دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

تخلفات و جرایم رانندگی

به نام یزدان پاک


سلام


با مراجعه با این آدرس و یا حتی نیم نگاهی به اخبار تلویزیون ، میشه فهمید که جرایم تخلفات رانندگی دچار دستخوش شده !!! 

اما آیا این نحوه ی برخورد با تخلفات رانندگی اثر گذار است و اصولا باعث جلوگیری از اینهمه تصادفات و آمار خجالت آور آن میشود ؟؟


به نظر بنده ی حقیر که به نوعی فعال در پیشه ی رانندگی میباشم ، اول دیدگاهی است ،که برای جریمه در جامعه نهادینه شده ، مثل همون نگاه دانش آموز متقلب و امتحان است ، درس نمیخونه و به موقعش تقلب میکنه حالا چند درصد گیر بیفته ، مونده به شانسش !!!!


صرفنظر از نصب دوربینهای جدید و نحوه ی عملکردشون !!! و اینکه از کدام نسل سوخته و فراموش شده ی عتیق هستند و بعد از چند سال آیا و اگرها چه خواهد بود ؟؟؟


شاید اگر بجای اینهمه تبلیغات سیمای ملی برای اهداف خاص خودش ، قوانین راهنمائی و رانندگی و طرز صحیح اجرای آن (نه سلیقه ای)و همچنین برای یک بار ، تصویب جرایمی سنگین و قابل توجه به نسبت نوع تخلفات و اثرات اجتماعیه آن و اجرای بدون قید و شرط و اغماض توسط پلیس راهور ، و فهم اجتماعیه این موضوع که با انجام یک تخلف مثلا حادثه ساز گواهینامه باطل میشه و جریمه ی صادره بخش قابل توجهی از مبلغ خودرو میباشد ، و توقف خودرو در هر شرایطی و اعزام به پارکینگ های کار اجباری !!! به خودیه خود دیگر شاهد تخلفات نخواهیم بود .


برای مثال مثلا اگر شخصی با خودروی پراید تخلف سبقت غیر مجاز را مرتکب بشود بلافاصله گواهینامه باطل ، خودرو اعزام به پارکینگ کار اجباری مثلا به مدت یکماه و جریمه مثلا یک ششم مبلغ خودرو !!! به نظر شما دیگه کسی تخلف میکنه ؟؟؟؟


یادش بخیر آقای عباس پیر مرادیان یکی از لیدر تورهای مطرح و قدیمیه ایران ، نظرشون این بود که میبایست پلیس قاطع و جریمه خانمان سوز باشه تا تخلف نشه و ترس از پلیس نهادینه بشه !! موقعی که من نظر ایشون را میشنیدم مخالف بودم ولی با کمی تعمق دیدم نظرشون کاملا درست بوده و از همین جا هم موافقت خودمو ابراز میکنم .


تا بعد...


Image result for ‫عکس از ماموران راهور در حین اعمال قانون‬‎


البته که باید به هنگام تنظیم این قوانین ، قوانین مرتبط با جلوگیری از سوئ استفاده ی ماموران هم وضع و به همین میزان سختگیرانه باشد .

نظرات 6 + ارسال نظر
علی امین زاده یکشنبه 4 بهمن 1394 ساعت 15:32 http://www.pocket-encyclopedia.com

یادمه حدود 10-12 سال پیش یه تبلیغ انگلیسی در مورد رانندگی دیدم. هدف اصلیش این بود که با حالت مستی رانندگی نکنید. عین یه فیلم سینمایی جذاب بود. آخرش واقعاً شوکه کننده بود وقتی خودرو منحرف میشه، چپ می کنه و روی سر یه بچه که در حال بازیه میاد پایین و بچه له میشه.
از همه ی هنر جلوه های ویژه در این صحنه استفاده شده بود تا واقعاً تکان دهنده باشه. به نظر من انصافاً اثر گذار بود چون حداقل من، بعد از سالها این تبلیغ جلوی چشمم هست و بعید می دونم تا آخر عمر یادم بره.
عرض از نوشتن این مقدمه این بود: جریمه به جای خودش. اما آموزش هم باید انجام بشه. دقیق انجام بشه. اثر گذار انجام بشه و بعدش جریمه هم باشه.

درسته البته توی جوامعی خوبه که اثر گذار باشه

سعیده دوشنبه 28 دی 1394 ساعت 23:10 http://charm-dastdoz.blogfa.com/

سلام .بلاگ جالبی دارید.خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم

مریم یکشنبه 27 دی 1394 ساعت 19:44

سلام
در کنار فرهنگ سازی حتما باید قوانین بازدارنده هم تصویب و اجرا بشه.
طرح بستن کمربند به خاطر گرفت و گیرها و سختگیریها بین راننده ها جا افتاد.
یکی از دوستانمون که مقیم کانادا هستند به من گفتند تازگیها موقع صحبت کردن با موبایل در حین رانندگی 500 دلار جریمه شدم!
500 دلار خیلیه... مگه نه؟

سلام
ممنون از توجهتون ، درسته همینطوره

غلامحسین شنبه 26 دی 1394 ساعت 15:09

آنچه که بنده به عنوان موانع حقوقی عرض کردم به لحاظ نقض مالکیت افراد بر دارایی های آنها بود و شامل انواع مختلف اعم از املاک و خودروهای سبک و سنگین میشود و چنانچه قصد تنبیه افراد در میان است بایستی شامل لغو و یا ضبط گواهینامه و مجوزهای مربوطه که جامعه به افراد اعطا میکند باشد واگر کامیونی به حمل زباله اجباری محکوم باشد بنوعی نقض حقوق بشر و مصادره اموال محسوب می‌شود

مریم ر شنبه 26 دی 1394 ساعت 14:32

سلام

منم موافقم
اعمال جریمه سنگین و بدون اغماض، نه تنها در رانندگی جواب میده بلکه در خیلی از مشکلات اجتماعی دیگری که ما در ایران داریم جواب خواهد داد.
خودم یک بار در محلی که نباید دور میزدم، با ماشین دور زدم و پلیس منو دید و جریمه کرد و ماشین تا سه روز پارکینگ بود. این باعث شد که دیگه اینکار نکنم

این جریمه ها اولش به نظر سخت گیرانه و اجبارانه است اما به مرور تبدیل به فرهنگ میشه و مردم در ناخودآکاه ذهنشون به محض نشستن در ماشین، کمربند را میبندن، هر چند اول از ترس جریمه بوده اما حالا تبدیل به یک فرهنگ شده و تقریبا بدون اجبار میبدیم.

در مورد سایر معضلات اجتماعی هم ، به نظر من، جواب میده، فکر کنید مثلا چهار تا معتاد را در میدون اصلی شهر ، دار بزنند. خیلی ها از ترس مردن، دیگه سمت مواد، نمیرن، حتی برای تجربه اولین بار ...
البته این نظر منه... شایدم اینجوری نباشه...

سلام
ممنون که خوندین و نظرتونو گذاشتین

غلامحسین شنبه 26 دی 1394 ساعت 12:38

هرچند پرداخت مبلغ جریمه دردناک است اما بایستی همگان بفهمند که نقض و تخطی از قانون هزینه‌هایی در بر دارد و متناسب با میزان جرایمی که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد تاوان مربوط به خود دارد ضمنا اینجانب با توقیف خودرو و اعزام آن به اردوگاه کار اجباری به لحاظ حقوقی مخالف هستم

سلام جناب خوشنویس ممنون از نظرتون
اما در خصوص پارکینگها و کار اجباری ظاهر در جریان نیستید که سالیان است کامیونهای متخلف تهران برای حمل اجباری زباله های شهر مورد استفاده قرار میگیرند و حتی مالکانشان بدون حقوق زباله جابجا میکنند .که صد البته هم به نظافت شهر کمکی شده و هم جریمه ی تخلف پرداخت شده و هم طرف ادب شده البته موافقم برای سواری این کار مشکل است ولی بهر حال به عنوان دستمایه ای که بیش از جریمه شاید اثر داشته باشد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد