دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

ولنتاین ایرانی

به نام یزدان پاک


سلام


اسفندگان(سپندارمذگان)یا جشن مرد گیران

یکی از جشن های ایرانی است که در روز 29 بهمن برابر با روز اسپندامزد در اسفند ماه از گاهشمار زرتشتی که روز پنجم از اسفند ماه زرتشتی نیز است برگزار میشود .

ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده است روز پنجم اسفند را روز بزرگداشت زن و زمین میدانستند ولی با تغییر ساختار تقویم ایرانی در زمان خیام که پس از ابوریحان می زیسته و سی و یک روز شدن شش ماه نخست سال در گاهشماری ایرانی بنابر این تاریخ فوق برابر 5 اسفند در گاهشماری خورشیدی میباشد .

در این روز مردان زنان خانواده را بر تخت شاهی می نشاندند و از آنان اطاعت میکردند و به آنان هدیه میدادند .

اسفندگان یا همان ولنتاین ایرانی پیشاپیش مبارک همتونو دوست دارم 

نظرات 3 + ارسال نظر
ازاده مرادی چهارشنبه 30 بهمن 1392 ساعت 23:26 http://www.azademoradi.blogfa.com

سلام.من از طریق آقای احمدی با وبلاگ شما آشنا شدم.انصافا و وجدانا مطالبتون پر بار تر و ارزشمند تر از بعضی از اساتید پزشک ماست.بخصوص مطلب ولنتاین ایرانیتون..........ارزوی سلامتی و موفقیت برای شما و خانوادتون دارم.......

سلام بازم از دکتر جوان و نکته سنجمون سپاسگزارم در مورد بنده لطف دارین من کجا و جامعه پزشکی کجا کمتر ازین حرفا هستم که حتی بتونم مقایسه کنم مطالب نوشته شده با موضوعات مختلف بعضی حرفهای دلمه و بعضی حاصل مطالعس بهر حال لطفتونو فراموش نمیکنم ممنونم

مسافر چهارشنبه 30 بهمن 1392 ساعت 00:28

وبلاگتون انقد پر بار بود که با وجود مشغلم اکثر پست ها رو خوندم
من پنج ساله که یار و شفیق راننده ها و شوفر راننده هام
شوفر ها که مث برادر هوامو دارن راننده های مسیرم هم دیگه همشونو میشناسمو
احساس دین بهم داریم
قشر زحمت کشی هستین فقط به این همکاراتون بگید چرا بالشت صندلی ها رو برمیدارن
والا ما که فک نمیکنیم اونا سوسیسن بخوریمشون فقط پشت گردنمونو پر میکنه
دستتون درد نکنه
بعدشم قسمت پشت اتوبوس,پشت یخچال یه کاغذ بزنید کخ اینجا خونتون نیس لطفا کفشاتونو در نیارید بخدا خفه میشیم ما اون ته من خودم بارها سیانوز شدم
قبل از طلوع آفتاب و بعد از غروب همدتوروخدا فیلم نذارید ما همه خابمون میادفقط صداش رو اعصابه
آبمیوه سیب و موز هم ندهید جان مادرتون
با ارزوی توفیق
مسافر دلشکسته

:
سلام مرسی که به وبلاگ من سر زدین از اینکه از راننده ها به خوبی یاد میکنین سپاسگذارم از طرف خودم و همکارام هم میگم که خوبی از خودتونه !!
در مورد بالش ها راننده ها بر نمی دارنشون بلکه اکثرشونو متاسفانه میبرن (بدون اجازه) بعدشم چون تعدادشون کم میشه الباقی رو جمع میکنن تا دچار مشکل نشن البته یه راه دیگه هم هست که به مسئول شرکت مسافربری اطلاع بدین اونا جایگزین میکنن به حرف ما راننده ها اهمیت نمیدن در مورد ابمیوه هم اصولا مسئولش قسمت پذیرائیه شرکته و ما از نحوه خرید و تهیه اش بیخبریم در مورد کفش که خدا شاهده شاید کسی که بیشترین رنج بوی پا رو میکشه خود راننده هستش چون بعد از بسته شدن درب ها تنها راه خروج هوا پنجره پهلوی راننده هستش که تمام بو های داخل کابین !!! از زیر سبیل ما راننده های در به در رد میشه اگه بتونین کمی وقت بذارین با مسئولین شرکتهای مسافربری بخواهین نواقص را برطرفذ کنن اصطکاک ما هم با شما مسافران محترم کمتر و سفر راحت تر میشه باز هم سپاسگذارم

بی نام یکشنبه 27 بهمن 1392 ساعت 21:55 http://b-nam.mihanblog.com

کلاً به اینجور ادا اصولا اعتقاد ندارم. چه ایرانیش چه فرنگیش که دیگه اصلا قابل تحمل نیست

سلام نظرتون صائب اما هر مرز و بومی اداب و رسوم خاص خودشو داره و برای داشتن نشان فرهنگیه مرز و بوممان بهتره اداب و سنن قدیم پاسداری بشه:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد