X
تبلیغات
رایتل

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

سامانه ی سپهتن 2 (مشکل 1)

/به نام یزدان پاک


سلام


موضوعی که میخوام در موردش بنویسم ، همون سپهتن و ایراد پیش آمده هستش .

در تاریخ 95/3/9 ساعت 9 از اصفهان حرکت کردم ، البته بواسطه نیاز به راننده ی کمکی یکی از همکاران شروع بکار کرد و تا ساعت 11.35 رانندگی کرد، منم از همون ساعت بمدت 7ساعت 50 دقیقه رانندگی کردم و روز بعد در ساعت 8.30 صبح ماشینو تحویل دادم ، علی القائده ، میبایست بعد از 15 ساعت استراحت ،کارکرد من صفر میشد تا دیشب در ساعت 00.00 میتوانستم برم سرویس ، ساعت حدود 10 شب یکبار سیستم را چک کردم و همون کارکرد را نشان میداد با برخی از همکاران که مشورت کردم متفق القول میگفتند بعد از ساعت 11.35  که شروع کار در روز قبل بوده باید سیستم صفر بشه که نشد ، برخی گفتند بعد از ساعت00.00 صفر میشه که نشد ، بالاجبار صورت حساب گرفتم .

در این بین تا قبل از ساعت 00.00 یکبار با دستگاه اتوبوس شیراز کارتمو چک کردم و کارکرد منو 3.12 اعلام کرد ، بعد از صحبت با راننده ی کرج که انگار مطلع تر از بقیه بود با دستگاه اتوبوس کرج هم چک کردم و نتیجه جالب توجه بود کارکرد من صفر بود ! تا کارتمو دوباره توی دستگاه خودمون زدم ، همون کارکرد قبلی منتهی 50 دقیقه کمتر ، ساعت که 00.00 شد کارکرد من شد 6.52 ، و دیگه کمتر نشد چون قبلش با همکار شیفت مقابل صحبت کرده بودم ، از ترمینال صفه اتوبوس را تا ترمینال کاوه رسوندم و تحویل اون بنده ی خدا دادم تا بره سرویس و خودم بعد از 3 ساعت اندی معطلی از کار بازموندم ، شاید بپرسید علت نرفتنم چی بود : من با کارکرد 6.52 میتونستم حدود دو ساعت رانندگی کنم و بعد از اون مجبور به استراحت بودم خوب نیمه ی شب کسی را پیدا نمیکردم برای تعویض شیفت . مورد بعدی طبق قوانین راهور به ازای هر 9 ساعت کارکرد باید 15 ساعت استراحت کنیم که بر حسب ساعاتی که اعلام کردم ، شرایطشو داشتم ولی نشد ، حالا حدود ساعت 1.30 بعد از نیمه شب چقدر هزینه کردم تا برگردم خونه بماند !!


قبلا هم در خصوص نواقصی که از این دستگاه دیده خواهد شد نوشته بودم ، حالا این اولین مورد علنی بود که برای خودم پیش آمد تا موارد بعد ، موش های آزمایشگاهی برن توی قفس !!!

البته این تصویر که براتون گذاشتم با توجه به امکانات موجود در حد جنگ ستارگان ، تخیلی به نظر میرسه !!!

قابل توجه دوست محترم که از طرف سامانه ی سپهتن ، نظراتی گذاشته بودند .


تا بعد...


نظرات (4)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نوشته: علیرضا از [ ایران ]
سلام باعرض خسته نباشید به پلیس راهور تروخدابه دادرانندگان برسید درباره این دستگاه سمهتن؟من ۳ساعت رانندگی کردم بعداز۱۳ساعت استراحت باثبت ساعت قانونی ازساری تابجنوردثبت ساعت کردم باطل کردم باباامان بجنورد دفترچه من رارسید کردن اضافه رانندگی کردی مگر ثبت ساعتهای خودهمکاران محترمشان راقبول ندارن مثل روزروشن است مگر بعدازچندساعت من میتونم ۹ساعت رانندگی کنم که من ازمشهدبااین هزینه هایی گران برم دنبال دفترچه خداراخوش میادابوالفضلی لطفاراهنمایی کنیدبه دادرانندگان یکی برسه
یکشنبه 13 فروردین 1396 ساعت 16:20
امتیاز: 0 0
پاسخ:
سلام دوست و همکار گرامی ، یکی از راههای حل این مشکلات اطلاعرسانی به موقع میباشد ، که در صورتیکه هر نوع مشکلی در خصوص این سامانه مشاهده کرده اید و با توجه به حضور دوستان فعال در این زمینه در همین وبلاگ و یا به آدرس ایمیل بنده ارسال تا پیگیری شود ، دوم رفتار طبق مقررات است که البته با توجه به فرمایشات شما ، مشکلی نبوده ، اما گاها نحوه ی محاسبات ما با اصل مدل محاسبه متفاوت است که باعث خسران و دردسر برای همکاران خواهد شد ، طبق قانون از زمان شروع به کار تا 24 ساعت بعد ، ما تنها قادر به 9 ساعت کار میباشیم حال پیوسته یا منقطع ، ، برای توضیح بیشتر مثلا شروع ساعت کار با توجه به آزاد بودن دفترچه نصبت به روز قبل یعنی امکان 9 ساعت رانندگی وجود داشته باشد ، اگر سه ساعت رانندگی داشته باشیم تنها قادریم 6 ساعت رانندگی کنیم تا همان ساعت در روز بعد . امیدوارم توضیحات کافی بوده باشد . سپاسگزارم از مشارکتتان لطفا به دیگر دوستان نیز در خصوص این وبلاگ اطلاعرسانی بفرمائید .
نوشته: سپهتن از [ ایران ]
قبلا هم خدمتتون عرض کردم فکر نکنید فقط خودتون میفهمید و خودتون میدونید برای کسانی که سپهتن رو طراحی کردن هم کمی عقل قائل باشید باور کنید که اوها متخصص این حوزه هستن و با مخصصین زیادی نیز مشورت کردن. مدل اجرای سامانه سپهتن از این مدلی که شما گذاشتید کمی پیچیده تره اونم به خاطر اینکه وضعیت جغرافیا و اقلیمی و سیستم پلیس راه ایران با اغلب کشورها متفاوته. .. بازم تاکید میکنم چندین دانشگاه و متخصصین مختلف در حوزه پلیسی و راهداری حداقل چهارسال روی این سیستم کار کردن. در صورتی که تمایل دارید بنده میتونم از شما دعوت کنم برای مشاهده مدل سپهتن تشریف بیارید.
چهارشنبه 30 تیر 1395 ساعت 14:45
امتیاز: 0 0
پاسخ:
سلام
نمیدونم چرا توی مملکت ما تا زبان به انتقاد باز کنی نتیجش میشه این که یا خود منتقد حالیش نیست و یا نقد شونده خواهان پذیرش و شنیدن نقد نقادان نیست ، بهر حال از موقعی که در مورد صدای زنگ سپهتن صحبت شد تقریبا با اختلاف خیلی کم در حدود چند روز کلا صدای این زنگ برای توقف بعد از 3.45 کار قطع شد ، حالا پس اگر همچین قانونی هست ، متذکر میشوم قانون ی هست پس سپهتن گرامی دچار مشکل شدند و یا...
واما در مورد اجرای قانون توسط سپهتن بی زبان !! چرا رانندگانی که بین راهی هستند که نمونش ده ها نفر توی همین اتوبانهای مابین تهران و اصفهان هر روز بکار هستند و هیچ تخلفی برایشان ارسال نمیشود و یا ممانعتی صورت نمیگیرد ، برای هر24 ساعت9 ساعت کار که در مورد این آقایان رعایت نمیشود و محدودیتی هم قائل نمیشن از طرفی راننده ای هم هست که هم از دفترچه استفا ده میکنه و هم از کارت هوشمند گواهینامه، بعضی از همکاران هم مشاهده شده از گواهینامه ی 2 استفاده کرده اند و یا مداوم در 2 مرحله 4.5 رانندگی کرده اند و نتیجه ...
مسئول محترم برای پویائیه این سامانه معلومات شما و همکاران گرامی به نظر من کمترین کافی نیست و تست های متعدد جاده ای نیاز است ، هنوز همون مشکل نقاط کور که مشکلی ساختاری و ریشه ای هم هست بر طرف نشده و با امکانات امروزی قابل حل هم نیست و تمامیه اون راه حلهای مد نظر حضرتتان در صورت بروز حادثه ای مشابه شهادت سربازان ، هیچ و نا کارآمد هست و هنوز نتیجه ی نهائی ، عدم توانائی راننده در کنترل وسیله میباشد .
دوست گرامی من نه اظهار فضلی داشتم و نخواهم داشت من تنها راننده ای هستم که با این سیستم گوشت و خونم سالهاست عجین شده و عدم تناسب با پهنه ی جاده تنها یکی از ناملایماتیست که مدام و در اثر تست دستگاههای متعدد بر سر ما رفته .
ضمن تشکر شدیدا موافق و مشتاقمبرای بازدید و آگاهیه بیشتر.
آخی. سر و کله زدن با یه سیستم جدید خوبه اما وقتی این سیستم تعیین کننده ی حقوقت باشه خب یه خرده هضم این خطاها سخت میشه!
دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت 17:34
امتیاز: 0 0
پاسخ:
کلا با هرچی که باعث کنترل بیشتر و البته بهتر باشه موافقم ، اما نه به قیمت نان شب خودم و همکارانم .
نوشته: ایوب از [ ایران ]
با سلام
مدتی در تلگرام نیستین،دلمون تنگ شد
واقعا تا وقتی که سیستمی گذاشته میشه باید همیشه یه دوره ی آزمایشی برگزار بشه ایراداتش برطرف بشه بعد به طور جدی باهاش برخورد بشه،مثلا میتونن این سیستمو اجرا کنن ولی به راننده ها زیاد کاری نداشته باشن تا وقتی که کاملا مطمئن بشن،ولی خب پلیس راه کلا کارش جریمه های بیخودو گیر الکیه در کنار انجام وظیفه
دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت 01:11
امتیاز: 1 1
پاسخ:
سلام
امروز برنامه ی رضا رشیدپور حالا خورشید را میدیدم یکی از ابر تصاویرش ،،، حرکت موتورسواری بود با بار لاستیک مستعمل در اندازه ی بار وانت اونم درست از مقابل ماشین پلیس و البته 2تا مامور وظیفه شناس !!!
z174d6b9265z23qa29yf21dl.html بیشتر بخوانید:http://www.traffiset.ir/mypages/url/