دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

سامانه سپهتن !! تکمیلی


به نام یزدان پاک


سلام 


با دوستی از سروران معزز که در رابطه با سامانه ی سپهتن دستی بر آتش دارند ، گفتگوئی داشتیم که عینا برای ثبت و انتشار عمومی به عنوان پستی در این وبلاگ قرار میدهم :

سلام جناب عادلی ، ... هستم وبلاگ دست نوشته های یک راننده اتوبوس ، در خصوص ، فرمایشات شما ، متاسفانه فایل و یا گفتگوئی که با رانندگان باشه در اختیار ندارم ، البته لازم به ذکر هست که فی الحال بدلیل عمل بای پس(قلب باز ) به شغل رانندگی هم مشغول نیستم ، اما در خصوص سامانه و معایبش ، تقریبا در پست وبلاگی توضیحاتی داده بودم ، مع الوصف ، میشه عمده ایرادات را در این چند بند توضیح داد : 1- عدم آشنائی پرسنل راهور با نحوه کارکرد سامانه ی سپهتن (متاسفانه همین عدم آشنائی کامل یکی از ابزارهای استرس برای کل رانندگان اتوبوسی هستش که در حال حاضر نقش موش آزمایشگاهی را دارند )2 -اکثر سیستم و سامانه های رایج در کشور ما بدلیل اساسی و مهم نداشتن سیستم ماهواره ای مشخص و مستقل به صورت مونولوگ هستند و اینکه آنلاین تلقی میشه خودش یکی از عمده ایرادات هستش ، چراکه درست همون موقعی که نیاز به کارایی سامانه داریم ، باید از فرمول برخط و نظریه ی کارشناسان بجای فعلیت سامانه استفاده کنیم ، خیلی خلاصه وقتی سامانه را داریم که موبایلمون آنتن داشته باشه ، پس داشتن این سامانه و یا همون جی پی اس هندلی قدیمی باهم فرقی نداره .  3- هزینه های سرسام آور و دلایل متعدد نصب بیشتر جنبه دارمدی برای پلیس راهور داره تا ایجاد امنیتی پایدار ، حتی عوامل دست اندرکاری مثل حضرتتان ، به نوعی تحت پوشش  همین درامدید(بااحترام) پس زمانی میتوانیم به کارایی این سامانه ایمان داشته باشیم که کمی فیلم دیده باشیم و اصطلاحا بتوانیم با این سامانه مقایسه کنیم (نمیخوام توهینی شده باشه ولی اصل حقیقت اینجاست) 4- جای سئوال؟ اگر واقعا این سیستم کارامده ، ثبت ساعت کجای این سیستم قرار میگیره و عملا چرا باید رانندگان بازهم با اینهمه هزینه ، وقت و سلامتیشان را دست مایه نظمی ، بی نظم قرار بدهند ؟ 5- اصطلاح دوربین های معدل گیر ، هم بیشتر به جوکی شبیه بود که نه تنها رانندگان حرفه ای که رانندگان آماتور شهری هم نقایص این سیستم را درک و در جای خود سوئ استفاده میکنند ، چرا وقتی توانائی استفاده را نداریم و بستر سازی نشده فقط با خرج تراشی ، هزینه های واهی را بر دوش مردم  تحمیل کنیم ؟ آیا این رفتار بیش از پیش باعث بی اعتمادی مردم نسبت به عوامل راهور و اجرای قوانین مقطعی نمیشود ؟ واقعا تصمیم گیر و سیاست گذارهای این بخش چه کسانی هستند ؟ دوستمان که از سامانه ی سپهتن خواننده ی وبلاگ حقیر بود در خصوص آلارم های مثلا نیاز به استراحت مطالبی را عنوان کردند که در صورت مراجعه ، و قرائت آنها به کال بودن مفهوم و البته بی جواب بودن بسیاری از مسائل پی خواهیم برد ، مسیری که سر و تهش 4 ساعته و البته باید مقررات جاده و البته ساعت مورد نیاز راننده و بازهم مواردی همچون رسیدن به ساعات نماز صبح و سایر ملاحظاتی از این دست را باید رعایت کرد ، 10 یا 20 دقیقه توقف خیلی از آیتم ها را مثلا ساعت ورود به شهر ، طرح ترافیک ، آغاز ترافیک شهر و خیلی مسائلی از این قبیل را تحت الشعاع این محاسبه ی نا پخته قرار میدهد ، چرا همیشه سیاستگزارن باید ناواردترین افراد به اصول و فروع کار باشند ؟ چرا نخواسته ایم با صاحبان مشاغل و فن مشورتی داشته باشیم ، از همان سرور گرام پرسیدم آدرس رانندگان مشاور و یا سرپرستان امر را بدهید یا بنده را معرفی کنید تا با هم صحبتی داشته باشیم ، اما تمسخر بنده تنها حاصل آن گفتگو بود ...                                                                                                           خطاهای سیستم ، ناکارامدی دستگاه دلایل مختلف ، گردن راننده را زیر بار این نقایص میبرد ، راننده ای که اگر یک شب کارنکند ، محتاج نان شب است !!! توضیح واضحات و نبش قبر مسائل و مصائب رانندگان در این بحث نمیگنجد اما ، این راهش نیست !!! با سپاس از حوصله ی شما 

نظرات 2 + ارسال نظر
علی امین زاده سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 14:10 http://www.pocket-encyclopedia.com

اوه اوه. انگار عشق آسان نمود اول ولی....

افتاد مشکلهااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

ایوب سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 13:13

سلام
حرف شما کاملا درسته،منم با هر راننده ای که حرف زدم ناراضی بود،

سلام چون غیر اصولی بوده هرچی طرح تا حالا روی ماها آزمایش شده !!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد