دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

رانندگان اتوبوس

به نام یزدان پاک


سلام


امروز میخواستم پستی در خصوص شغل رانندگی و البته نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات عید بنویسم ، چون قبلا بارها در این خصوص نوشته بودم دیدم بهتره سری به دنیای نت بزنم با سرچ کلمه ی راننده اتوبوس ، خیلی مطالب دیدم ، از رئیس ترمینال و حمل و نفل مشهد مقدس بگیر تا بانوان راننده در اتوبوسرانیه تهران و مصاحبه با رانندگان اتوبوس ، یا یکی از 10 شغل پر مخاطره در آمریکا و انگلیس و خیلی از کشورهای جهان بجز ایران و خلاصه کلی مطلب که همگی نشان از مظلومیت این حرفه و غریب بودنش بین مشاغل و بقول یکی از مصاحبه شوندگان ، تعریف شغلی به نام رانندگیه اتوبوس بین شهری وجود ندارد .


بهر حال ، مشقات و مشکلات تمامیه مشاغل و بالاخص رانندگی ، یکی از معضلات شده که میبایست با اتحاد و همدلی و هم زبانی و در سایه ی احترام به قانون ، از مسئولین مربوطه خواست تا تجدید نظری در خصوص قوانین موضوعه داشته باشند تا این قشر بدور از امکانات و خانواده در حداقل شرایط قانونیه رایج در کشور سهیم باشند .


اما ، دوستان و همکاران گرامی ، روزهای پایانیه سال نزدیک و از همین الان همهمه ی مسافران و شلوغیه جاده ها به گوش میرسد ، بهتره اول یه بسم الله بگیم و لباسی نو و تمیز بر تن کنیم و بقولی مغز و اخلاقمونو یه مسواکی بزنیم و جلابدیم !!! و با خلقی خوش و شیرین به استقبال سال نو بریم و در همین مسیر با مسافران هم مهربان باشیم و سعی کنیم پایان سال 94 و آغاز 95 برایشان خاطره انگیز باشه !! از این جهت که سوار اتوبوسی تمیز و کاملا مهیای جاده بشن ، مهماندار د ر بدو ورود ضمن خوش آمد گوئی و مهربانی ، وظیفه ی خودشو بدون کم و کاستی انجام بده و مهمانداری ، مهمان نواز باشه !! راننده با البسه ای تمیز، حکایت از نو شدن و شکفتن داشته باشه و با اطمینان و تاملی در خور شان یک راننده ی اتوبوس پشت فرمان وسیله ی نقلیه ی کاملا مهیای خودش بشینه و این اطمینان و آرامش را به مسافرانش منتقل کنه !! قوانین راهور را در هر شرایطی رعایت کنه و مخصوصا توی این ایام همیشه محق ،سواری ها باشن نه اتوبوس !! تا جاده هم با این راننده احساس آرامش کنه .

دوستان ما نمیخواهیم که مسافران برای انتقاد از ما از سامانه های متعدد استفاده کنند !! حتی تعریف و تمجید هم نمیخواهیم ، ما خواهان اجتماعی نو و آرام هستیم ، و آرامش و سلامتیه سفر خواسته و هدیه پایان سال ماست .


موفق و پیروز باشید .


پ ن : دوستان و همکاران هرچی عکس از رانندگان اتوبوس در حین کار دارید ، در صورتیکه مایل به چاپ باشید برام بفرستید تا شب عیدی یه مجموعه تهیه کنیم .



تا بعد...

نظرات 4 + ارسال نظر

با سلام
ممنون از وب زیباتون
خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنین
و اگه با تبادل لینک موافق بودین خبرم کنین

Birsan دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 00:53

راستی رمز وبلاگ خاطرات تون رو عوض کردین یا من فراموش کردم؟!!


عوضش کردم فعلا

Birsan دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 00:52

والا من که یه مدت از فضای مجازی دور بودم...
دیگه تصمیم گرفتم اگه وبلاگ نویسی هم نکنم حداقل به دوستان سر بزنم.

ایشالا که هر چه زودتر حالتون خوبه خوب بشه

سلام صبحتون بخیر ممنونم که هنوز سر میزنید ،
موفق باشید مینیمال نویسه مجازی

Birsan یکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت 17:58

انشاالله تمام راننده های عزیز و زحمتکش همیشه سالم و سرحال باشن.و امیدوارم همه راننده ها و مسافران صحیح و سالم و با خوشی به مقصد برسن.


آقای کمانگیر یکی از فانتزیام اینه که یه سری سوار اتوبوس بشم بعد یهو نگاه کنم ببینم عه راننده اتوبوس شما هستین. گرچه من زیاد با اتوبوس سفر نمیکنم ولی خب به هر حال پیش میاد دیگه.در حد فانتزی که میتونه باشه

سلام
بیرسن خانم ، شما کجا اینجا کجا کم پیدائین !!!!
انشالله که فانتزیه شما هم به حقیقت بپیونده !!! البته اگر بشناسینم !!! امیدوارم بعد از بهبودی بتونم در خدمتتان باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد