دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

نمای شهریه خاکستری !!!

Image result for ‫عکس زیبا ترین ایستگاه اتوبوس‬‎


به نام یزدان پاک


سلام


حاصل کنکاش امروز من در فضای مجازی ، گشایش پنجره ای از امکانات بسیاری برای زیبا سازی محیط اطرافمان بود .


واقعا از اشکال منظم هندسی خسته شدیم ، از دیدن پژو بعد از حدود 30 سال اونم یک شکل خسته شدیم ، از ساختن خونه های چند ظلعیه منظم ، از دیدن ایستگاه های واحد شهری اونم با یک شکل !!! از دیدن تابلوهای بی ر وح شهری ، از دیدن تبلیغات بی محتوا و سرد با این هزینه های سرسام آور و نا زیبای پراکنده در سطح شهر دلمرده شدیم !!

حتی فضای سبزمان ، باغچه های موجود در معابر و پارکها همه خالی از تنوع و ابداع و بی روح و خسته کننده شدن ، بیچاره اون باغبانهائی که میخوان توی این باغچه ها گل بکارن ! حتما با دیدن این اشکال ذوقشون کور میشه چه برسه به ما رهگذرها ، استفاده از رنگ سیاه و سفید(خاکستری ) توی جامعه ی ما هیچ وقت کهنه و دمده نمیشه !! خوبه جزو کشورهای غمگین دنیا هم هستیم !!! اونوقت اینهمه هم کپی از زمانها عتیق اونم از انواع بی مصرفش داریم ، صدا و سیمای میلی هم حق داره اینهمه فیلم و سریال تکراری پخش میکنه ! چون ما به تکراره مکررات عادتی عجیب داریم .


استفاده از دکوراتورهای کاردیده و کارآزموده و همچنین مهندسین شهرسازی با ایده های نو ، طراح های شهری با نمائی دگرگون پسند ، ایجاد تنوع با استفاده از رنگها ، میتونه این شهرهای خاکستری را زنده کننده و بیش از همه ی اینها چشم بیننده رو که مستقیما روی روح و روانشه شاد کنه !!


تا بعد ...


Image result for ‫عکس زیبا ترین ایستگاه اتوبوس‬‎


Image result for ‫عکس زیبا ترین ایستگاه اتوبوس‬‎


Image result for ‫عکس زیبا ترین ایستگاه اتوبوس‬‎


سعی در خلق آثاری که نشاط را به مردم هدیه بده یه هنره ، از همچین هنرمندانی استفاده کنیم !!! با جلوه های مدرن و نو در نبرد نباشیم مردم ، روحیه میخوان .

نظرات 4 + ارسال نظر
علی امین زاده دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 ساعت 16:49 http://www.pocket-encyclopedia.com

فکر کنم بتونید پیداش کنید. یه سری عکس از ایستگاههای اتوبوس در کشورهای کمونیستی (زمان پیمان ورشو). آنچنان هنرمندانه و فانتزی این ایستگاهها رو با سیمان و آجر ساخته بودن آدم جداً فکر می کرد داره یه فیلم علمی تخیلی نگاه می کنه. فقط هم سیمان بود و آجر. بدون رنگ یا چوب!

حالا برای این طرحها میشه قیمت واینها رو «بهانه» کرد اما دیگه برای نوآوری با سیمان و آجر، حتی با تقلید از اون ایستگاهها به نظرم دیگه هیچ بهانه ای وجود نداره.

متاسفانه وقتی مسئولان بر وفق مرادشون نباشه به خط نانوشته هم گیر میدن !!!

ایوب دوشنبه 30 فروردین 1395 ساعت 20:10

البته خیلی وقتا طرح های خوبی داده میشه که به دلیل خرج بالا یا مسائل اینگونه طرح های ضعیفی رو جایگزین میکنند

سلام کار خوب و ماندگار ، هزینه ی خوب هم میخواد !!! نباید بخاطر هزینه از کارهای ارزان استفاده کرد ، یه مثل انگلیسی هست که میگه اونقدر پولدار نیستم که اجناس بی کیفیت و ارزان بخرم .البته که تمایل مسئولین بر تمام این اوصاف میچربه و اونا نمیخوان تغییری ببینیم و این محیط غمبار اوج آمالشونه

ایوب یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 14:39

سلام
واقعا از نظر خلاقیت توی فضاها خیلی ضعیفیم،ولی اصفهان نسبت به شهر های دیگه خیلی تنوع داره،شهر رشت هم تو این یکی دو سال از این رو به اون رو شده مخصوصا با توجه به پروژه میدان شهرداریش

سلام البته که بعضی شهرها بد نیستند ، همانند مثالهائی که زدین !!! اما اصلا راضی کننده نیست و خیلی خیلی عقبیم !!!

غلامحسین پنج‌شنبه 26 فروردین 1395 ساعت 22:23

با تفکر جنابعالی در مورد یکنواختی فضاهای شهری موافقم و از جمله با آن بخش از نظر شما که عادت مردم در استفاده از الگوهای تیره و یکسان مثلا در لباسهای خود از آن گذشته شما در چهار گوشه جهان ملتی را سراغ دارید که پول و امکاناتی را صرف فراهم کردن بساط تعزیه و غمبار نمودن اوقات خود نماید؟ بقول شما تا بعد

چه گویم که نا گفتنم بهتر است
زبان در دهان پاسبان سر است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد