دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

سعی در معاش

به نام یزدان پاک


سلام


در این هوا برای سنین حساس و بیماری های خاص ، بیرون رفتن خطاس !!!


چیزی با این معنی را بارها شنیده ایم ، هوای آلوده و ریه های تنگ شده ی شهر و تنگیه نفس رهگذرا ،، رهگذرهائی که به اجبار برای امرار معاش پا توی این ورطه میگذارند ، نمیخواهند ولی مجبورن ! رفتگری که  با ماسک و پلیسی با ماسکی دیگر !! زنی هن هن کنان با پلاستیکی به دوش و کارگری با کیسه سیمانی به بغل !! دست فروشی که بساط پهن کرده و مامور شهرداری که بساط جمع میکنه !!! 


ابر و باد و مه و خورشید و فلک ... هم که اصلا دیده نمیشن !!! و شعارهای تکراری و مقصرینی که هر کدام شاید کمتر از خود ما ، مقصر باشند و فقط مفسرن ،، تفسیر میکنن دلایلی را که خودمون ازبریم ، اما عالم بی عملیم و فقط دنبال مقصریم .


توی این بین اون افراد حساس و بیماران خاصن که شمع زندگیشون گاهی و هر از گاهی جلوی چشمانمان خاموش میشه !!!!!!


دیشب برای بار چندم رفتم پیش دکتر و بعد از کلی دعوا گفت ، داروهاتو که نخوردی و سیگار هم میکشی و ... پیش من اومدی چکار ؟؟ گفتم برای خریدن دارو ، نه فقط من ! خیلیا پولشو ندارن ، سیگارم میکشم راست گفتی آقای دکتر !!! اما نتونستم بگم آقای دکتر از صبح تا شب رو پاهات می ایستی برای مهره های کمرت زیان داره برای بلند کردن هر وزنه ی یک کیلوئی 720 کیلو روی هر کدام از مهره هات فشار میاد چرا روی پات ایستادی ؟؟؟ خوب منم راننده هستم ، نه اینکه راننده ها باید سیگار بکشن ، اما ساعتها پشت فرمونی و نداری مثلا آجیل بخوری ، نمیتونی به دلخواهت رفتار کنی !! درسته سیگارم نباید بکشی ولی لامصب از سیگار ارزونتر چی سراغ داری تا پشت فرمون خوابت نبره ؟ 


اینها همه توجیهی بیش نیست ، منم مثل همون افرادی که میدونن باید چکار کنن تا هوا آلوده تر نشه !! اما روی پلاکشونو مخدوش میکنن و میرن توی قلب و ریه ی همون سنین حساس و بیماران خاص ، منم مثل همه ی اونهائی که مفسرند و میدونند و نمیتونن کاری بکنند !!!

چکار کنم ، که هزینه ها بالاست و مجبورم به قیمت جان ، صرفه جوئی کنم !! شاید بپرسی با این صرفه جوئی داری سایه ی پدر را از سر بچه هات بر میداری !! مگر مشرکی ؟ پس خدا کجاست ؟ که توی نامسلمون اینطوری میگی ؟؟


برای 94/11/3 نوبت آنژیوگرافیه مجدد برای تعیین تکلیف برام زدند ، از همین جا از عزیزانی که مسافرم هستند و شاید قبل از اون تاریخ بهر دلیلی مثل خیلی از راننده ها که پشت فرمون از درد معاش ، به رحمت ایزدی پیوستند و چند نفری هم همراهش شدند حلالیت میخوام ، آخه مجبورم !!!

قبلا گفته بودم خواستم خودمو از کار افتاده کنم برام 27% از کارافتادگی زدند با حقوق بازنشستگی خودتون حساب کنید یعنی چقدر به امثال من میدن !!

بهر حال از امشب تا اون تاریخ برای همون درد معاش مجبور به کارم ، تو رو خدا منو امثال منو ملامت نکنید که مجبوریم !!


تا بعد...


پ ن : امروز خیلی دلگیر بودمو این نوشته را به حساب درد دلی بیش نگذارید .

نظرات 6 + ارسال نظر
غلامحسین سه‌شنبه 22 دی 1394 ساعت 20:22

با آرزوی سلامتی و تندرستی شما اگر بر فرض وضع مالی شما اجازه میداد بجای کشیدن سیگار برای رفع خواب آلودگی در زمان سرویس از آجیل استفاده میکردید به لحاظ وجود چربی فراوان در انواع دانه های خوراکی و مشخصا" تخمه که مصرف رایج آن پشت فرمان است وضع جسمانی شما بهتر از این که هست نمیشد

سلام والله چه عر ض کنم

به کانال تلگرامی اصلاحات ایران و چالش من رسانه خاتمی هستم بپیوندید
آدرس کانال ما: https://telegram.me/eslahateiran
@eslahateiran

مریم ر سه‌شنبه 22 دی 1394 ساعت 10:26

سلام. انشالله که همیشه سلامت باشید
نمیشه گفت همه دردها و مریضی ها به خاطر سیگار کشیدن هست !!
من یک نفر سیگاری میشناسم (البته روزی یکی یا دو تا سیگار میکشه) خداروشکر الان نه فشار داره و نه مشکل قلب و نه ریه (حدود شصت و هفت سالش هست ایشون، البته شاید، بعدها این مشکلات خودشو نشون بده )

فقط میشه گفت که سیگا رنکشیدن و هوای آلوده و تحرک نداشتن ، همگی میتونن بیماری ها و نواقص بدن را تشدید کنن و کسانی که بدنشون مستعدتر هست باید بیشتر رعایت کنن

بابای من، سیگار نمیکشه و رب و نمک را کاملا از زندگیش حذف کرده اما بازم فشارش بالاس، حالا فکر کنید که پدر من که بدنش مستعد فشار خون بالاس اگر قرار باشه که سیگار و نمک و رب رو به زندگیش اضافه کنه... دور از جون ممکنه که .... یا به هر حال بیماریهای دیگری را بگیره ! اما خداروشکر فقط فشارش بالاس و بیماری دیگه ای نداره !

راستی یکی از دوستان میگفت که تخمه شکستن، موقع رانندگی باعث میشه که خوابم نبره...

انشالله شما هم حالتون بهتر بشه

سلام
تمام عوامل شاید به اندازه ی مساوی توی تشدید مشکلات جسمی نقش داشته باشند ، توجیه نمیکنم این عادت زشت خودم و بقیه همکاران را ولی قبلا در این خصوص توضیح دادم که چرا سیگار و تخمه
بهر حال انشالله پدر محترمتان سالها ی سال با سلامتیه کامل سایشون بر سرتان باشه

م دوشنبه 21 دی 1394 ساعت 23:46

عزیزم شما پشت فرمون که هستی .. آدامس بخور نه سیگار بکش. !!!!! آدم سالم هم که سیگار میکشه 999 تا مرض میگیره!!!
یک راننده اتوبوس میشناسم وزنش 110کیلوست سالها برای یک مالک داره کار میکنه و هنوز هیچی از خودش نداره.. زندگی سختی هم داره.. یکی از بچه هاش هم مریضه.. با چه اوضاع اقتصادی خرابوو خودشم ناراحتی کبد داره. ولی خداییش همیشه لبخند داره. دود سیگارم که بهش میخوره مریض میشه.. چه برسه به اینکه بکشه. اونم رانندست اما عاشق کارشه و شغلشو پدیرفته!!!!!!! شرایطش هم مثل همی راننده هاست شایدم بدتر..
گلم شما سخت نگیر عمر دست خداست
عزیز دل برادر شما مواظبت کن از خودت و جهان بینی خودتو از دنیا و زندگی عوض کن.
شما امیدوار باش..
زندگی همه سخته.هر که بامش بیش برفش بیشتر..
وخدا جاری است در لحظات زندگی ما


سلام ممنون از نظرتون (آقا و یا خانم)م
من یه دکتر میشناسم سالهاست داره طبابت میکنه و همینطور سالهاست که سیگار میکشه !! اما از من و خیلی امثال من سالمتره !! چرا ؟؟
اینها دلایلی مقطعی و فردی هستند و البته که کشیدن سیگار ضرر داره ، ولی خوردن آدامس خوبه ولی اونم اثراتی داره مثلا برای من که زخم شدید اثنی عشر دارم که اونم از عوارض مصرف داروهای مختلف و تقریبا بعلت بیرون بودن از منزل و طبعات اون !! نمیتونم آدامس بجوم که مطمئنا علتش مشخصه !! عمر دست خداست ! کی منکرشه ؟ جهان بینی و یا برای امثال من جهنم بینی !! فرقی نداره !! اما جالبه شاکرترین افراد هم همین هم رده های من و امثال منن !! نه ؟؟ بیش از این نمیخوام وارد یان بحث بشم چرا که درد دلی بیش نبود .

مریم دوشنبه 21 دی 1394 ساعت 18:15

سلام
بله معلومه خیلی دلگیر بودید . متاسفانه الان خیلی ها درگیر این مشکلات هستند (مشکلات مالی -آلودگی ها- بیماری و ...)
جناب کمانگیر همسر من به خاطر ناراحتی معده سالهاست پرهیز می کنه . با اینکه عاشق آبگوشت و کتلت و ماکارونی و ...خیلی غذاهای دیگه ست اما حتی بهشون لب نمی زنه یعنی من هر چقدر اصرار می کنم که فقط یک لقمه بخور می گه به قول ننه م خدابیامرز شکم رو بگیری مشتیه اما اگه ولش کنی دشتیه (یعنی اگه جلوی شکمت رو بگیری به اندازه ی یک مشته اما اگه جلوی شکمتو نگیری می شه یک دشتی و هیچ طوری نمی تونی پرش کنی)
من وقتی اراده ی همسرم رو می بینم دیگه هیچ بهانه ای نمی تونم برای ناپرهیزی هام بیارم
شما هم ببم جان بیشتر مواظب خودتون باشید نگید نمی تونم سیگارم رو کم کنم یا نکشم مطمئن باشید اگه این قضیه رو جدی بگیرید می تونید . (خدا وکیلی بین راننده های اتوبوس راننده ی غیرسیگاری نداریم؟)
امیدوارم دفعه ی بعد خبر سلامتی تونو بهمون بدید و حسابی شاد و شنگول و قبراق باشید

ایوب یکشنبه 20 دی 1394 ساعت 18:35

سلام،
امیدوارم که همیشه سالم باشید
امیدتون به خدا باشه انشالله که همه چیزو خودش درست میکنه...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد