X
تبلیغات
رایتل

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

استفاده ی بهینه !! نه بهتره !!!

به نام یزدان پاک


سلام


صنعتی مثل توریست و صنایع وایسته به آن ،مدیریتی دقیق و متوازن میخواد ، یهو یاد کنگ فو افتادم که میگفتن حرکاتش مثل باد و آب روان و جاری و نرم هستش !!!


اوج سفرها در ایران مربوط به تابستان و ایام نوروز میباشد ، پس در چنین روزهائی نمیشه خدماتی مناسب ارائه کرد ، شلوغیه هتل ها ، ترافیک جاده ها ، ازدهام برای بازدید از آثار تاریخی ، شلوغیه رستوران ها و سرویس های بهداشتی ( عمرا بهداشتی ) بین راهی ، و هزارتا علت دیگه ، هر کدام میتونن از جمله مواردی باشن که میتونیم با توجه به اونها در پذیرش توریست دقت بیشتری داشته باشیم .


یادم میاد ، یه سال نزدیکای نوروز که معمولا بلیط هم به سختی میشد پیدا کرد ، خانواده ای عراقی در هتل ترمینال کاوه ی اصفهان ساکن شده بودند و بندگان خدا در به در دنبال اتوبوسی به مقصد قم میگشتند و نتیجه که معلوم بود ، اولا جا نبود و بعدشم اگر هم میشد اتوبوسی را هماهنگ کرد ، کسی حاضر نبود با کرایه ی اصفهان تا قم بره قم !!!


پس زمان قبول میهمان و توریست خیلی مهمه ، معمولا فصل پائیز که به دلیل شروع مدارس و دانشگاهها ، تعداد سفرها به شدت کم میشه و ماه دوم بهار که  بنا به دلایل مختلف از جمله ته کشیدن پول خانواده ها و شروع مجدد مدارس ، سفرها شدیدا کاهش دارن بهترین موقع برای پذیرش توریسته که هم از لحاظ مسائلی که بالا عرض کردم و هم از نظر شرایط آب و هوائی بهترین فصول سال در ایران شناخته میشن ، توریست باید شدیدا تحت تاثیر شرایط قرار بگیره ، باید جذب بشه .


شرایط پذیرائیه ما از میهمانان از شرایط استانداردهای جهانی خیلی فاصله داره ، چه در مورد هتلینگ، سرویس دهیه بین شهری ، رانندگان ، لیدرها ، رستورانها ، خدمات  رفاهیه توریست و ... به نظرم باید وزارت ارشاد و سازمان ایرانگردی و جهانگردی هیئتی متشکل از صاحب  نظرانی ، شامل ، مثلا یکی از شرکتهای فعال در این زمینه ، 2 یا 3 نفر لیدربا سابقه ، 2 یا 3 نفر راننده ی موجه ، نماینده ای از هتلداران و خدمات رفاهی های بین راهی و 2 نفر تئوریسین وارد به این عرصه ، ایجاد کنه تا مسیری مشخص و مطمئن و همچنین نزدیک به شرایط جهانی را ترسیم و ارائه بدهند و مسئولین مربوطه هم این شرایط را اجرا کنند .


حتی باید نرخنامه ای برای صنایع دستیه ایرانی که وجهه و خریدارانی جهانی دارند مشخص کنند تا توریست ، با اطمینان خرید کنه !! رعایت جمیع این مسائل ، موتوری قوی در بخش درامد و ارزآوریه مناسبی برای اقشار مختلف مردمی خواهد داشت .

تنوع ایجاد کنیم ، ایران فقط جاذبه های تاریخی نیست ، جاذبه های گردشگریه فراوانی داریم ، که با برنامه ریزی و گنجاندن آنها در مدت بازدید مهمانان خارجی میتوانیم عوامل تفریح و تفرج آنها را هم فراهم کنیم ، که این امر به آثار تاریخیه ما و نوع مهمانوازیه ما روح میدهد .

طولانی ترین سفره برگر درشهر ازمیر ترکیه ، توسط30دانشجو از 21 استان ترکیه با هدف، ترغیب گردشگری در ساحل شیشمی صورت گرفته است . لازم به یاد آوریست که این سفره از 2777برگر و طول آن به 270متر میرسد . اونوقت ما گشت نامحسوس میگذاریم !!!

تا بعد...



نظرات (2)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

یاد برخورد مسوولین هتل «م» و «آ» و... افتادم.
بگذریم....
دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 ساعت 16:51
امتیاز: 0 0
پاسخ:
نوشته: ایوب از [ ایران ]
واقعا ایران پتانسیل قوی برای جذب توریست داره،فقط مسئولین باید یکم همت کنند و سر کیسه را شل کنند
همونطور که شما فرمودین اردیبهشت یا اوایل پاییز خیلی واسه توریست ماه های خوبیه،هم هوا خوبه هم مناظر
پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1395 ساعت 12:12
امتیاز: 0 0
پاسخ:
سلام برنامه ریزیه دراز مدت ، بدور از تعصبات قومی و مذهبی و همچنین به فرمده ی شما شل کردن سر کیسه !!!