X
تبلیغات
رایتل

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

سامانه سپهتن !!

به نام یزدان پاک


سلام


از حدود سالهای 83-84 نصب سیستم های کنترل GPS بر روی خودروهای حمل و نقل عمومی اجباری شد ، همگان میدانستند و میدانستیم که این سیستم غیر کار آمد ، غیر حرفه ای و بدور از امکانات لازم می باشد ، اما مثل الباقیه مواقع ، دستور باید اجرا میشد ، حالا کی و چه کسانی پشت این درامد میلیاردی بودند ، خدا بیامرزه حقیقته گم شده را !!!!

حالا بعد از حدود11 سال دوباره سیستمی جدید بالاجبار و بصورت آزمایشی در اتوبوس هائی که در 2 مسیر تهران -اصفهان و اصفهان به شیر از مشغول بکار هستند در حال نصب می باشد ، که هر کدام قیمتی معادل 1200000 هزار تومان میباشد ، دستگاه قبلی یعنی عملا از رده خارج شد ، اونهمه هزینه خرید و تعمیر و نگهداری !!! چه دفترچه هائی که بخاطر خرابیه دستگاههای نصب شده و یا سیستمهای پلیس راهی و یا دوربین ها ی بین راهی به ناحق گرفته نشد و چه خانواده هائی که صبح تا غروب به ناله و نفرین بانیان این طرح عقیم نگذراندند ، و حالا این سیستم جدید البته در ایران و فسیل شده ی خارجی !!! بازهم روز از نو ، روزی از نو !!! چرا به یکباره اینهمه هزینه ی ملی را صرف سیستمی نو و کار آمد نمی کنند تا همه از شر اینهمه آزمایشات گوناگون راحت بشیم تا به کی باید تاوان تجربه ی ناقص عده ای نااااکارشناس و ناوارد را باید مردم بدهند ؟؟؟ با این سیستم اتوبوسهای میهمانی که ترجیحا و یا مامور شده اند از این دو محور استفاده کنند ، تکلیفشان چیست ؟ اون گروهبان توی پلیس راه که حکمش از سرداری هم بالاتره را چه کسی در نیمه ی شب قانع کنه که بابا من اهل فلان استانم و مثلا الان توریست دارم و الی آخر ؟؟؟؟؟؟

ایراد اینجاست که مثلا به خودروهای خارجی که نمایندگیه تعمیرات ندارند همین راهور گیر میده و پلاک نمیکنه چراکه حق و حساب بجا نیست !!! اما این دستگاهی که بسترش آماده نشده و تجهیزاتش ناقصه میتونه به عنوان ابزار درامد در اختیار راهور باشه !!!


تا بعد...

نظرات (13)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نوشته: مهدی از [ ایران ]
ان شاالله خدا کمک تون کنه
من به عنوان یک مسافر دائمی شاهد هستم که بیدار خوابی و خستگی های هر روزه، سر و کله زدن با مسافر و درآمد ناچیز دارید
ولی اینها همه یک طرف گیرهای الکی مامورین راهور هم یک طرف
ان شاللاه خدا همیشه یاورتون باشه و بهتون صبر و شکیبایی و تن سالم عطا کنه
یکشنبه 17 بهمن 1395 ساعت 13:59
امتیاز: 1 0
پاسخ:
سلام دوست گرامی از اینکه مهمان وبلاگ رانندگان بودید خوشحالیم
نوشته: ولی زاده از [ ایران ]
این سیستم هم مثل سیستم قبلی هست فقط باعث آزار خیلی خیلی زیاد راننده ها میشه منبع درامد افراد پشت پرده همین
سه‌شنبه 20 مهر 1395 ساعت 11:00
امتیاز: 0 1
نوشته: یاسر از [ ایران ]
سلام راه رشوه خوری بازتر نکنید
یکشنبه 18 مهر 1395 ساعت 15:08
امتیاز: 0 0
پاسخ:
اقایان رانندگان محترم وزحمتکش اتوبوسهای برون شهری دستگاه سپهتن جایی که موبایل خط نده قطع میکنه واماده باشین که شبونصف شب دمه پلیس راههاکه میگن قطع کردی مسیرنداره اگرسامانه درست کنندبابازرسی ورانندگان برای ازیت کردن افسراشون خیلی خوب میشه ستوان صالحی پلیس را جندق همیشه اتوبوسهاراجمع میکرددمه پلیس راه جندق اول خودش جعبه هااتوبوسومیدیدبعدمیومدمسافر رابااسم بلیط مسافرصو رتحساب وراننده وکمربندچک میکردنیم ساعت بیست دستگاه اتوبوس راعلاف میکردبعدکنترل چی بی اس وپورت اقاشماساعت شب وروزراجابجاکردی و5دقیقه زودرسیدی 60000جریمه 10نمره منفی ناحق هیکس رسیدگی نمیکنه من با197تماس گرفتم ده روزگزشت تماس گرفتن که دیگه اسری نداشت ابوالفظل مددی کن که دروغ وقسم وازیت رانندگان مدشده ماکسی رونداریم تووخدایت کمک رانندگان تنها توجامعه ایران باش
یکشنبه 18 مهر 1395 ساعت 08:45
امتیاز: 0 0
پاسخ:
سلام برادر گرامی ، در مورد آزار و اذیتی که طی سالها شما اساتید و من کمترین متحمل شدیم ، کتابها میشه نوشت ، اما در مورد این سامانه که صحبت میکنید با علم به نواقصی که داره ، مثل همون جی پی اس قدیمی !!! که فقط و فقط تنها حسنی که داشت ، اهرمی بود برای ایرادات صد من یه غاز افسران پلیس راهور و عملا خودشون هم اونو قبول نداشتند ، اما در صورتیکه این سامانه بروز رسانی بشه و تکمیل بشه که فرایندی بسیار طولانی خواهد بود و بهتر بگم اون سامانه ی اصلی که در اروپا ازش استفاده میشه نصب بشه که بازهم بعلت اینکه ما ماهواره های لازم را نداریم فعلا مقدور نیست ، اتفاقا توی اون شرایط دیگه کسی نمیتونه رانندگان زحمتکش و مقرراتی را آزار بدهد ، مگر مقصر خودمان باشیم . روز و روزگار خوش
اقایان اگرانسانیت هست مردانگی هست این دستگای پول دونی براخودتون درست نکنیدبیایدنفرات راهورراباپلیس راههاسربزنیدادب یادشون بدین ایاحق راننده راازمالکهامیگیریدحقوقهابیمه های راننده راخودمون میدیم توجامعه دیدی که مردم به نظامی دارن به راننده دارن من نمیگم بریدتحقیق کنیدفکربدهی لاستیک چینی که مالک میندازه جفتی یه ملیون میترکه اتوبوس میره توتریلی 15نفرکشته پس شمانظامی ومالک بخاطرپول تصادف درست میکنیدایامعاینه فنی شمایاخودت راهورگفتی مالک ازلاستیک فرسوده هندی استفاده نکن گفتی چراحقوق وبیمه راننده جواب زندگیشونمیده چرامشهداصفهان حقوق باید180000تومن باشه شما 120000تومن میدین راننده اعتراض میکنه بیکارش میکنی راننده معتادیابازنشسته جاش میاری 100000تومن ترمینال مشهدرفت وبرگشت براساعت وتست رانندگان 3ساعت مردموتواتوبوس توصف نگرمیدارن مردم به راننده وراهورپلیس چیزمیگن ایانصف شب که خابی خبرداری گروهبان وافسرپلیس راگیربیخودی به.راننده میده حرفم بلدنیست بزنه یه تست جی پی اس ازافسرت بگیرهنوزبلدنیست پورت رادرست خالی کنه ماانسانیم ایرانی هستیم من بچه چارمال بختیاریم اماتوپان ده سال که اصفهان مشهدکارمیکنم تمام جادههاشده 110کیلومتراصفهان تادامغان 85کیلومتربایدبریم یکی برارضای خداکارریشه ای بکنه نه سپهتن درست کنیداون دنیاجلوشمارامیگیرم به ابوالفضل قسم باخودش بازخاستتون میکنیم
شنبه 17 مهر 1395 ساعت 20:06
امتیاز: 0 0
پاسخ:
با سلام عین متن ارسالی ، دوست گرامی که احتمالا از همکاران هم باشند را چاپ میکنم امیدوارم فرجی باشد .
سلام امانه ازروی رضایت به به شماکه نه افسرپلیس راهتون ادب داره نه گروهبانی که چه ساعت دونصف شبهایی اعصاب وروان ماراننده اتوبوسها راخراب میکنن چون جی پی اس مانندسپهتن فقطااعصاب خردکنه اینهمه پول جادهارااتوبان میکردیدقرن 22میشه ماازاصفهان به دامغان شب بایدسرعت 85کیلومتربرویم خجالت داره چون ماخابمون میگیره راهوریعنی اعصاب خردکن
شنبه 17 مهر 1395 ساعت 19:28
امتیاز: 0 0
نوشته: محمد از [ رومانی ]
سلام. خدا کنه که این اخرین تست باشه واسه کنترل سرعت ناوگان مسافری، چون با این وضع خراب درامد اتوبوسها و قیمت سرسام اور خودرو اتوبوس دیگه رمقی واسه خریدن روز به روز این سامانه های جورواجور برای مالکان اتوبوسها نمیمونه
چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت 11:45
امتیاز: 0 0
پاسخ:
سلام ممنونم که اومدین .
البته که اینم یکی از مشکلات این سیستمهای جور واجوره ، که همگی مجموعا ناکارآمد و فقط برای پر شدن جیب عده ای خاص هستند و بس !!!!
با تشکر از پاسخ شما ا... لبته همونطور که فرمودید هر سیستمی در طی اجرا به بلوغ میرسه و کاملتر میشه ولی بازم همونطور که خودتون فرمودید شاید خیلی زود باشه که بگیم عیب داره یا کامله. فقط میتونیم بگیم مطالعات اولیه در مورد انجام شده و چندین مرحله تست و آزمایش رو پشت سر گذاشته و در تمام مراحل تا کنون موفق بوده. البته از شنیدن عیوب احتمالی و پیشنهادهای جدید خوشحال خواهیم شد و دنبال رفع اونها خواهیم بود اما اینکه فکر بفرمایید کسانی که این سیستم را طراحی کردن به اندازه شما (به عنوان یک راننده) با مسایل رانندگی در ایران آشنا نبوده اند کمی بی انصافی است. تیم پروژه علاوه بر آشنایی کامل با رانندگی و شرایط آن در کشور از مشاورین متعددی که خود سالها راننده حمل و نقل عمومی بوده اند کمک گرفته اند و تقریبا تمام نکاتی که فرمودید در جلسات متعددی مورد بررسی و بحث قرار گرفته و سامانه دیده شده. کنسول مدیریتی برای شرکت های حمل و نقل هم اکنون در چند شرکت درحال استفاده می باشد. درخصوص نقاط کور جی پی اس(مثل داخل تونل ها و یا ...) و نقاط کور شبکه تلفن همراه(جاده هایی که تحت پوشش شبکه تلفن همراه نمی باشد) هم علاوه بر الگوریتم های بسیار زیاد برای حل این مشکلات راه حل هایی مثل ترینیگ سیستمز و لرنینگ سیستمز وجود دارند که تا حد قابل قبولی امکان پایش را مرکز کنترل میدهد. متاسفانه امکان ارائه توضیحات در سطح فنی تر به شیوه کامنت وجود ندارد و نیازمند پیش فرض های متعددی در زمینه مربوطه است. مطمئن باشید کسانی که سیستم را طراحی و تولید کرده اند با چندین راننده که به اندازه شما به مسایل آشنا بوده اند در چندین جلسه بحث و مشورت کرده و می کنند .. کارگروه و اطاق فکر سامانه (علاوه بر پلیس و مسولین راه و شرکت تولید کننده) از چندین راننده حرفه ای که اغلب هم مانند شما نگاه انتقادی به سیستم دارند دعوت می کند و پیشنهادها و انتقادهای آنان را می شنود. چنانچه شما هم مایل باشید می توانیم از شما هم دعوت کنیم تا نقطه نظرات کاربردی شما را ولو با نگاه انتقادی پذیرا باشیم فقط بخاطر داشته باشید بقیه هم فکر کردن را بلد هستند و این فقط شما نیستید که با رانندگی و مسایل آن آشنا هستید. علاوه بر اینکه مسایل رانندگی تنها یک سوی قضیه است و مسایلی مانند قوانین پیچیده و گاهی متناقض چه در حوزه راهداری و چه در حوزه پلیس وجود دارد که تیم اجرایی پروژه می بایست آنها را هم درنظر بگیرد. چنانچه مایل به ادامه این بحث هستید با ایمیل بنده تماس حاصل فرمایید
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1395 ساعت 16:42
امتیاز: 0 0
پاسخ:
سلام
ممنون که پیگیر هستید ، توضیحات شما را خوندم ، البته که برای هر سیستمی چه کارایی داشته باشه و یا نه !!! فکر شده و بعد ساخته شده منکر این قسمت هم نیستم که من تنها کسی نیستم که فکر کردن را بلد هستم و مطمئنا من از آخر نفر اولی هستم اما در مورد بحث در این خصوص ، من و امثال من گوش شنوا میخواهیم و منتقد نیستیم بلکه من و امثال من موشهائی بودیم و هستیم و خواهیم بود اونم از نوع آزمایشگاهیش !!! ناراحت نمیشم که بشنوم و متهم به انتقاد ی بی فکر بشم .
در مورد اتوبوس اسکانیا در نمایشگاه های مختلف قبل از سال 86 کررا در خصوص مشکلاتش تذکر دادم اما چون راننده ای بیش نبودم ، مثل کودکی باهام برخورد شد که توی کار بزرگترها دخالت کرده !!(مثل الان) مطمئنا مرور زمان خیلی از چیزها را ثابت خواهد کرد ، امیدوارم من اشتباه گفته باشم که در این صورت فقط منم که برام مشکلی پیش آمده و دامن گیر دیگران نبوده . خیلی دوست دارم اون چند نفر راننده ای را که طرف مشاوره بودند بشناسم تا از تجربیات و نظراتشون باخبر بشم .!! منهای اینکه اکثر کارشناسان در راهور یا امور حمل و نقلذ و حتی سازمانهای مربوط بیشتر علم تئوریک دارند تا عملی و با تمام احترامی که برایشان قائلم میتونم به جرات بگم معلومات عملی و اجرائیشون نزدیک به صفره !!! به دریا رفته میداند مصیبت های طوفان را !!!
سلام من به عنوان یکی از دست اندرکاران این سامانه ضمن رد نکردن مشکلات قبلی در خصوص سامانه های کنترلی به عرض شما می رسانم اولا این سامانه مطابق اخرین رده های فناوری در دنیا تولید شده و ثانیا کلیه بسترهای ان نیز ابتدانصب و ازمایش شده انداین سامانه محصول کار گروه بسیار زیادی از متخصصین داخل و. خارج از کشور و همسو با استانداردهای ایمنی در جهان است در صورتی نیاز به توضیحات بیشتر میتوانید. با این مجموعه تماس حاصل نموده تا اطلاعات لازم را اخذ نمایید به طور خلاصه باید گفت مهمترین کارکرد اینسامانه عدم توقف خودرو مقابل پاسگاه و کوتاه شدن زمان سفر و کم شدن مصرف سوخت است همچنین سامانه ایمنی بسیار. زیادی برای رانندگان و مسافرین را به ارمغان می اورد
دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 ساعت 03:42
امتیاز: 0 0
پاسخ:
با سلام
ممنون از توضیحات سامانه ی سپهتن !!
اینکه امروز عنوان شود این سامانه بی عیب و نقص است ، شاید کمی زود باشد .
سیستمهای قبلی هم با همین شیوه از تبلیغات فروخته شدند .
اما در خصوص فرمایشات شما دوست گرامی صحبت شما کاملا متین ، ولی سئوال من این است ، کجاها نقطه ی کور این دستگاه هستند ؟ ایا در این نقاط کور میشود سیستم و اتوبوس و یا وسیله ی نقلیه را کنترل کرد ؟ اگر واقعا به این صورتی که شما فرمودید و آنلاین باشد ، چرا برای هر شرکتی سامانه ی نصب نشده تا بتوان از موقعیت لحظه ایه وسیله ی مورد استفاده آگاه شد (مثل نمونه های واقعیه خارجی) چر ا باید در مبدا و مقصد ساعت زد و باطل کرد ؟ چرا در صورت خرابیه سیستم ها رانندگان که فقط و فقط اپراتوری بیش نیستند توبیخ میشوند و صدها چرای دیگر در صورتیکه در حد همین چند روز خواستید نواقص بیشتری را عنوان کنم خواهشمندم قبلا اطلاع دهید تا با مطالعه بیشتری و نتیجه گیریه کاملتری خدمتتان باشم . و در نهایت میتوانم عرض کنم شاید در خود دستگاه ایرادی اساسی نباشد ولی اون بستری که عرض کردم برمیگرده به سیستم مخابراتیه قدیمی بجای سیستمهای آنلاین لحظه ای که در سایر کشورها موجوده (حتی افغانستان) و ...و نیاز به سیستمهای قمریه مصنوعی که در بضاعت فعلیمان نیست !!! ....
نوشته: ایوب از [ ایران ]
سلام،سیستم چی پی اس واسه اتوبوس لازمه ولی میتونستن خیلی پیشرفته تر و بهتر از این عمل کنند
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 ساعت 14:17
امتیاز: 0 0
پاسخ:
در بودن و نیاز به جی پی اس هیچ تردیدی نیست حتی به نظر من باید سیستم ها بجز در پلیس راهها باید به نوعی باشند و در شرکتهای مسافربری هم امکانش باشه که از زمان حرکت اتوبوس تا رسیدن به مقصد و مراجعت به مبدا کنترل شده و به قول معروف عر شرکتی اتاق کنترل خاص خودش داشته باشه ، اما نکته ی مهم اینه که نه این سیستمهای هندلی و هزینه بر الکی !!! یه سیستم درست و درمون و همیشگی !!!
نوشته: محمد از [ ایران ]
سلام.اتفاقا سیستمی کارامد واسه کنترل اتوبوس ها و کنترل سوخت.شما راننده اتوبوس ها فقط میخاین زود به مقصد برسین.نمیگین جون 40 نفر ادم تو دستوتنه
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 ساعت 10:45
امتیاز: 0 1
پاسخ:
سلام
ممنون از اظهار نظر و لطفتون !! ولی منظور من اصلا دیر یا زود رسیدن نبود ، منظور حقیر نحوه ی عملکرد و از همه مهمتر نحوه هزینه برای این سیستم ، عملا نا کارآمد بود ، ولازم یادآور بشم همه ی ما عجله داریم مثلا شما که نیامده میخواهید متلک بار دیگران کنید .و البته در هر شغلی آدمها ی قانونمند و البته متخلف هستند مثل شغل شما !!!
زیاد با این GPS ها که گفتید آشنایی ندارم اما گاهی، این، کلک بازاریابی هم هست. یعنی سازنده عمداً محصولات قبلیش رو از رده خارج می کنه.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 ساعت 07:41
امتیاز: 0 1
پاسخ:
راهور که سازنده نیست !! بای از ما بهترون درامدزائی میکنه
سلام داداش
خوووبی؟
مچکرررم به خاطر تبریکت
راستی با افتخاری بیش از اندازه لینکت کردم
اگه تو هم دوست داشتی منو لینک کن
دمت گرم
فعلا
شنبه 11 اردیبهشت 1395 ساعت 19:49
امتیاز: 1 0
پاسخ: