دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

سامانه سپهتن !! تکمیلی


به نام یزدان پاک


سلام 


با دوستی از سروران معزز که در رابطه با سامانه ی سپهتن دستی بر آتش دارند ، گفتگوئی داشتیم که عینا برای ثبت و انتشار عمومی به عنوان پستی در این وبلاگ قرار میدهم :

سلام جناب عادلی ، ... هستم وبلاگ دست نوشته های یک راننده اتوبوس ، در خصوص ، فرمایشات شما ، متاسفانه فایل و یا گفتگوئی که با رانندگان باشه در اختیار ندارم ، البته لازم به ذکر هست که فی الحال بدلیل عمل بای پس(قلب باز ) به شغل رانندگی هم مشغول نیستم ، اما در خصوص سامانه و معایبش ، تقریبا در پست وبلاگی توضیحاتی داده بودم ، مع الوصف ، میشه عمده ایرادات را در این چند بند توضیح داد : 1- عدم آشنائی پرسنل راهور با نحوه کارکرد سامانه ی سپهتن (متاسفانه همین عدم آشنائی کامل یکی از ابزارهای استرس برای کل رانندگان اتوبوسی هستش که در حال حاضر نقش موش آزمایشگاهی را دارند )2 -اکثر سیستم و سامانه های رایج در کشور ما بدلیل اساسی و مهم نداشتن سیستم ماهواره ای مشخص و مستقل به صورت مونولوگ هستند و اینکه آنلاین تلقی میشه خودش یکی از عمده ایرادات هستش ، چراکه درست همون موقعی که نیاز به کارایی سامانه داریم ، باید از فرمول برخط و نظریه ی کارشناسان بجای فعلیت سامانه استفاده کنیم ، خیلی خلاصه وقتی سامانه را داریم که موبایلمون آنتن داشته باشه ، پس داشتن این سامانه و یا همون جی پی اس هندلی قدیمی باهم فرقی نداره .  3- هزینه های سرسام آور و دلایل متعدد نصب بیشتر جنبه دارمدی برای پلیس راهور داره تا ایجاد امنیتی پایدار ، حتی عوامل دست اندرکاری مثل حضرتتان ، به نوعی تحت پوشش  همین درامدید(بااحترام) پس زمانی میتوانیم به کارایی این سامانه ایمان داشته باشیم که کمی فیلم دیده باشیم و اصطلاحا بتوانیم با این سامانه مقایسه کنیم (نمیخوام توهینی شده باشه ولی اصل حقیقت اینجاست) 4- جای سئوال؟ اگر واقعا این سیستم کارامده ، ثبت ساعت کجای این سیستم قرار میگیره و عملا چرا باید رانندگان بازهم با اینهمه هزینه ، وقت و سلامتیشان را دست مایه نظمی ، بی نظم قرار بدهند ؟ 5- اصطلاح دوربین های معدل گیر ، هم بیشتر به جوکی شبیه بود که نه تنها رانندگان حرفه ای که رانندگان آماتور شهری هم نقایص این سیستم را درک و در جای خود سوئ استفاده میکنند ، چرا وقتی توانائی استفاده را نداریم و بستر سازی نشده فقط با خرج تراشی ، هزینه های واهی را بر دوش مردم  تحمیل کنیم ؟ آیا این رفتار بیش از پیش باعث بی اعتمادی مردم نسبت به عوامل راهور و اجرای قوانین مقطعی نمیشود ؟ واقعا تصمیم گیر و سیاست گذارهای این بخش چه کسانی هستند ؟ دوستمان که از سامانه ی سپهتن خواننده ی وبلاگ حقیر بود در خصوص آلارم های مثلا نیاز به استراحت مطالبی را عنوان کردند که در صورت مراجعه ، و قرائت آنها به کال بودن مفهوم و البته بی جواب بودن بسیاری از مسائل پی خواهیم برد ، مسیری که سر و تهش 4 ساعته و البته باید مقررات جاده و البته ساعت مورد نیاز راننده و بازهم مواردی همچون رسیدن به ساعات نماز صبح و سایر ملاحظاتی از این دست را باید رعایت کرد ، 10 یا 20 دقیقه توقف خیلی از آیتم ها را مثلا ساعت ورود به شهر ، طرح ترافیک ، آغاز ترافیک شهر و خیلی مسائلی از این قبیل را تحت الشعاع این محاسبه ی نا پخته قرار میدهد ، چرا همیشه سیاستگزارن باید ناواردترین افراد به اصول و فروع کار باشند ؟ چرا نخواسته ایم با صاحبان مشاغل و فن مشورتی داشته باشیم ، از همان سرور گرام پرسیدم آدرس رانندگان مشاور و یا سرپرستان امر را بدهید یا بنده را معرفی کنید تا با هم صحبتی داشته باشیم ، اما تمسخر بنده تنها حاصل آن گفتگو بود ...                                                                                                           خطاهای سیستم ، ناکارامدی دستگاه دلایل مختلف ، گردن راننده را زیر بار این نقایص میبرد ، راننده ای که اگر یک شب کارنکند ، محتاج نان شب است !!! توضیح واضحات و نبش قبر مسائل و مصائب رانندگان در این بحث نمیگنجد اما ، این راهش نیست !!! با سپاس از حوصله ی شما