دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

مدیران و نقش تعیین کننده ی آنها در حمل و نقل مسافر


به نام یزدان پاک


سلام


در ابتدای عرایضم ، حادثه دلخراش پلاسکو و شهادت جمعی از هموطنان آتشنشان و کسبه ی محترم را به خانواده های داغدیده ی ایشان تسلیت عرض مینمایم ، امید است با مدیریت های صحیح  از این به بعد شاهد حوادث ناگواری از این دست نباشیم 


اما در خصوص این پست ، ابتدا ، باید به نحوه ی انتخابات در شرکتهای مسافربری و نحوه انتخاب مدیران پرداخت . یک روی سکه کاندید شدن شخص و یا اشخاصی برای رای گیری و انتخاب مدیر است ، حال آیا این فرد اصلح و صاحب تدبیر میباشد ؟ که متاسفانه معمولا افراد صاحب نفوذ و یا متمول ترین ها همیشه مدیرند در یک کلام  !! کمتر دیده شده ، واقعا برای انتخاب مدیر سطح تحصیلات اکادمیک و مرتبط ، در نظر گرفته شود ، اصولا چنین اتفاقی در صورت وقوع هم در همان روزهای اول محکوم به شکست است ،اصولا استخدام مدیر و یا مدیران صاحب نظر در این نوع شرکتها نه تنها مرسوم نیست ، بلکه قبیح هم به نظر می آید .

و اما در برخی شرکتهای خصوصی ، انتخابات کلا برای رفع تکلیف و عمل به قانون ، تعیین مدیران و هیئت مدیره صور ت میگیرد و اکثر اعضا هم از خانواده های درجه یک ، تعیین میشوند تا جناب مدیر برای اداره ، موارد دست و پاگیری در سر راه نداشته باشد ، اینکه شاید عنوان شود ، خوب هرچه هستند ، توانسته اند ، رشد کنند و یا از هیچ به مکانی که الان در آن قرار دارند رسیده اند ، باید در سیر درامدی آنها موشکافانه نظری انداخت و دید محل و روش درامد ، آیا تنها از راه حمل مسافر بوده ؟  چقدر دلال و دلال بازی ها ، استفاده از رانتهای قدرتی ، درامد از طریق قاچاق کالا و قس علی هذه در درامد و رشد این شرکتها موثر بوده اند ،؟؟ از طرفی اگر واقع بینانه بنگریم ، چقدر جانها فدای مدیریت های تک بعدی و صرفا منفعت طلبانه و خود نگر ، شده ؟ آیا تمام مقصران همان هائی هستند که از صدا و سیما میشنویم ،؟ تا بحال چقدر شاهد بوده ایم شرکتی با تصادفات متعدد ، هنوز در حال فعالیت است ؟ این چرا ها و پاسخ هایشان تکه های پازل نواقص حمل و نقلی هستند ، که ما با افتخار از آن یاد میکنیم .


مدیران شرکتهای مسافربری به عقیده ی بنده ، ابتدا باید از بطن جامعه ی حمل و نقل برخواسته و در مدارج علمی عالیه تحصیل کرده باشند ، تا هم تجربه و هم عمل را در هم آمیزند و توانائی نگرشی ، همه جانبه داشته باشند ، مدیر شرکتی که برای صرفه جوئی در هزینه ها از نوع پذیرائی و یا مثلا برند آب میوه ی مصرفی ، وام بگیرد ، چه در ذهن دارد ؟ غیر از نوعی دزدی از خود ؟ یا مدیر شرکتی که در استخدام پرسنل داخلی و یا رانندگان دنبال ارزانترین ها بجای متعهد تر ها باشد ، نتیجه ی فعالیتش چیست ، ؟ کدام مدیر شرکتی است که نداند ، اتوبوس هایش در حال قاچاق کالا هستند و خودش همراه نشود ؟ و یا سهم خواهی نکند ؟ کدام شرکت مسافربری است که در زمینه ی توریست فعالیت دارد و سعی در تعریف ایران از منظر و دیدگاه توریست است ؟ 


سعی در ارتقای شرکت آنهم رشدی پایدار در کدام شرکت ها دیده شده ؟ روند تکاملی شرکتها در صورت بررسی هیچ کدام این نکته را نشان نمیدهد ، استفاده از تورم به دلیل تحریم ها و چندین برابر شدن قیمت خودروها و دلال و دلال بازی و گرفتن پورسانتهای آنچنانی در موارد خاص ، باعث پر شدن کیسه ی شرکت داران بوده ، نه رشد و تعالی در فرهنگ شهروند مداری !!! توجه به مسائلی از این دست هم پیرو پستهای قبلی ، باعث رشد و اصلاح سیستم حمل و نقل جاده ای خواهد شد . 


تا بعد...

نظرات 5 + ارسال نظر
علی امین زاده سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 14:21 http://www.pocket-encyclopedia.com

می دونی چی برام جالبه؟
عشقی که شما به این شغل و کار داری نشون می دی و اینقدر دلسوزش هستی.

کم پیش میاد آدمهای شاغل اینقدر عاشق باشن

سلام تقریبا عاشقی از سرم پریده !!!!

مریم ر جمعه 15 بهمن 1395 ساعت 12:08

سلام

واقعا زیبا موضوع را تحلیل کردید. اگر بخواهیم حمل و نقل جاده ای دارای کیفیت باشد باید مسائل را ریشه ای حل کرد. تنها وجود اتوبوسِ گران قیمت ، کافی نیست

سلام و سپاس از شما ، خشت اول توی هر کاری مهمترینه
پسر گلتون چطورن از طرف ما ببوسیدش و انشالله خدا زیر سایه ی شما و پدرشان محفوظشان بدارد

مریم یکشنبه 10 بهمن 1395 ساعت 00:45 http://raze-nahan.blogfa.com/

سلام
اکثر مدیران مملکت، نالایق و بیسواد و خلافکارند وقتی مدیر ناکارآمد و ضعیف باشه، نمی تونه نیروهای قوی و شایسته رو تحمل کنه به همین دلیل، به خاطر حفظ موقعیت و منافع خودش، آدمهای ضعیف و چاپلوس و متملق رو دور و بر خودش جمع می کنه و بهشون بال و پر می ده، نتیجه ش می شه همین اوضاع قمر در عقربی که در کل کشور شاهد هستیم

آخه واقعا غیر از این نیست هیچ مهره ای سر جای خودش نیست ، بعد هم میشینیم آسمون ریسمون میبافیم از هر دری سخن پرانی میشه و گناهان از گردن این یکی به گردن اون یکی می افته ، غافل از اینکه هردو یا همشون مقصرن

غلامحسین چهارشنبه 6 بهمن 1395 ساعت 21:11

با سلام ظاهرا داستان انتخاب مدیران در شرکتهای مسافربری ایران همچنان بر منوال سنتهای گذشته استوار است و تنها تفاوتی که دیده میشود انتقال اتوبوسهای امروزی از گاراژهای مرکز شهر به پایانه های مسافربری است و یک تحصیلکرده دانشگاهی عرصه ورود به این مجموعه بشدت سنتی با سلسله مراتب معلوم را ندارد در این رابطه قبلا نیز مکاتبه دو جانبه داشته ایم در اینجا لزوم دخالت دستگاههای اجرایی در اعمال حداقل استانداردهای جهانی احساس میشود وگرنه در بر همان پاشنه میچرخد

سلام دوست و استاد معزز ، چنین است که فر مودین ، اما ظاهرا چون بخش خصوصی و البته وابسه ، به ... مختلف ، داره کاره خودشو میکنه و نتیجش هم اول پول باشه باقیش مهم نیست ، کسی هم دلش بحال مردم نسوخته ، ناظر کیلوئی چند ، کجا هست که اینجا باشه ،،، ما درست میگن که 100 از جهان عقبیم و تازه از همه مهمتر ، ما ایستادیم و سایر ملل در حال حرکتند !!!!

ایوب چهارشنبه 6 بهمن 1395 ساعت 18:55

با سلام
متاسفانه همینطوره.البته نه فقط تو این شرکتها
به نوعی تو کل جامعه این فسادها دیده میشه

سلام جانا سخن از زبان ما میگوئی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد