دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

دوستی میگفت غر نزن این بیماریی که تو داری خیلیا دارند و آخر دنیا اینجا نیست و در ادامه ...

با نام یزدان پاک


درود بر شما 


بد جوری یادگرفتیم که فارسی و عربی را با هم بنویسیم و بخوانیم و افتخار به ایرانی بودن داشته باشیم ، بد جوری اصل و نصب خودمان را فراموش کرده ایم ، امروز یعنی همین الان که خودم هم دارم با کلی ناراحتی پنجه بر کیبورد  میکشم و اصطلاحا مینویسم و یا بهتر بگم خودمو تخلیه میکنم ، دقیقا نمیدانم اما میدانم درصد زیادی از کلمات استفاده شده در همین متن ، فارسی نیست ، طی سالیان گذشته بارها و به کررات شنیده ایم استعمار پیر (انگلیس) دولتها و حکومت های ایران را در دست داشته ، آمریکایی ها بر ایران چیره شده اند و روسها هم مثل امروز منافعشان از ایران تامین میشده ؟اما واقعا چرا ؟

چرا فرهنگ ایرانی به آن کشورها صادر و چه زیبا تقلید کردند این فرنگی های لامذهب !!! هرآنچه به نظرشان زشت و ناپسند بود هیچ ، ولی آداب نیکوی مارا هم به یغما بردند !!!از اینطرف خودمان تشنه ی فرهنگ بی دست و پای عربی شدیم ، چرا همین کشور بیش از صد سال است صاحب یک حکومت یکدست و همگانی است ، کاری ندارم که پادشاهی و ... است مشکلاتش چیست و نمیخواهم با این قلم شکسته باعث تکدر خاطر و ناراحتی دوستان بشوم اما با کمی مطالعه ، کشوری کاملا بیابانی و سوزان ، رتبه ی اول منابع نفتی جهان در استان شرقی و رتبه ی ششم منابع گازی جهان یعنی در بیشترین موارد بسیار کمتر از ما اما با همین حکومت پادشاهی و دیکتاتوری و مرکزیت اسلام ، تبدیل به ثرتمندترین کشور جهان شده همون کشوری که ملک عبدالعزیزش ، با حرص و ولع سوار پیکان مونتاژ ایران شد و خرید امروز به شاخاب پارس میگه خلیج عربی !!! یعنی این وسط مقصر کیه ؟ ، درهم امارات لیر ترکیه !!! اصلا بهتره اینطور بنویسم و بپرسم کشوری سراغ دارید مثلا یک ریال  ما 2 واحد پولی اون کشور باشه ؟ خدائیش در حالی که سال 83 ما از آخر رتبه ی 10 را داشتیم و سال 88 شدیم رتبه ی سه یعنی بعد از سائوتام و ویتنام سومین ارز بی ارزش دنیا بودیم و امروز اونها هم ... !!! 

برگردم به سطر اول چرا اونها مارا تحت سلطه داشتند اما نتونستیم حداقل راه رفتن خودمان را همون طوری تحت سلطه ادامه بدیم ؟ اونوقت توی کشوری مثل آلمان نازی و جهانخوار مثل استکبار انگلستان مثل آمریکای جهانخوار و مثل شوروی سابق اتحاد جماهیر امروزی سالهاست دیگه تغییر حکومت ها مدنظر نیست بلکه شیوه ی ساختار اداره ی کشور مورد نقد و بررسی قرار گرفته  و البته همگان شاهدیم که پیشرفت آنها کجا و ما هنوز پیاده روی میکنیم و برای حل مشکلات و عبور از موانع  دعا خوب بلدیم ؟ و البته مرگ بر این و آن ... 


خنده دار نیست کشوری که از قدیم مشکل آب داشته و طولانی ترین قنات جهان با ابزار آن دوره ، عمیق ترین چاه حفر شده با دست در آن دوره را داشته قدیمی ترین سد جهان قدیمی ترین جاده و راه ، قدیمی ترین پل ، آخه از کجاها بگم اونوقت امروز باید جنس چینی بخره چون سیاست سیاستمدارانش اینطور حکم میکنه امروز کشور کمونیست چین بعدش هند و پاکستان و افغانستان هستند که میتونن جنسشونو به ما غالب کنن ، تولید داخلی هم به مضحک ترین واژه ی ادبیات پارسی تبدیل شده !!!!


اونوقت توی کشوری که بیشترین تولیداتش طی دهه های متوالی توی ایران فروخته شده و منافع مالی اون کشور از ایران به بهترین نوع ممکن تامین شده مینویسند خلیج عرررررربی اینها درد نداره ؟

کشورای عربی که تا پول ایرانی میدیدند روی چشمشان به عنوان تبرک میکشیدند و اسم ایرانی را میشنیدند تا کمر تعظیم میکردند امروز اماراتش مدعی مالکیت قسمتی از خاک ایران شده ، عربستانش مدعی تصاحب آبهای ایران هستش ، کشورهای شمالی که در سکوت محض بخشی از دریاچه ی خزر را بالا کشدند .


امروز من ایرانی چی دارم برای فرزندانم به ارث بگذارم تاریخی تحریف شده ؟ مملکت بی ثروت و بر باد رفته ؟ کشوری غارت شده ؟ بلایی که اسکندر مقدونی بر سر ما آورد چنین نبود که این وابستگی و رفتار به شیوه ی طوطیان بر سر ما آورده برای آیندگانم متاسفم .

حقیرترین کار مطالعه ی آزاد و منفور ترین رفتار اعتراض است ، امروز وقتی از حقوق مادی و معنوی حرف میزنی فتنه گری ،ایادی استکبار جهانی هستی و مقطوع الدم !!! آخه چرااااااااا 

چرا سالیان است کل کشور توسط کسانی اداره میشه که سالیان متمادی از فوتشان گذشته اما دست از سر ساکنان زنده برنمی دارند ؟ چرا افرادی که عدم لیاقت و کفایتشان سالهاست اثبات شده هنوز بر مسند حق تکیه زده و حکم هر بنی بشری را در لوای حقوق بشر صادر و کشوری را داغدار میکنند !!! چگونه است اگر پرسیده شود چرا سوری ها بخورند و بر ما حرام میشویم عوامل داعشی ، اگر نخواهیم ببخشیم میشویم صهیونیست و نخواهیم بجنگیم میشویم وطن فروش و ملحد و حد بر ما مباح !!!! واقعا چرا ؟

آقا جان ما نمیخواهیم به کسی وصل باشیم لامپ ما سالیان است سوخته بگذارید توی همون تارکی سیر کنیم ، بهشت مال شما ، چطوری امکان داره شما تشریف ببرید همون سوریه و اون بندگان خدا را بهشتی کنید ، تازه فلسطین هم هست ، یمن هم داریم اخوی جیبوتی هم دیگه قبولت نداره تا اوناهم رد نزدن برو ،،، 

صبر ما داره تموم میشه !!! برو برو ...



پ.ن : بالاخره دوباره این قلب لعنتی یکجا ریپ زد و راهی بیمارستانم کرد ، این دقیقا بار هفتم بود که آنژیوگرافی شدم ، اینبار هم بخیر گذشت ، اما تا به کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟