دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

همسفر ، هاااااااااااا

به نام یزدان پاک


سلام


گسترش هر برندی و لاجرم بزرگ شدن هر گروه کاری ، یکی از نشانه های پویایی و موفق بودن میباشد .

اینکه باید رشد کرد وگرنه مابین هرزه علف های اقتصادی چیده و خورده خواهی شد همیشه ، ترس یک کار آفرین میباشد ، برای بزرگتر شدن ابزاری مناسب با رشد نیاز است ، پله هائی بس محکمتر از پله های قبلی ، روحیه هائی مقاوم متر و مغزهائی فعالتر و متفکرتر .

در این عرصه ، تلاش بی وقفه ی سربازان و به خدمت گمارده شدگان ، لازمه رشد و البته در این بین هم تئوریسین ها هستند که نظریه پردازی کرده و با ارائه ی راهکارهای موفق میتوانند ، آن پله های محکم را مزین به باوری ، به نام ، ما میتوانیم بکنند .

شرکت مسافربری همسفر یکی از شرکتهای نو بنیاد ولی موفق در این صنعت میباشد ، آقای حسین پرواس مدیرت این مجموعه ، با ارائه ی روشها و متد های کاملا نو ، باعث رشد سریع این شرکت در بین رقبا شد ،  شرکتهای قدر ، قدرتی همانند ، ایران پیما که از سابقه ی فعالیتی طولانی برخوردار بوده و همواره در چالش های مختلف موفق از کارزار بیرون آمده ، شرکت میهن تور(میهن نور آریا) که این شرکت نیز از فعالین موفق در این صحنه بوده است ، اما سبقت از شرکتی مثل سیرو سفر با مدیریتی محکم و دقیق ، کاری بس دشوارتر ،،،و تحمل و بایکوت رقیبی به نام رویال سفر را میتوان به فتح الفتوحی تشبیح کرد که آقای پرواس با مدیریتی ،متناسب این دوران و بهره گیری از همکارانی مجرب به آن نائل آمدند .

در این اثنا با توجه به رشد شاخه های توانمند این شرکت و ایجاد بازار کاری مناسب برای مالکان اتوبوس ، بسیاری از سرمایه گذاران در این حرفه مایل به همکاری با این شرکت بودند و شدند ، اما برای اشتغالی بهتر میبایست بستری مناسب وجود داشته باشد ، تنها شرکت همسفر اسپادانا برای سیل عظیم اتوبوسهای گسیل شده به مقصد تهران کافی نبود و جوابگوی این تعداد از اتوبوس ها قاعدتا نبود ؛ با توجه به اینکه در پیک های مختلف از ساعات روز و فراخور توان پذیرش و سرویس دهی به مسافران در بعضی از ساعات سرویس ها هر 15 دقیقه و در بعضی از ساعات شلوغی حتی هر 5 دقیقه یک سرویس در اختیار مسافران قرار گرفت تا حدی که ساعات مختلف پر از اتوبوسهای مدل جدید و نو و البته خواهان درامدی مکفی شدند ، پس نیاز به گسترش و بسط این عرصه بیشتر از قبل حس شد وشرکت  همسفر شعبه شرق با توجه خاص آقای پرواس و تلاش دست اندر کاران شرکت ،علی رغم سنگ اندازیه رقبا و مسئولان وقت افتتاح شد و سرویسهای منظم این شرکت به آن پایانه هم کشیده شد ، با اندکی اختلاف شعبه ی پایانه ی جنوب هم افتتاح گردید تا با بهره گیری از توان تبلیغاتی و سرویس دهیه مناسب سرویس های بیشتری برای درامد بیشتر در اختیار مالکین و البته هم میهنان عزیزی قرار بگیرد .

افتتاح همسفر پایانه ی غرب با عنایت به این موضوع که در این پایانه شرکتهائی با سابقه ی فعالیت طولانی (بیش از نیم قرن) مثل میهن نور آریا که علی الحق بسیار فعال و دارای عملکردی فراخور تحسین بوده و همچنین شرکت گیتی پیمای غرب که عهده دار سرویس های ارمنستان و ... ریسکی بزرگ برای شرکت همسفر بوده و هست ، بقای همسفر و رشد این شعبه هم کمی حیاتی شده و حساس تر از سایر شعبات میباشد چرا که در صورتیکه این شعبه نتواند به اهداف تعیین شده برسد ، به نوعی پذیرای شکستی بوده که به سایر شعبات هم سرایت خواهد کرد ، 

لازم به ذکر است شعبات غرب و جنوب ، نتوانستند آنچنان که برازنده ی نام و برند همسفر میباشد ، بدرخشند و حتی شعبه غرب مدتی بعد از افتتاح از تکاپو افتاد و تقریبا در امواج همسو شناور شد که این نتیجه برای این شرکت نتیجه ای مناسب محسوب نمیشود ، البته فراموشی این موضوع صحیح نیست که صحبت های مدیران این شعب هم باید شنیده و منظور شود ولی برای بیننده و دست اندر کاران این حرفه آنچه که واضح است عدم نیل به اهداف کاملا مشخص است .

همسفر جنوب هم علی الرغم آمار بالای ورودی و خروجیه مسافران به این پایانه ، آمار قابل توجهی نداشته و نتوانسته همیاری مناسب برای پایانه ی بیهقی باشد .

 و حالا غرب ، که چنانچه با همین روش پیش برود ، مسلما شناگری با جریان امواج و نهایتا  در این این گرداب متاثر اطرافیان خواهد شد .


البته این الگو کپی برداری از الگوی تقریبا ناموفق اجرا شده در شهر اصفهان میابشد ، در اصفهان نیز شعبه ترمینال صفه و پایانه ی جی نتوانستند جایگزینی مناسب برای شعبه ی اصلی در پایانه ی کاوه باشند هر چند که شعبه ی صفه برای مدت 3 سال توانست گردی ازچهره بزداید ولی تکرار مکررات دوباره به همان روز گرفتارش کرد .


بهر حال متن فوق نمائی از شاکله ی شرکت همسفر در راه رشد بوده و شاید نموداری برای دست اندر کاران و تلاشگران در این شرکت باشد .


تا بعد ... 

نظرات 4 + ارسال نظر
سید محمد جمعه 5 شهریور 1395 ساعت 11:33

سلام.هرچیزی حد و مرزی داره تو این مملکت. رویال سفر و همسفر به حق خودشون رازی نبودند و البته خیلی از گاراژ دارای دیگر . خیلی از اون ها راننده و ماشین دار را نردبان پیشرفت خود قرار دادن و بعد هم با بی شرمی تمام جهنم را برای راننده و ماشین دار ارزو کردند.حالا کاری به ای حرفا نداریم.ولی هر ترمینالی باید شرکت های خودش را داشته نمیشه که هرجایی ترمینال باشه که همسفر هم باشه.... یا مثلا رویال سفری که شام رایگان میده . چون خودش مالک بیشتر سرویس ها است. ایا یه ماشین دار باید پول شام را پرداخت کند؟ تمام مشکلات ما ناشی از زیاده خواهیمان هست. نه چیز دیگر برادر عزیزم.کمی اگر به فکر دیگران هم بودیم شاید زندگی زیبا تر بود....

سلام
جانا سخن از زبان ما میگوئی !!!
منظور هم همینه که هیچ کس جایگاه خودشو نداره !!! و متاسفانه بقول مریم بانو ، ولی نعمتان زود فراموش میشن .

علی امین زاده سه‌شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 18:15 http://www.pocket-encyclopedia.com

خلوتش را بر هم نزن
http://www.pocket-encyclopedia.com/?p=1607
ready up و منتظر حضور سبزتان

علی امین زاده چهارشنبه 13 مرداد 1395 ساعت 18:20 http://www.pocket-encyclopedia.com

اگه محیط رقابتی باشه یواش یواش شرکتهایی که خدمات بد می دن از دور خارج میشن.

ولی متاسفانه به بهانه ی ایجاد اشتغال و نمیدونم کارآفرینی ، رقابت کلا حذف شده ، خرید ها اجباری شده

ایوب دوشنبه 11 مرداد 1395 ساعت 19:27

سلام
من بیشتر سف هامو با همسفر میرم چون هم شرکت خوبیه هم راننده هایی که میشناسیم اکثرا با این شرکت هستند،اما جدیدا همسفر داره افت میکنه،از هر کی میشنوم میگه رفتیم ترمینال،کارمند همسفر خیلی بد برخورد کرده ولی فلان شرکت خیلی با گشاده رویی و ... بوده
یا مثلا راننده های همسفر خیلی بی تربیت هستند و به مسافر احترام نمیزارن و اتوبوسها مشکلات سرمایش یا گرمایش دارن،اما این اتفاق توی تعاونی های دیگه بیفته سریع ماشینو عوض میکنن،به همسفر هم که میگن پیگیری نمیکنه
البته خودم به شخصه چون زیاد با شرکت های دیگه مسافرت نمیکنم اطلاعی ندارم ولی سیرو سفر هم تعاونی مرتب و خوبیه به نظر من

سلام ایوب خان
البته این مورد امکان داره واسه هر شرکتی باشه ، و هر مجموعه ای هر چقدر بزرگتر بشه کنترلش سخت تر که البته این ضعف مدیریت میتونه باشه و صد البته کمرنگ شدن اهمیت نوع بیزینس برای صاحب امتیاز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد