دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

سامانه سپهتن !!

به نام یزدان پاک


سلام


از حدود سالهای 83-84 نصب سیستم های کنترل GPS بر روی خودروهای حمل و نقل عمومی اجباری شد ، همگان میدانستند و میدانستیم که این سیستم غیر کار آمد ، غیر حرفه ای و بدور از امکانات لازم می باشد ، اما مثل الباقیه مواقع ، دستور باید اجرا میشد ، حالا کی و چه کسانی پشت این درامد میلیاردی بودند ، خدا بیامرزه حقیقته گم شده را !!!!

حالا بعد از حدود11 سال دوباره سیستمی جدید بالاجبار و بصورت آزمایشی در اتوبوس هائی که در 2 مسیر تهران -اصفهان و اصفهان به شیر از مشغول بکار هستند در حال نصب می باشد ، که هر کدام قیمتی معادل 1200000 هزار تومان میباشد ، دستگاه قبلی یعنی عملا از رده خارج شد ، اونهمه هزینه خرید و تعمیر و نگهداری !!! چه دفترچه هائی که بخاطر خرابیه دستگاههای نصب شده و یا سیستمهای پلیس راهی و یا دوربین ها ی بین راهی به ناحق گرفته نشد و چه خانواده هائی که صبح تا غروب به ناله و نفرین بانیان این طرح عقیم نگذراندند ، و حالا این سیستم جدید البته در ایران و فسیل شده ی خارجی !!! بازهم روز از نو ، روزی از نو !!! چرا به یکباره اینهمه هزینه ی ملی را صرف سیستمی نو و کار آمد نمی کنند تا همه از شر اینهمه آزمایشات گوناگون راحت بشیم تا به کی باید تاوان تجربه ی ناقص عده ای نااااکارشناس و ناوارد را باید مردم بدهند ؟؟؟ با این سیستم اتوبوسهای میهمانی که ترجیحا و یا مامور شده اند از این دو محور استفاده کنند ، تکلیفشان چیست ؟ اون گروهبان توی پلیس راه که حکمش از سرداری هم بالاتره را چه کسی در نیمه ی شب قانع کنه که بابا من اهل فلان استانم و مثلا الان توریست دارم و الی آخر ؟؟؟؟؟؟

ایراد اینجاست که مثلا به خودروهای خارجی که نمایندگیه تعمیرات ندارند همین راهور گیر میده و پلاک نمیکنه چراکه حق و حساب بجا نیست !!! اما این دستگاهی که بسترش آماده نشده و تجهیزاتش ناقصه میتونه به عنوان ابزار درامد در اختیار راهور باشه !!!


تا بعد...

نظرات 25 + ارسال نظر
حمید یکشنبه 7 شهریور 1400 ساعت 15:27

فقط باید دست به دست داد... همه ما رانندگان اتوبوس و اعتصاب کنیم و فراخوان بدیم به کلیه رانندگان زحمت کش... قول شرف میدم عرض2شبانه روز، راهور که خوبه، صغیر وکبیر ارگان هی زیرربط به التماس نیفتادن... همین مایی که سرهیچ و پوچ گروهبان به ما گیر میده و بایدگردن کج کنیم، اون موقع سردار بایدپیش ماگردن کج کنه، که چیه مشکل... نهایتااگه ازحقمون هم بایددفاع کنیم جلوی پاسگاه، اونم لج میکنه و میگه اختشاش در امور اداری پاسگاه.. قوز روی قوزمون میذارن.. به قول یک گروهبان راهوری یک شب به من گیرداد و گفت خدابیادپایین بایدرسیدبشه، ومنم نه گذاشتم و نه برداشتم، گفتم دهنتو ببندعوضی.. اونم به مدت55روز رسیدش کرد و منو از نان خوردن انداخت... خدا وخوش می یاد.. حالا دوستان فقط اعتصاب و بس که این ها بفهمن رانندگان قدرت دارن یا راهوری که اگه من نبودم باید میرفت غاز بچرونه، نه اینکه رو سرمن خدایی کنه...

متشکرم

متاسفانه اتحاد نیست

جعفری دوشنبه 7 بهمن 1398 ساعت 11:21

با سلام. اگه راننده ها باهم یکی باشن و اعتصاب کنن سرویس نرن همه چی درست میشه. این شغل رو با تمام سختی هاش هی دارن سخت ترش میکنن. خدا باعث بانیش رو لعنت کنه

موافقم

ابراهیم سه‌شنبه 20 آذر 1397 ساعت 19:11 http://remi.comو

لعنت برپدرو مادر ادم زبون نفهم ماموری که سریع دفترراننده روضبط میکنی اگه یکماه حقوق نگیری به دزدی میافتی چطوری شرفت اجازه میده یک خانواده رو 45 روز ازنون خوردن بندازی این چه قانون مسخره ایه لعنت برشما که نه وجدان دارین ونه شرف ونه تخصص

رسول فانی دوشنبه 21 اسفند 1396 ساعت 15:58

با سلام به همه رانندگان زحمت کش و مظلوم اتوبوس
تنها کاری که از دست ما بر میاد علیه ظلم های به ناحق پلیس راهوار این است که دعا کنیم و نفرین (وگرنه روزانه هزاران هزار تخلف از همه کسانی که در جاده ها رانندگی میکنند صورت می گیرد و همه با جریمه های مصوب ایین نامه های پلیس اعمال ایین نامه می شوند نه اعمال قانون) اما تنها ما رانندگان اتوبوس هستیم که علاوه بر جریمه مرتبا به زعم مامورین درحال قتل وعام چهل نفر مسافر هستیم . وباید از نان خوردن بیفتیم به خاطر ضبط دفترچه و قفل شدن گواهینامه به مدت طولانی اخر در این بحران اسف بار معیشت این چه انصافیست این نه مروت است ونه مردانگی و نه معرفت انسانی چه رسد به اسلامی بودن ان که ما به ان مباهات کنیم .
با ما رانندگان (جسارت نباشد)چنان رفتار میکنند به مانند شتر که یوغی در بینی و ساربان ان مامور پلیس راه .
ودر اخر ما چنان بی پناه و بی صاحب که به هر ستمی مجبور به کج کردن گردن خویشیم و راهی جز پناه بردن به خدا از شر نا بخردان ونا اشنایان به این شغلیم .
به امید یاری حق که جز او کسی نیست . والسلام

با سلام عقیده و سعی بنده تا کنون بر رعایت قوانین بوده و هست اما منکر عدم کفایت پرسنل راهور نیستم ، وقتی سیستمی بیمار است قانون جایگاهی ندارد .
پیروز باشید

مجید از بروجرد یکشنبه 26 آذر 1396 ساعت 01:04

به نام خدا
اگه دستگاه سپهتن رو درست کردید واسه نجات جون مردم پس چرا یه جوری درستش کردید که ما که کمکی میرفتیم بیکار بشیم با این مخارج بالای زندگی لااقل یه کاری کنید هم سپهتن باشه هم ساعت زدن دوباره شروع بشه و ۹ ساعت رو کم کنید به خدا رانندگی هم کار آسونی نیست و کارایی دستگاه سپهتتن اینه که راننده بیچاره اگه توی ترافیک باشه جز ۹ ساعت کاریش حساب نمیشه اونی که اینو طراحی کرده پاسخ بده اقا شما با ماشینت اگه توی ترافیک باشی یعنی داری استراحت میکنی ؟؟؟؟؟

باقر یکشنبه 26 آذر 1396 ساعت 00:44

سلام کمکی اتوبوس بودم قبل از نصب دستگاه سپهتن
الان که ۷ ماه به وسیله دستگاه سپهتن بیکار شدم به نظر من و همکارانم ساعت کار سپهتن که ۹ ساعت هست زیاده چون توقف ها رو نمیزنه ترافیک و .... دستگاه هوشمند خوبیه ولی اگه یه راننده مشروب یا مواد مصرف کرده باشه چون که در پلیس راهها توقف نداره هیچ کس نمیتونه بفهمه که این راننده حالش خرابه حتی دستگاه سپهتن و همچنین بیکار شدن راننده کمکی ها که به نفع صاحب ماشینا شما این کار رو کردید اشتغال که درست نمیکنید هیچ با یه دستگاه چند نفر رو از نون خوردن میندازید و یه کاری کنید راننده دوباره ساعت بزنه و سپهتن هم باشه که راننده که اعتیاد داره شناخته شود و پلیس راه هم مشغول باشن

محمد زالی سه‌شنبه 16 آبان 1396 ساعت 10:00

دزدی که شاخ و دم نداره،هر روز یه راه و روش دزدی رو اختراع میکنن که اینم یکی دیگه از کاراشونه-تف به ذات دزد و غارتگرشون که ملت رو از هر راهی سرکیسه میکنن-چرا نباید این همه هزینه صرف جاده های نا ایمن کشور بشه؟چرا این همه هزینه نباید صرف آموزش صحیح بشه؟چرا نباید این همه پول صرف کارآفرینی و اشتغال بشه؟آیا فک کردین این مقدار پول قرار کجا بره؟؟؟؟خودم میگم بهتره؛قراره مستقیم صرف هزینه های عراق،لبنان،سوریه،یمن و تروریست های دیگه بشه

مهدی یکشنبه 12 شهریور 1396 ساعت 22:11

با سلام
خدمت همه دوستان عرض کنم ما تا زمانی که فرهنگ رانندگی وترافیک نداریم ، این ها راهکار مشکل نیست،من دقیقا یک ماه پیش از شیراز به اصفهان می اومدم ،بعد از گردنه کولی کش،یه اتوبوس،می اومد سرعتش فیکس 145بود، بعد میخوان یه حادثه مثل داراب اتفاق نیفته، تازه اوتوبوسهای محور شیراز ،اصفهان این سیستم جدید هم دارند، ایا بازدارندگی داره نه،اتفاقا باید بگم نظارت پلیس بر اتوبوس های جاده ای کمتر از خودروهای شخصی ودیگر خوردهاست،ممنون

مهدی عسگری پنج‌شنبه 9 شهریور 1396 ساعت 14:19

تا زمانی که کار به کاردان سپرده نشود وضعیت کل رانندگان روزبروز بدتر خواهد شد با این بی تدبیری مسئولین.من راننده سواری کرایه بین شهری هستم سال به سال مسافر کمتر میشه مسافر کشهای شخصی جونمونو به لبمون رسوندن بعد تو این جنگل بی صاحب مسافر کش شخصی داره حال میکنه کسی هم باهاش کاری نداره در حالی که اگه مسئولین به فکر جان مردم باشند باید اینارو جمع کنند که هرجور خلافی را انجام میدند از تجاوز گرفته تا دزدی و قاچاق و... ولی به جاش جی پی اس و سپهتن و از این قبیل سنگهارو جلوی پای ما میندازن خدایا به داد ما برس

امیدوارم با برنامه ریزی مشخص و مدون مشکلات را مرتفع کنند و مردم هم چوب ناتوانی عده ای را نخورند .
انشالله

سعید یکشنبه 25 تیر 1396 ساعت 21:30

سلام سپهتن باپول خودصاحب ماشین براشون نصب کردن که اگه خطا کردن جریمه بشن ۹ساعت هم بایدجلوی دوربین بشینن که ادم احساس زندونی بودن بهش دست میده ..خلاصه که دلیل تصادفات جاده های مال روی۷۰سال پیشه که بدون زیرسازی اسفالت شده پس جاده هایی باپیچهای ۹۰درجه بدون لاین اضطراری دلیلشه ...دوستان راننده من ۸سال مهرزدم امروزهیچ ارگانی جوابگونیست من اگرجزوبیمه ام حساب بشه بیمه اون روزهابیست سال بایدبیمه داشته باشم شمامیدونیدکه مامقصرنیستیم بایدبیمه خودش میگرفته پولشونه من راننده پس بیایین یک فکری بکنیم برای خودمون اینجوری که نمیشه بیمه قبول نکنه جورشومابدیم میدونیدچقدرمیشه پولش هرسال که برای مابیمه روقبول کنن حتی حاضرنشده بیمه اون چندسال روبه قیمت همون روزقبول کنه که ماپرداخت بکنیم این یعنی ظلم این حداقلشه که به نرخ همون روزپولشو بگیرن وجزوبیمه ماحساب بشه ..میدونین بااین طریقی که بیمه گرفته من وتودیگه نمیتونیم به بازنشسنگی برسیم تازه اگه برسیم فکرمیکنیدبیمه چقدرپول میده به ماکه بتونیم باپولش زندگی کنیم

سلام برادر گرامی آقا سعید ، بودن دستگاه سپهتن ، از نظر بنده مشکلی نداره ، اما اگر برنامه ریزی های لازم انجام بشود نه اینکه از طرفی بخش انتظامی کشور با فشار بر رانندگان خواهان کنترل بیشتر باشد از طرفی بخش خصوصی و خرده مالکان حمل و نقل را با سلیقه ی شخصی خودشان اداره کنند ، موش آزمایشگاهی این وسط فقط رانندگانند که با هر ساعت پشت فرمان نشستن ، سالی پیر میشوند ، ، در خصوص بیمه های حساب نشده هم حق باشماست من الان باید 22 سال سابقه داشته باشم که 16 سال دارم الباقی رفت به باد فنا !!!! پولشو صاحبان شرکت ها خوردند و بدبختی اش هم مال ما !!!

سعید سه‌شنبه 2 خرداد 1396 ساعت 16:36

سلام خداوکیلی شما خودتون بزارین جای راننده توی هرکاری هستین ببینین ادم مگه زندانیه از۲۴ساعت ۹ساعت بشینه مثل ادم اهنی جلوی دوربین من خودم۲۰ساله رانندگی میکنم بدون هیچ تصادفی هم خوردم هم دخانیات مصرف کردم حالاکارشناس راهنمایی میخوادبه من یادبده که کدام کاردرسته پس من خودم کارشناسم بعد۲۰سال پایه یکم اقانشستن راننده جلوی دوربین مستقیم کارادم بیشعوره این تصمیم که گرفتین بخاطرپولی که ازدلالی این کارنصیبتون شده همه راننده ها روعصبی میکنین وبدونین که این پولهارومیخواین بدین زن وبچه هاتون بخورن این دنیازودمیگذرداگه اون دنیاحقیقت داشته باشه براتون خیلی بدمیشه ها

سلام دوست گرامی تشکر از نظرارسالی شما ، البته بنده هم مثل شما راننده هستم و فقط نظر خودمو گفتم .

حمیدتهرانی دوشنبه 14 فروردین 1396 ساعت 20:22

باسللم.من راننده.هیچی نمیگم ازخودمامورین راهورخراسان رضوی امار سرهنگ امیدوار روبگیریدکه ساعت4صبح میاد تومحور به بدوبیراگفتن به مامور اونم دغ ودلیشو سرراننده درمیاره ووووو.......باتشکر

مهدی یکشنبه 17 بهمن 1395 ساعت 13:59

ان شاالله خدا کمک تون کنه
من به عنوان یک مسافر دائمی شاهد هستم که بیدار خوابی و خستگی های هر روزه، سر و کله زدن با مسافر و درآمد ناچیز دارید
ولی اینها همه یک طرف گیرهای الکی مامورین راهور هم یک طرف
ان شاللاه خدا همیشه یاورتون باشه و بهتون صبر و شکیبایی و تن سالم عطا کنه

سلام دوست گرامی از اینکه مهمان وبلاگ رانندگان بودید خوشحالیم

ولی زاده سه‌شنبه 20 مهر 1395 ساعت 11:00

این سیستم هم مثل سیستم قبلی هست فقط باعث آزار خیلی خیلی زیاد راننده ها میشه منبع درامد افراد پشت پرده همین

یاسر یکشنبه 18 مهر 1395 ساعت 15:08

سلام راه رشوه خوری بازتر نکنید

علی کریمی فارسانی یکشنبه 18 مهر 1395 ساعت 08:45

اقایان رانندگان محترم وزحمتکش اتوبوسهای برون شهری دستگاه سپهتن جایی که موبایل خط نده قطع میکنه واماده باشین که شبونصف شب دمه پلیس راههاکه میگن قطع کردی مسیرنداره اگرسامانه درست کنندبابازرسی ورانندگان برای ازیت کردن افسراشون خیلی خوب میشه ستوان صالحی پلیس را جندق همیشه اتوبوسهاراجمع میکرددمه پلیس راه جندق اول خودش جعبه هااتوبوسومیدیدبعدمیومدمسافر رابااسم بلیط مسافرصو رتحساب وراننده وکمربندچک میکردنیم ساعت بیست دستگاه اتوبوس راعلاف میکردبعدکنترل چی بی اس وپورت اقاشماساعت شب وروزراجابجاکردی و5دقیقه زودرسیدی 60000جریمه 10نمره منفی ناحق هیکس رسیدگی نمیکنه من با197تماس گرفتم ده روزگزشت تماس گرفتن که دیگه اسری نداشت ابوالفظل مددی کن که دروغ وقسم وازیت رانندگان مدشده ماکسی رونداریم تووخدایت کمک رانندگان تنها توجامعه ایران باش

سلام برادر گرامی ، در مورد آزار و اذیتی که طی سالها شما اساتید و من کمترین متحمل شدیم ، کتابها میشه نوشت ، اما در مورد این سامانه که صحبت میکنید با علم به نواقصی که داره ، مثل همون جی پی اس قدیمی !!! که فقط و فقط تنها حسنی که داشت ، اهرمی بود برای ایرادات صد من یه غاز افسران پلیس راهور و عملا خودشون هم اونو قبول نداشتند ، اما در صورتیکه این سامانه بروز رسانی بشه و تکمیل بشه که فرایندی بسیار طولانی خواهد بود و بهتر بگم اون سامانه ی اصلی که در اروپا ازش استفاده میشه نصب بشه که بازهم بعلت اینکه ما ماهواره های لازم را نداریم فعلا مقدور نیست ، اتفاقا توی اون شرایط دیگه کسی نمیتونه رانندگان زحمتکش و مقرراتی را آزار بدهد ، مگر مقصر خودمان باشیم . روز و روزگار خوش

علی کریمی فارسانی شنبه 17 مهر 1395 ساعت 20:06

اقایان اگرانسانیت هست مردانگی هست این دستگای پول دونی براخودتون درست نکنیدبیایدنفرات راهورراباپلیس راههاسربزنیدادب یادشون بدین ایاحق راننده راازمالکهامیگیریدحقوقهابیمه های راننده راخودمون میدیم توجامعه دیدی که مردم به نظامی دارن به راننده دارن من نمیگم بریدتحقیق کنیدفکربدهی لاستیک چینی که مالک میندازه جفتی یه ملیون میترکه اتوبوس میره توتریلی 15نفرکشته پس شمانظامی ومالک بخاطرپول تصادف درست میکنیدایامعاینه فنی شمایاخودت راهورگفتی مالک ازلاستیک فرسوده هندی استفاده نکن گفتی چراحقوق وبیمه راننده جواب زندگیشونمیده چرامشهداصفهان حقوق باید180000تومن باشه شما 120000تومن میدین راننده اعتراض میکنه بیکارش میکنی راننده معتادیابازنشسته جاش میاری 100000تومن ترمینال مشهدرفت وبرگشت براساعت وتست رانندگان 3ساعت مردموتواتوبوس توصف نگرمیدارن مردم به راننده وراهورپلیس چیزمیگن ایانصف شب که خابی خبرداری گروهبان وافسرپلیس راگیربیخودی به.راننده میده حرفم بلدنیست بزنه یه تست جی پی اس ازافسرت بگیرهنوزبلدنیست پورت رادرست خالی کنه ماانسانیم ایرانی هستیم من بچه چارمال بختیاریم اماتوپان ده سال که اصفهان مشهدکارمیکنم تمام جادههاشده 110کیلومتراصفهان تادامغان 85کیلومتربایدبریم یکی برارضای خداکارریشه ای بکنه نه سپهتن درست کنیداون دنیاجلوشمارامیگیرم به ابوالفضل قسم باخودش بازخاستتون میکنیم

با سلام عین متن ارسالی ، دوست گرامی که احتمالا از همکاران هم باشند را چاپ میکنم امیدوارم فرجی باشد .

علی کریمی فارسانی شنبه 17 مهر 1395 ساعت 19:28

سلام امانه ازروی رضایت به به شماکه نه افسرپلیس راهتون ادب داره نه گروهبانی که چه ساعت دونصف شبهایی اعصاب وروان ماراننده اتوبوسها راخراب میکنن چون جی پی اس مانندسپهتن فقطااعصاب خردکنه اینهمه پول جادهارااتوبان میکردیدقرن 22میشه ماازاصفهان به دامغان شب بایدسرعت 85کیلومتربرویم خجالت داره چون ماخابمون میگیره راهوریعنی اعصاب خردکن

محمد چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت 11:45

سلام. خدا کنه که این اخرین تست باشه واسه کنترل سرعت ناوگان مسافری، چون با این وضع خراب درامد اتوبوسها و قیمت سرسام اور خودرو اتوبوس دیگه رمقی واسه خریدن روز به روز این سامانه های جورواجور برای مالکان اتوبوسها نمیمونه

سلام ممنونم که اومدین .
البته که اینم یکی از مشکلات این سیستمهای جور واجوره ، که همگی مجموعا ناکارآمد و فقط برای پر شدن جیب عده ای خاص هستند و بس !!!!

سامانه سپهتن سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1395 ساعت 16:42

با تشکر از پاسخ شما ا... لبته همونطور که فرمودید هر سیستمی در طی اجرا به بلوغ میرسه و کاملتر میشه ولی بازم همونطور که خودتون فرمودید شاید خیلی زود باشه که بگیم عیب داره یا کامله. فقط میتونیم بگیم مطالعات اولیه در مورد انجام شده و چندین مرحله تست و آزمایش رو پشت سر گذاشته و در تمام مراحل تا کنون موفق بوده. البته از شنیدن عیوب احتمالی و پیشنهادهای جدید خوشحال خواهیم شد و دنبال رفع اونها خواهیم بود اما اینکه فکر بفرمایید کسانی که این سیستم را طراحی کردن به اندازه شما (به عنوان یک راننده) با مسایل رانندگی در ایران آشنا نبوده اند کمی بی انصافی است. تیم پروژه علاوه بر آشنایی کامل با رانندگی و شرایط آن در کشور از مشاورین متعددی که خود سالها راننده حمل و نقل عمومی بوده اند کمک گرفته اند و تقریبا تمام نکاتی که فرمودید در جلسات متعددی مورد بررسی و بحث قرار گرفته و سامانه دیده شده. کنسول مدیریتی برای شرکت های حمل و نقل هم اکنون در چند شرکت درحال استفاده می باشد. درخصوص نقاط کور جی پی اس(مثل داخل تونل ها و یا ...) و نقاط کور شبکه تلفن همراه(جاده هایی که تحت پوشش شبکه تلفن همراه نمی باشد) هم علاوه بر الگوریتم های بسیار زیاد برای حل این مشکلات راه حل هایی مثل ترینیگ سیستمز و لرنینگ سیستمز وجود دارند که تا حد قابل قبولی امکان پایش را مرکز کنترل میدهد. متاسفانه امکان ارائه توضیحات در سطح فنی تر به شیوه کامنت وجود ندارد و نیازمند پیش فرض های متعددی در زمینه مربوطه است. مطمئن باشید کسانی که سیستم را طراحی و تولید کرده اند با چندین راننده که به اندازه شما به مسایل آشنا بوده اند در چندین جلسه بحث و مشورت کرده و می کنند .. کارگروه و اطاق فکر سامانه (علاوه بر پلیس و مسولین راه و شرکت تولید کننده) از چندین راننده حرفه ای که اغلب هم مانند شما نگاه انتقادی به سیستم دارند دعوت می کند و پیشنهادها و انتقادهای آنان را می شنود. چنانچه شما هم مایل باشید می توانیم از شما هم دعوت کنیم تا نقطه نظرات کاربردی شما را ولو با نگاه انتقادی پذیرا باشیم فقط بخاطر داشته باشید بقیه هم فکر کردن را بلد هستند و این فقط شما نیستید که با رانندگی و مسایل آن آشنا هستید. علاوه بر اینکه مسایل رانندگی تنها یک سوی قضیه است و مسایلی مانند قوانین پیچیده و گاهی متناقض چه در حوزه راهداری و چه در حوزه پلیس وجود دارد که تیم اجرایی پروژه می بایست آنها را هم درنظر بگیرد. چنانچه مایل به ادامه این بحث هستید با ایمیل بنده تماس حاصل فرمایید

سلام
ممنون که پیگیر هستید ، توضیحات شما را خوندم ، البته که برای هر سیستمی چه کارایی داشته باشه و یا نه !!! فکر شده و بعد ساخته شده منکر این قسمت هم نیستم که من تنها کسی نیستم که فکر کردن را بلد هستم و مطمئنا من از آخر نفر اولی هستم اما در مورد بحث در این خصوص ، من و امثال من گوش شنوا میخواهیم و منتقد نیستیم بلکه من و امثال من موشهائی بودیم و هستیم و خواهیم بود اونم از نوع آزمایشگاهیش !!! ناراحت نمیشم که بشنوم و متهم به انتقاد ی بی فکر بشم .
در مورد اتوبوس اسکانیا در نمایشگاه های مختلف قبل از سال 86 کررا در خصوص مشکلاتش تذکر دادم اما چون راننده ای بیش نبودم ، مثل کودکی باهام برخورد شد که توی کار بزرگترها دخالت کرده !!(مثل الان) مطمئنا مرور زمان خیلی از چیزها را ثابت خواهد کرد ، امیدوارم من اشتباه گفته باشم که در این صورت فقط منم که برام مشکلی پیش آمده و دامن گیر دیگران نبوده . خیلی دوست دارم اون چند نفر راننده ای را که طرف مشاوره بودند بشناسم تا از تجربیات و نظراتشون باخبر بشم .!! منهای اینکه اکثر کارشناسان در راهور یا امور حمل و نقلذ و حتی سازمانهای مربوط بیشتر علم تئوریک دارند تا عملی و با تمام احترامی که برایشان قائلم میتونم به جرات بگم معلومات عملی و اجرائیشون نزدیک به صفره !!! به دریا رفته میداند مصیبت های طوفان را !!!

سامانه سپهتن دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ساعت 03:42

سلام من به عنوان یکی از دست اندرکاران این سامانه ضمن رد نکردن مشکلات قبلی در خصوص سامانه های کنترلی به عرض شما می رسانم اولا این سامانه مطابق اخرین رده های فناوری در دنیا تولید شده و ثانیا کلیه بسترهای ان نیز ابتدانصب و ازمایش شده انداین سامانه محصول کار گروه بسیار زیادی از متخصصین داخل و. خارج از کشور و همسو با استانداردهای ایمنی در جهان است در صورتی نیاز به توضیحات بیشتر میتوانید. با این مجموعه تماس حاصل نموده تا اطلاعات لازم را اخذ نمایید به طور خلاصه باید گفت مهمترین کارکرد اینسامانه عدم توقف خودرو مقابل پاسگاه و کوتاه شدن زمان سفر و کم شدن مصرف سوخت است همچنین سامانه ایمنی بسیار. زیادی برای رانندگان و مسافرین را به ارمغان می اورد

با سلام
ممنون از توضیحات سامانه ی سپهتن !!
اینکه امروز عنوان شود این سامانه بی عیب و نقص است ، شاید کمی زود باشد .
سیستمهای قبلی هم با همین شیوه از تبلیغات فروخته شدند .
اما در خصوص فرمایشات شما دوست گرامی صحبت شما کاملا متین ، ولی سئوال من این است ، کجاها نقطه ی کور این دستگاه هستند ؟ ایا در این نقاط کور میشود سیستم و اتوبوس و یا وسیله ی نقلیه را کنترل کرد ؟ اگر واقعا به این صورتی که شما فرمودید و آنلاین باشد ، چرا برای هر شرکتی سامانه ی نصب نشده تا بتوان از موقعیت لحظه ایه وسیله ی مورد استفاده آگاه شد (مثل نمونه های واقعیه خارجی) چر ا باید در مبدا و مقصد ساعت زد و باطل کرد ؟ چرا در صورت خرابیه سیستم ها رانندگان که فقط و فقط اپراتوری بیش نیستند توبیخ میشوند و صدها چرای دیگر در صورتیکه در حد همین چند روز خواستید نواقص بیشتری را عنوان کنم خواهشمندم قبلا اطلاع دهید تا با مطالعه بیشتری و نتیجه گیریه کاملتری خدمتتان باشم . و در نهایت میتوانم عرض کنم شاید در خود دستگاه ایرادی اساسی نباشد ولی اون بستری که عرض کردم برمیگرده به سیستم مخابراتیه قدیمی بجای سیستمهای آنلاین لحظه ای که در سایر کشورها موجوده (حتی افغانستان) و ...و نیاز به سیستمهای قمریه مصنوعی که در بضاعت فعلیمان نیست !!! ....

ایوب چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 ساعت 14:17

سلام،سیستم چی پی اس واسه اتوبوس لازمه ولی میتونستن خیلی پیشرفته تر و بهتر از این عمل کنند

در بودن و نیاز به جی پی اس هیچ تردیدی نیست حتی به نظر من باید سیستم ها بجز در پلیس راهها باید به نوعی باشند و در شرکتهای مسافربری هم امکانش باشه که از زمان حرکت اتوبوس تا رسیدن به مقصد و مراجعت به مبدا کنترل شده و به قول معروف عر شرکتی اتاق کنترل خاص خودش داشته باشه ، اما نکته ی مهم اینه که نه این سیستمهای هندلی و هزینه بر الکی !!! یه سیستم درست و درمون و همیشگی !!!

محمد چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 ساعت 10:45

سلام.اتفاقا سیستمی کارامد واسه کنترل اتوبوس ها و کنترل سوخت.شما راننده اتوبوس ها فقط میخاین زود به مقصد برسین.نمیگین جون 40 نفر ادم تو دستوتنه

سلام
ممنون از اظهار نظر و لطفتون !! ولی منظور من اصلا دیر یا زود رسیدن نبود ، منظور حقیر نحوه ی عملکرد و از همه مهمتر نحوه هزینه برای این سیستم ، عملا نا کارآمد بود ، ولازم یادآور بشم همه ی ما عجله داریم مثلا شما که نیامده میخواهید متلک بار دیگران کنید .و البته در هر شغلی آدمها ی قانونمند و البته متخلف هستند مثل شغل شما !!!

علی امین زاده یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 07:41 http://www.pocket-encyclopedia.com

زیاد با این GPS ها که گفتید آشنایی ندارم اما گاهی، این، کلک بازاریابی هم هست. یعنی سازنده عمداً محصولات قبلیش رو از رده خارج می کنه.

راهور که سازنده نیست !! بای از ما بهترون درامدزائی میکنه

سلام داداش
خوووبی؟
مچکرررم به خاطر تبریکت
راستی با افتخاری بیش از اندازه لینکت کردم
اگه تو هم دوست داشتی منو لینک کن
دمت گرم
فعلا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد