دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

بیشتر زنده بمونیم !!

به نام یزدان پاک


سلام


ما رانند ها معمولا رژیم غذائی و برنامه ی منظمی برای تغذیه نداریم و یا به عبار تی بهتر، قادر به رعایتش نیستیم ، ولی به نظرم این باعث نمیشه که ، به تغذیمون اهمیت ندیم ، بهتره توی رستورانهائی توقف کنیم که بیشترین وسواس را در مصرف مواد تشکیل دهنده دارند ، سعی کنیم توی جاده کمتر غذا بخوریم و بهتر بخوریم ، مثلا بجای چلو کباب کوبیده ، که مرسوم بوده و هست !! از خوراک ماهی و یا مرغ استفاده کنیم ، نمک دان را از میزهای غذای خوری حذف کنیم ، روغنهای جامد ، کره های حیوانی ، حتی گیاهی ، استفاده نکنیم و یا کمتر استفاده کنیم ، برنج ، نان ، ماکارونی ، منابع نشاسته ، منابع چربی ، از روال آشپزی حذف بشن ، سبزیجات ، شیوه طبخ بخار پز، حذف روش مسموم و قدیمیه سرخ کردن ، تنظیم ساعت غذا خوردن ، و... همه ی اینها از ابتدائی ترین کارهائی هستند که من میتونم با انجام آنها به خودم و سلامتیه خانوادم کمک کنم .

دیروز توی کلاسی که برای تغذیه تشکیل شده بود،  از من سئوالی شد که متاسفانه جوابشو بلد نبودم . سئوال این بود بین کره و خامه کدام را ترجیحا میتونی مصرف کنی ؟ ترجیحا البته !!! من گفتم خامه البته نمیدونستم به چه علت ! جواب درست بود اما توضیحی نداشتم ، بعد از توضیح دکتر ، فهمیدم تمامیه محصولات استانداردجدولی  دارند و میشه از روی اونها رژیمی مناسب و مواد غذائیه رژیمی سالم را انتخاب کرد ، و با این اطلاعات فهمیدم چربیه خامه30%و کره80% هستش پس ترجیحا خامه با چربیه کمتر مناسبتره ، همین  ! به همین سادگی !!

بیشتر بیماری هائی که مردم ما دچارشن و دچارشیم !!! قابل پیشگیری هستند و با اصلاح الگوی تغذیه ای میتونیم بیشتر از اونی که فکرشو میکنیم ، بهتر و سالمتر زندگی گنیم .

با اندکی تغییر در ذائقه و تنظیم رفتار غذائی میتونیم بیشتر زنده بمونیم !!!


تا بعد...


نظرات 2 + ارسال نظر
علی امین زاده شنبه 21 فروردین 1395 ساعت 15:39 http://www.pocket-encyclopedia.com

1- انشا اله که کسالت رفع شده باشد.

2- البته خامه مدلهای مختلف داره. اسمهاش رو درست نمی دونم اما یادمه بین خامه های قنادی های مختلف این به راحتی قابل حسه که بعضی هاشون خیلی سبک هستند. بعضی دیگه رو که می خوری می بینی توی دهنت میماسه که دوستی می گفت اینها خامه نیست و کِرِم هست.

هر چند اصولاً من اهل خامه و کره نبودم، این پست شما برایم جالب بود. با توجه به این تجربه، و با توجه به اینکه باز هم طبق تجارب قبلی من هر قدر غذا چرب تر باشد بیشتر حس می کنی چربی اش در دهان می ماسد، به نظرم کره از خامه سالم تر باشد.

البته نظر من جای بحث فراوان دارد چون دارم بر اساس سلیقه ام و حس حرف می زنم نه عدد و رقم.

سلام جناب امین زاده
منم سابقا کره خور بودم !!! اما مدتیه که هیچکدام را نمیتونم بخورم
البته که خامه ی قنادی ها با این خامه ی مورد نظر فرق داره !اما طبق مشاهدات چربیه خامه کمتر از کره هستش !!!
ممنونم از توجه و نظری که گذاشتین

ایوب جمعه 20 فروردین 1395 ساعت 00:37

بله درست میفرمایید ولی محصولات کارخانه ای دیگه اعتباری بهشون نیست،وقتی شیر و بستنی که ملت بهشون اعتماد دارن به صورت افتضاحی تولید میشه دیگه بقیه محصولات چی ازش درمیاد

سلام در صورت فرض این موضوع که اطلاعات روی بسته بندی ها هم دقیق نباشه ، اما در انتخاب بین بد و بدتر ، کدام را انتخاب میکنیم ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد