی 15 سرویس و نتیجه کار پس از کسر هزینه های ایاب و ذهاب و سفر مانده اش بسیار نا چیز است حالا اکثرا مستاجرند و سایر مخارج اونم با این دارمد و خطراتش ( پیشنهاد میکنم یکبار از این بازی های رایانه ای دیدن کنید تا ببینید رانندگی در جاده های ایران عملا چه جوریه)

از لحاظ تفریح و استراحت هم که چون شغلی روز مزده یعنی هر روزی سر کار نری خوب در مقابل حقوق هم نداری (قضاوت با شما)

این کار تنها چیز خوبی که داره دکور زیبا و شاید خیره کننده باشه که اگه منم اصلا میخوام نباشه .

نهایتا هم سر و کله زدن با مالکان اتوبوس ، صاحبان شرکتهای مسافربری و مسافران هم جزئ خرده تنقلات عصبی رانندگیه که روزانه به وفور پیش میاد .

 دوست عزیز میخوای راننده بشنی با من تماس بگیر

نظرات 5 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 01:54

سلام به شما
ما که هنوز منتظر جوابتون در ایمیلمون هستیم و هر نیم ساعت ایمیلمون رو چک میکنیم.
دارم تمام مطالب وبلاگتون رو میخونم خیلی جالبه و منطقی هست اینقدر شیرینی که متوجه نشدم چقدر زمان داره میگذره.

سلام
امیر خان براتون ایمیل زدم همون روز اگر دریافت نکردین نمیدونم علت چی بوده ولی باز هم تکرار خواهم کرد از الطفاتتون هم بسیار سپاسگذارم

محسن دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 ساعت 12:12

آقا یکی از راننده های اصفهان تهران گفت به من روزی ١٠٠ میدن!!! به شاگردم ٣٠،درسته؟؟؟

سلام برادر گرامی حقوق سرویس تهران کمترین پایه را داره و به ازائ هر سرویس اونقدرا نیست که عنوان شده شاید درست نباشه توی یه سایت عمومی مبلغ را واضح بگم

بی نام جمعه 12 اردیبهشت 1393 ساعت 11:22 http://b-nam.mihanblog.com

من میخوام راننده بشم کجا رو باید امضا کنم؟

فاطمه پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 ساعت 11:04 http://emamzamaneshgheman.persianblog.ir/

خیلی شغل سختیه من خودم عمرا زن راننده اتوبوس بیابانی نمی شم نمی دونم این راننده ها همسرانشون چطور دوری شون رو با اضطراب تحمل می کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هم نگرانند که تصادف نکنند هم باید دوری شون رو تحمل کنند خیلی سخته خدایی

بالاخره اینم یه شغله و البته شریف

ستاره چهارشنبه 10 اردیبهشت 1393 ساعت 22:16 http://joghde0shab.blogfa.com/

سلام فقط روزی 30-40 تومن؟؟؟؟؟؟فکر میکردم بیشتر از اینها باشه
راننده های مترو بیشتره حقوقشون درسته؟

سلام از راننده های مترو اطلاعی ندارم اما در مورد رانندگان اتوبوس درسته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد