دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

مسائلی که در خصوص رانندگان اتوبوس باید مد نظر داشت

به نام یزدان پاک 

 

سلام  

 

معمولا ما مردم برخوردمان با یک پزشک جراح که جان بیمارمان در دست اوست چه میکنیم با یک خلبان چگونه برخورد میکنیم این خط را مقدمه ای بر سخنانم میدانم . 

هر چند یک حراح پس از طی مدارجی و کسب مهارتهای خاصی به این مقام دست پیدا میکند و شغل رانندگی حرفه ای رایج است که هر فردی با دریافت گواهینامه رانندگی میتواند مشغول به آن شود اما ، آیا فرقی بین رانندگان اتوبوس ها مخصوصا بین شهری با بقیه همکارانشان نیست ؟ 

یک جراح  (با تمام احترام و درک از حرفه حساس و قابل تحسین )به همراه تیمی که دارد در یک عمل جراحی یک یا نهایتا دو نفر را زیر تیغ دارد اما راننده اتوبوس فراخور وسیله ای که تحت اختیار اوست حداقل25 و حداکثر 42 نفر با ناوگان جدید همراه خود میسازد حال اگر از این دید به این کار بنگریم اگر : با اعصابی درهم ،فکری مخدوش ، خیالی نا آرام به رانندگی مشغول شود میتواند جان چند نفر را به مخاطره بیندازد ؟ 

یک خلبان ( با احترام به شغل خطیر و طاقت فرسای خلبانی به عنوان مرجعی برای مقایسه استفاده میکنم ) از لحاظ مسکن و معیشت ، درمان ، تحصیل فرزندان ، خدمات مورد نیاز در منزل ، سرویس ایاب و ذهاب و... از طرف شرکتی که در آن مشغول است ساپورت میشود . 

و رانندگان بی بهره از تمامی امکانات ذکر شده و حتی امکانات اولیه !! ضمن انجام کارهای تعمیراتی و سرویسهای دوره ای میبایست کار اصلی که همان رانندگی میباشد را در جاده های شلوغ بدون پشتیبان جهت هدایت و بدون داشتن هر گونه همفکری مرجع کنترل کننده ای در مشکلات میبایست خود به تنهائی تصمیم گیرنده باشد حال با جمع اوری مشکلات فوق و در نظر داشتن تمامی حالات ، بنظر شما خواننده گرامی فرایند چنین اتخاذ تصمیمی چه خواهد بود در بهترین شرایط و ایده ال ترین حالت ، جوی نا آرام و هراسان سوار بر چنین مرکبی میباشند . 

 اگر از دیگر دیدگاه ها به این موضوع بنگریم : چرا بین رانندگان درصد بیماری های قلبی و عروقی ، انواع ارتروزیت ها ، بیماری های رایج در دستگاه گوارشی ، بیماری های حوزه بینایی و شنوایی حتی گفتاری ، ضعف اعصاب و... رایج است نه اینکه کاری بس طاقت فرسا و جان فرساست و آیا رانندگان مستحق توجهی در خور شغل و اهمیتی که دارد نیستند ؟ لازم نیست ابتدا به مشکلات و مصائبی که دارند رسیدگی کنیم و سپس اجرای دقیق و بدون خطا و تخلفی را ، خواهان باشیم . 

 این مبحث نیاز به صرف وقت و مشارکت دوستان وصاحبنظران دارد که در همین جا دست یاری بسوی تمامی خوانندگان و مسئولین دراز کرده و یاریشان را میطلبم.  

 تا بعد... 

 

 این مبحث ادامه دارد...

نظرات 2 + ارسال نظر
shervinramandi جمعه 1 آذر 1392 ساعت 01:46 http://shervinramandi.blogfa.com

سلام دوست عزیز بلاخره اومدم به وبت.عالیه خیلی خوبه ولی یه خورده مطالب شعر و اس مس و اینجور چیزام بذار .تشکر

تامای سه‌شنبه 28 آبان 1392 ساعت 19:14 http://ehsasetamay.niloblog.ir

یه پیشنهاد دوستانه
اسم وبلاگتونو تغییر بدید به دست نوشته های یک راننده اتوبوس
این اسم بیشتر حس کنجکاوی رو تحریک می کنه

سلام وسپاس فراوان از شما دوست عزیز از امروز اسم وبلاگو عوض میکنم باز هم ممنونم که به من سرزدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد