ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
به نام یزدان پاک
سلام
در ابتدای عرایضم ، حادثه دلخراش پلاسکو و شهادت جمعی از هموطنان آتشنشان و کسبه ی محترم را به خانواده های داغدیده ی ایشان تسلیت عرض مینمایم ، امید است با مدیریت های صحیح از این به بعد شاهد حوادث ناگواری از این دست نباشیم
اما در خصوص این پست ، ابتدا ، باید به نحوه ی انتخابات در شرکتهای مسافربری و نحوه انتخاب مدیران پرداخت . یک روی سکه کاندید شدن شخص و یا اشخاصی برای رای گیری و انتخاب مدیر است ، حال آیا این فرد اصلح و صاحب تدبیر میباشد ؟ که متاسفانه معمولا افراد صاحب نفوذ و یا متمول ترین ها همیشه مدیرند در یک کلام !! کمتر دیده شده ، واقعا برای انتخاب مدیر سطح تحصیلات اکادمیک و مرتبط ، در نظر گرفته شود ، اصولا چنین اتفاقی در صورت وقوع هم در همان روزهای اول محکوم به شکست است ،اصولا استخدام مدیر و یا مدیران صاحب نظر در این نوع شرکتها نه تنها مرسوم نیست ، بلکه قبیح هم به نظر می آید .
و اما در برخی شرکتهای خصوصی ، انتخابات کلا برای رفع تکلیف و عمل به قانون ، تعیین مدیران و هیئت مدیره صور ت میگیرد و اکثر اعضا هم از خانواده های درجه یک ، تعیین میشوند تا جناب مدیر برای اداره ، موارد دست و پاگیری در سر راه نداشته باشد ، اینکه شاید عنوان شود ، خوب هرچه هستند ، توانسته اند ، رشد کنند و یا از هیچ به مکانی که الان در آن قرار دارند رسیده اند ، باید در سیر درامدی آنها موشکافانه نظری انداخت و دید محل و روش درامد ، آیا تنها از راه حمل مسافر بوده ؟ چقدر دلال و دلال بازی ها ، استفاده از رانتهای قدرتی ، درامد از طریق قاچاق کالا و قس علی هذه در درامد و رشد این شرکتها موثر بوده اند ،؟؟ از طرفی اگر واقع بینانه بنگریم ، چقدر جانها فدای مدیریت های تک بعدی و صرفا منفعت طلبانه و خود نگر ، شده ؟ آیا تمام مقصران همان هائی هستند که از صدا و سیما میشنویم ،؟ تا بحال چقدر شاهد بوده ایم شرکتی با تصادفات متعدد ، هنوز در حال فعالیت است ؟ این چرا ها و پاسخ هایشان تکه های پازل نواقص حمل و نقلی هستند ، که ما با افتخار از آن یاد میکنیم .
مدیران شرکتهای مسافربری به عقیده ی بنده ، ابتدا باید از بطن جامعه ی حمل و نقل برخواسته و در مدارج علمی عالیه تحصیل کرده باشند ، تا هم تجربه و هم عمل را در هم آمیزند و توانائی نگرشی ، همه جانبه داشته باشند ، مدیر شرکتی که برای صرفه جوئی در هزینه ها از نوع پذیرائی و یا مثلا برند آب میوه ی مصرفی ، وام بگیرد ، چه در ذهن دارد ؟ غیر از نوعی دزدی از خود ؟ یا مدیر شرکتی که در استخدام پرسنل داخلی و یا رانندگان دنبال ارزانترین ها بجای متعهد تر ها باشد ، نتیجه ی فعالیتش چیست ، ؟ کدام مدیر شرکتی است که نداند ، اتوبوس هایش در حال قاچاق کالا هستند و خودش همراه نشود ؟ و یا سهم خواهی نکند ؟ کدام شرکت مسافربری است که در زمینه ی توریست فعالیت دارد و سعی در تعریف ایران از منظر و دیدگاه توریست است ؟
سعی در ارتقای شرکت آنهم رشدی پایدار در کدام شرکت ها دیده شده ؟ روند تکاملی شرکتها در صورت بررسی هیچ کدام این نکته را نشان نمیدهد ، استفاده از تورم به دلیل تحریم ها و چندین برابر شدن قیمت خودروها و دلال و دلال بازی و گرفتن پورسانتهای آنچنانی در موارد خاص ، باعث پر شدن کیسه ی شرکت داران بوده ، نه رشد و تعالی در فرهنگ شهروند مداری !!! توجه به مسائلی از این دست هم پیرو پستهای قبلی ، باعث رشد و اصلاح سیستم حمل و نقل جاده ای خواهد شد .
تا بعد...