دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

سن مناسب رانندگی با اتوبوس های بین شهری

به نام یزدان پاک 

 

سلام 

این مبحث را بنا بر تجربه حاصل از 17 سال رانندگی با ماشینهای سنگین عنوان میکنم و عقیده بر این دارم که اگر سن مناسبی برای رانندگان مشخص شود ورانندگان در این مدت رانندگی رتبه بندی شوند بسیاری از حوادث موجود در ناوگان حمل ونقل جاده ای بخش مسافر دیگر رخ نخواهد داد یا حداقل به میزان قابل توجهی از آنها کاسته خواهد شد . 

گواهینامه پایه یک را در پایان سن 23 سالگی و پس از 3 سال سابقه رانندگی با گواهینامه پایه 2 میتوان پس از طی مراحل و آزمونهائی کسب کرد ، پس از اخذ مدارک مورد نیاز و آوردن گواهی 2 سال مهمانداری اتوبوس میتوان دفترچه رانندگی با اتوبوسهای بین شهری را صاحب شد . 

اولین سئوال اینکه آیا به نظر راهور ناجا این مقدار تجربه برای بدست گرفتن این سکان کافیست ! دوم اینکه شرکتهای مسافربری میتوانند در استخدام اینگونه افراد فیلترها و شرایطی را وضع کنند و آیا در صورت وضع قوانین اختصاصی در شرکتها  این قوانین سلیقه ای و ناکارآمد نخواهند بود یا اصولا متولیان این امر خود صلاحیت چنین کاری را دارند ؟ 

به نظر نویسنده پس  از اخذ دفترچه میبایست این رانندگان 4 فصل متوالی سال را بهمراه راننده ای کار ازموده رانندگی کنند انهم در مسیرهای کوتاه تا با شرایط رانندگی در فصول مختلف سال و نحوه کنترل وسیله تحت امرشان آشنائی کامل پیدا کنند و در صورت قبولی از این امتحان ، بتوانند خود سکاندار واحد شوند ( البته این طرح خود معایبی همچون نحوه دریافت حقوق و بیمه و... را داراست که مدیران شرکتهای مسافری با کمی تفکر : مثلا مشخص کردن حقوقی در خور  مسئولیت برای رانندگان این مشکل را مرتفع کنند. ) 

حال به سن مفید رانندگی اگر بخواهیم بیندیشیم از سن 23 الی 45 اگر در اولین سال مجاز 

بودن به اخذ ، گواهینامه پایه یکم را گرفته باشند در اوج و کارامدترین دوران بسر میبرند ، یعنی بعد از این سن تمامی نیروها فرسوده شده وتنها عادت به این کار است که به نظر توانائی محسوب میشوددر صورتی که سختی کار رانندگان چند سال پیش حذف شد ، حال قانون گذار به کدامین دلیل چنین کاری را صلاح دیده ! الله و علیم !!!!!!!!!! 

رانندگان بدلیل شب بیداری های طولانی و سیستم نادرست نشستنهای دراز مدت و تغذیه نا مناسب بین جاده ای و ... دچار عوارض بسیاری میشوند که به نظر حقیر 20 سال رانندگی در بخش مسافر ، با دیده اغماض هنوز زیاد میباشد . که متاسفانه با یک آماری گیری میتوان معدل سنی این طبقه کاری مسن را مشخص کرد . 

باشد تا مسئولی نیم نگاهی به این قشر هم داشته باشد > انشاالله 

تا بعد...

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 23:12

به نظر من نع دفترچه این همه فواصل رو میخواد نع گواهینامه .چر در زمانهای قدیم که اتوبان نبود و ماشین هم کمبود البته ماشینهای اینروزی نوبد تصادف هم کم بود .برای اینکه قانون امتحان سخت بود به نظر بنده باید برای پایه دو نیز مثل بایه سه زانندگی کلاس داشته باشه باید با یه مشیناموزش بدناونم تو مناطق سخت

بهترین راه برای آموزش گنجاندن درسی با عنوان رانندگی و قوانین راه ، از همون دوران ابتدائی و آموزشهای عملی برای کودکان از سنین پائینه تا اطاعت از مقررات و رانندگی مثل حروف الفبا توی ذهن آنها نهادینه بشه ، و البته برای کسانی که بخوان به عنوان شغل از هنر رانندگی استفاده کنند تحصیلات آکادمیک ، و دوره های آموزشیع عملی حداقا به مدت 4 سال بر پا کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد