دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

دوستی میگفت غر نزن این بیماریی که تو داری خیلیا دارند و آخر دنیا اینجا نیست و در ادامه ...

با نام یزدان پاک


درود بر شما 


بد جوری یادگرفتیم که فارسی و عربی را با هم بنویسیم و بخوانیم و افتخار به ایرانی بودن داشته باشیم ، بد جوری اصل و نصب خودمان را فراموش کرده ایم ، امروز یعنی همین الان که خودم هم دارم با کلی ناراحتی پنجه بر کیبورد  میکشم و اصطلاحا مینویسم و یا بهتر بگم خودمو تخلیه میکنم ، دقیقا نمیدانم اما میدانم درصد زیادی از کلمات استفاده شده در همین متن ، فارسی نیست ، طی سالیان گذشته بارها و به کررات شنیده ایم استعمار پیر (انگلیس) دولتها و حکومت های ایران را در دست داشته ، آمریکایی ها بر ایران چیره شده اند و روسها هم مثل امروز منافعشان از ایران تامین میشده ؟اما واقعا چرا ؟

چرا فرهنگ ایرانی به آن کشورها صادر و چه زیبا تقلید کردند این فرنگی های لامذهب !!! هرآنچه به نظرشان زشت و ناپسند بود هیچ ، ولی آداب نیکوی مارا هم به یغما بردند !!!از اینطرف خودمان تشنه ی فرهنگ بی دست و پای عربی شدیم ، چرا همین کشور بیش از صد سال است صاحب یک حکومت یکدست و همگانی است ، کاری ندارم که پادشاهی و ... است مشکلاتش چیست و نمیخواهم با این قلم شکسته باعث تکدر خاطر و ناراحتی دوستان بشوم اما با کمی مطالعه ، کشوری کاملا بیابانی و سوزان ، رتبه ی اول منابع نفتی جهان در استان شرقی و رتبه ی ششم منابع گازی جهان یعنی در بیشترین موارد بسیار کمتر از ما اما با همین حکومت پادشاهی و دیکتاتوری و مرکزیت اسلام ، تبدیل به ثرتمندترین کشور جهان شده همون کشوری که ملک عبدالعزیزش ، با حرص و ولع سوار پیکان مونتاژ ایران شد و خرید امروز به شاخاب پارس میگه خلیج عربی !!! یعنی این وسط مقصر کیه ؟ ، درهم امارات لیر ترکیه !!! اصلا بهتره اینطور بنویسم و بپرسم کشوری سراغ دارید مثلا یک ریال  ما 2 واحد پولی اون کشور باشه ؟ خدائیش در حالی که سال 83 ما از آخر رتبه ی 10 را داشتیم و سال 88 شدیم رتبه ی سه یعنی بعد از سائوتام و ویتنام سومین ارز بی ارزش دنیا بودیم و امروز اونها هم ... !!! 

برگردم به سطر اول چرا اونها مارا تحت سلطه داشتند اما نتونستیم حداقل راه رفتن خودمان را همون طوری تحت سلطه ادامه بدیم ؟ اونوقت توی کشوری مثل آلمان نازی و جهانخوار مثل استکبار انگلستان مثل آمریکای جهانخوار و مثل شوروی سابق اتحاد جماهیر امروزی سالهاست دیگه تغییر حکومت ها مدنظر نیست بلکه شیوه ی ساختار اداره ی کشور مورد نقد و بررسی قرار گرفته  و البته همگان شاهدیم که پیشرفت آنها کجا و ما هنوز پیاده روی میکنیم و برای حل مشکلات و عبور از موانع  دعا خوب بلدیم ؟ و البته مرگ بر این و آن ... 


خنده دار نیست کشوری که از قدیم مشکل آب داشته و طولانی ترین قنات جهان با ابزار آن دوره ، عمیق ترین چاه حفر شده با دست در آن دوره را داشته قدیمی ترین سد جهان قدیمی ترین جاده و راه ، قدیمی ترین پل ، آخه از کجاها بگم اونوقت امروز باید جنس چینی بخره چون سیاست سیاستمدارانش اینطور حکم میکنه امروز کشور کمونیست چین بعدش هند و پاکستان و افغانستان هستند که میتونن جنسشونو به ما غالب کنن ، تولید داخلی هم به مضحک ترین واژه ی ادبیات پارسی تبدیل شده !!!!


اونوقت توی کشوری که بیشترین تولیداتش طی دهه های متوالی توی ایران فروخته شده و منافع مالی اون کشور از ایران به بهترین نوع ممکن تامین شده مینویسند خلیج عرررررربی اینها درد نداره ؟

کشورای عربی که تا پول ایرانی میدیدند روی چشمشان به عنوان تبرک میکشیدند و اسم ایرانی را میشنیدند تا کمر تعظیم میکردند امروز اماراتش مدعی مالکیت قسمتی از خاک ایران شده ، عربستانش مدعی تصاحب آبهای ایران هستش ، کشورهای شمالی که در سکوت محض بخشی از دریاچه ی خزر را بالا کشدند .


امروز من ایرانی چی دارم برای فرزندانم به ارث بگذارم تاریخی تحریف شده ؟ مملکت بی ثروت و بر باد رفته ؟ کشوری غارت شده ؟ بلایی که اسکندر مقدونی بر سر ما آورد چنین نبود که این وابستگی و رفتار به شیوه ی طوطیان بر سر ما آورده برای آیندگانم متاسفم .

حقیرترین کار مطالعه ی آزاد و منفور ترین رفتار اعتراض است ، امروز وقتی از حقوق مادی و معنوی حرف میزنی فتنه گری ،ایادی استکبار جهانی هستی و مقطوع الدم !!! آخه چرااااااااا 

چرا سالیان است کل کشور توسط کسانی اداره میشه که سالیان متمادی از فوتشان گذشته اما دست از سر ساکنان زنده برنمی دارند ؟ چرا افرادی که عدم لیاقت و کفایتشان سالهاست اثبات شده هنوز بر مسند حق تکیه زده و حکم هر بنی بشری را در لوای حقوق بشر صادر و کشوری را داغدار میکنند !!! چگونه است اگر پرسیده شود چرا سوری ها بخورند و بر ما حرام میشویم عوامل داعشی ، اگر نخواهیم ببخشیم میشویم صهیونیست و نخواهیم بجنگیم میشویم وطن فروش و ملحد و حد بر ما مباح !!!! واقعا چرا ؟

آقا جان ما نمیخواهیم به کسی وصل باشیم لامپ ما سالیان است سوخته بگذارید توی همون تارکی سیر کنیم ، بهشت مال شما ، چطوری امکان داره شما تشریف ببرید همون سوریه و اون بندگان خدا را بهشتی کنید ، تازه فلسطین هم هست ، یمن هم داریم اخوی جیبوتی هم دیگه قبولت نداره تا اوناهم رد نزدن برو ،،، 

صبر ما داره تموم میشه !!! برو برو ...



پ.ن : بالاخره دوباره این قلب لعنتی یکجا ریپ زد و راهی بیمارستانم کرد ، این دقیقا بار هفتم بود که آنژیوگرافی شدم ، اینبار هم بخیر گذشت ، اما تا به کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




نظرات 4 + ارسال نظر
هیرساگل چهارشنبه 8 آبان 1398 ساعت 19:06 https://hirsagol.com/

درود
متن شما باعث تفکر جدیدی در من شد

امیدوارم دلیل شادی شما باشد . ❤❤❤

شبنم سه‌شنبه 16 مهر 1398 ساعت 04:48

ببینید اقای محترم، در هر زبانی کلماتی از دیگر زبانها وجود دارد. توی همین زبان انگلیسی کلماتی فرانسوی و یا اسپانیایی هست. دوم اینکه مشکل شما ایرانی ها این هست که خودتان را نژاد برتر می دانید حالا اگر مثلا جنس از افغانستان بخرید یا اینکه اجناس از کشور شما مثل رب هایتان و ماکارانی هایتان انجا را پر کرده مشکلی دارد؟؟ من ساکن اروپا هستم. میدانید اروپا چرا شده اروپا؟؟ اینجا تنها تولید داخلی نیست. کشورها با هم مبادله دارند. جنس از المان میره سوید میره انگلیس یا از انگلیس میره سوید میره هلند. تا شما این حس خود برتر بینی تان را درست نکنید ایران همین خواهد بود. با تنگ نظری هیچ وقت به جایی نمیرسد. تبادل بین کشورها همیشه بوده و هست. شرایط جغرافیایی یا سلیقه ها ایجاب می کنه که هر کشوری جنسی را تولیدکند و قابل مبادله بشوند. شما بهتر است به فرزندانتان اولین درسی را که بدهید این باشد که مثل شما خودش را مرکز و محور کره زمین نبیند. یاد بگیرد که همه انسان ها از هر نژاد که باشند محترمند و فقط تنها چشم ابی ها و مو بور ها محترم نیستند. در ضمن از غربی ها تمدن پذیرش انسان ها ى احترام به نژادها را یاد بگیرید حداقل در کنار بی حجابی ها و می خواری هایی که یاد گرفته اید.

درود دوست من
به نظرم برداشتی غیر از مفهوم متن داشته اید سپاسگزار خواهم بود اگر برای باری دیگر مطلب را مطالعه بفرمائید.

مریم ر دوشنبه 30 مهر 1397 ساعت 08:41

سلام
حالتون چطوره

امیداورم که بهتر بشید

مثل همیشه از خوندن مطالب تون لذت بردم

موفق و سلامت باشید

درود و سپاس فراوان
زندگی میکنم حتی کم

سحر علیزاده یکشنبه 8 مهر 1397 ساعت 10:48 http://digikav.ir

سلام دوست من.بنده سحر هستم اگه اجازه بدین هم دوست شیم و هم اجازه بدین با کپی و ذکر مطالب جنابعالی در سایتمون،مطالبتون رو ارسال کردیم.آخه واقعا از پیامای شما خوشم اومده.
اینم آدرس سایت ما:
http://digikav.ir
http://www.digikav.ir
www.digikav.ir

saharalizadeh@gmail.com
منتظر پاسخ شما دوست گرامی هستم.

سلام دوست گرامی
من به سایت شما رفتم اما تبلیغات وردپرس بود ، خلاصه الان دقیقا چکار کردید ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد