دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

تصادف محور کرج ، چالوس و تصادف محور شهرضا به شیراز

به نام یزدان پاک


سلام


و دوباره تصادف ، تصادفی منجر به فوت عده ای از هموطنان ، هنوز اطلاعات دقیق در دسترس نیست ، اما به گفته شاهدین و پلیس راهور ، این بار مقصر اصلی راننده ی اتوبوس بوده که خودش نیز جزو جان باختگان حادثه میباشد ، سرعت غیر مجاز و عدم توانائیه در کنترل وسیله نقلیه ، علت اصلی سانحه بوده است .


همکاران ، 15دقیقه ، نیم ساعت ، حتی بیش از 2 ساعت زود رسیدن بهانه ی خوبی برای ستاندن جان و آرامش مردم نیست ، چرا ؟



قابل توجه است که این تصادف با اتوبوس مان بوده و علت اصلی آن هنوز نامشخص است و شاید هم ابدا مشخص نشود .


Image result for ‫تصادف امروز محور کرج چالوس‬‎


Image result for ‫تصادف امروز محور کرج چالوس‬‎


علت اصلی از هم پاشیدن اتاق اتوبوس سقوط به عمق دره ی همجوار جاده بوده است .


این تصادف هم مربوط به ساعت 5 بامداد امروز شنبه محور شهرضا به شیراز بوده که 21 مصدوم در پی داشت ، علت حادثه تحت بررسی پلیس راهور میباشد ، نکته ی قابل تامل اینکه جدیدا تصادفهائی که اتوبوس اسکانیا یک پای ثابت آن باشد ، بطور مشکوکی با سانسور خبری مواجه میشود .

چرا ؟


تا بعد ...



نظرات 6 + ارسال نظر
علی امین زاده پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 ساعت 13:11 http://www.pocket-encyclopedia.com

تا جایی که من می دانم اسکانیا همکار شرکت سوئدی ساب است. خودروهای سواری و همچنین اسب تریلرهای اسکانیا همیشه به راحتی و ایمنی معروف بوده اند. اصولاً سوئدیهای محافظ کار همیشه به ایمنی توجه دارند و نمونه اش ابداع عین کمربند ایمنی سه نقطه ای برای خودروها.
واقعاً تعجب می کنم چطور ساب-اسکانیا که حتی در صنعت هوا فضا یک شرکت معتبر است در زمینه ی اتوبوس اینچنین محصولی ارایه دهد.
راستی اتوبوسها سوئدی اصل هستند درسته؟!

سلام
این اتوبوسها و تولیدشان از طرف شرکت اسکانیای سوئد به عقاب افشان ایران واگذار شده و حتی مثل سایر تولیدات و یا نمایندگی برندها ، تحت لیسانس نیستند ، این مدلهای تولید شده ، جزو تارخ گذشته ها و یا تایید نشده های اون شرکت اصلی هستند ، مثل پژو پارس که توی خود فرانسه مقبول نیفتاد اما توی ایران روی چشم میزارنش !!!! متاسفانه !!!

ایوب دوشنبه 4 مرداد 1395 ساعت 10:39

سلام
در مورد سانسور حوادث اسکانیا چیزی که واضحه ارتباطات پشت پردس،در مورد حادثه مان هم با توجه به تجربه ی راننده ممکنه قبل از تصادف سکته کرده باشن و این حادثه اتفاق افتاده باشه یا همانطور که شما فرمودین نقص فنی!!!ولی عدم رسیدگی مسئولان به شرایط اتوبوسها و رانندگان باعث مشاهده هرچه بیشتر این حوادث خواهد شد

غلامحسین یکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 21:15

جناب شوری پس از این رویدادها به این می اندیشم که اگر رانندگان اتوبوسهای مسافربری در مالکیت اتوپوسی که تحویل آنهاست سهیم و شریک باشند بطور طبیعی نسبت به آن احساس مسئولیت بیشتری میکنند و ممکن است حوادثی از این دست کمتر رخ دهد چنین شرایطی قبل از انقلاب توسط شاپور غلامرضا در واگذاری کشنده های وایت آمریکایی از طریق اعطای تسهیلات مناسب توسط بانک داریوش صورت گرفت و بسیاری از رانندگان کامیون صاحب وسیله شدند

غلامحسین یکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 15:04

این وضعیت پیش آمده به بلا و نفرین شباهت دارد که در یک شپانه روز دو تصادف اتوبوس با برجای گذاشتن تعدادی فوتی و مجروح اگر در تصادف اول زیرساخت جاده مقصر اصلی باشد که نیست در مورد دوم اتوبوس که از پشت با تریلر برخورد کرده مقصر اصلی راننده است که با نابودی اتوبوس و جراحت عده ای به خاک فلاکت افتاد خداوند رفتگان این حادثه را رحمت کند و مصدومان شفا عنایت فرماید

مجد یکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 14:46

اقایون ریس شرکتهای رویال. همسفر،سیروسفر و...که پارسال گفتن طومار امضا تهیه کردن واسه مجلس ...که اگه رسیدگی نشه به معضلات و مشکلات مرتبط با اتوبوس و راننده و جاده همه ی شرکتها رو میخابونند و اعتصاب میکنند....کجا هستند؟؟
نکنه دهنشون رو با چیزی ..امتیازی...و ...بستن؟؟؟
اون مالک 50 دستگاه اتوبوس که سهامدار شرکت« ر. »بود و تو هرخط مسافربری چندتا اتوبوس داشت..اون که برده داری میکرد کجاست؟؟؟
شنیدم تا دیده وضع مسافر خرابه و بقول خودش با 2تا مسافرمیره و با 3تا برمیگرده...خیلی از اتوبوسهاشو فروخته،زده به کار ساختمان سازی؟؟؟
درسته راننده مقصره..درسته راننده ،اتوبوس مالک رو به باد هوا میده و خودشم عمرش رو از دست میده...ولی از یک نظر خوبه که این مالکهای ترسوی بزدل نون به نرخ روز، یک قسمتی از مالشون میسوزه...بهتر...نتیجه حق راننده خوردن همینه..نتیجه از حق و حقوق راننده دفاع نکردن، به خاطر منافع خودشون همینه...الهی هیچ راننده و مسافری حادثه ای تبینه و سالم باشن ولی اتوبوسهای مالکهای اینچنینی به باد بره...شاید اینطوری احساس خطر کردن و یک کاری کردن...

مجد یکشنبه 3 مرداد 1395 ساعت 14:04

بازم حادثه!!!!
بازم مقصر راننده ی بیچاره!!!!
بازم نقد و بررسی هایی که به هیجا نمیرسه!!!
کاش ساعت کارتون از 8 ساعت به 4 ساعت میرسید.....شماها مظلومان بی دفاع جاده اید...اعتصاب کنید...
از آهنگ وبلاگتون بینهایت ممنون. خیلی زیباست...

سلام
ممنون که در بخش نظرات فعالید .
نمیشه واقعا قضاوت کرد ، اما بررسیه بیطرفانه و کارشناسانه میتونه علت اصلیذ حادثه را مشخص کرد ، واقعا از راننده ای با این تجربه و نزدیک به بازنشستگی بعیده از سرعتی غیر مجاز و بیش از حد اونم در چنین موقعیتی استفاده کرده باشه ، به نظر من بدون هیچ قضاوتی میتونه عامل اصلی نقص فنی و اجبار راننده به کوبیدن و یا فرار از حادثه ای بدتر از این میتونه باشه ، چون بنده ی خدا مرحوم شده این راز نیز سر به مهر خواهد ماند ، متاسفانه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد