دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

بخاری در جا

به نام یزدان پاک


سلام


این بحث بیشتر بدرد خودروهای دیزلی میخوره ولی مطرح کردنش خالی از لطف نیست .


حتما دوستان بخاطر دارند که قدیمتر ها کامیون و اتوبوسهای دیزلی در فصل سرما برای روشن شدن در صبح سرد زمستانی دچار مشکلات مختلفی بودند ، آب توی مسیر لوله و سیلندر موتور منجمد میشد ، روغن توی سیلندر بخاطر سرمای بالا سفت میشد و موتور به سختی روشن میشد ، جدا از این مشکلات بعد از کلی مکافات تا ماشین روشن میشد ، گاها باید یک ساعتی در جا کار میکرد تا موتور و متعلقاتش گرم بشه تازه بعد از این باید با سرعتی خیلی کمتر از حد معمول مسیری را طی میکردند تا آمپر آب به حد نرمال برسه ، بعضی ها هم بخاطر اینکه صبح بتوانند ، دیزلشونو روشن کنند ، مجبور بودند روغن و آب موتور را تخلیه و در محلی گرم تا صبح نگهداری کنند و صبح مجددا با کلی مشقت و اون هوای سرد صبحگاهی مجددا توی موتور بریزند و ماشین را بازم با زحمت روشن کنند.

مبحث امروز من در مورد وسیله ای به نام بخاری درجا میباشد ، که بعد از نصب این سیستم روی خودروهای دیزلی خیلی از مشکلات حل شد .

Image result for ‫بخاری در جا در خودروهای دیزلی‬‎

بخاری درجا مدلهای مختلف و اشکال گوناگونی دارد ، اما عموما با سوخت گازوئیل و یا گاز کار میکنند ، طریقه ی نصب هم به این صورته که در قسمتی از کامیون و یا اتوبوس ، به نوعی که در مسیر حرکت آب قرار داشته باشد نصب میشود و ، کلید استارت مخصوص بخود توسط برق باطری روشن و سپس توسط سوخت گازوئیل مشغول بکار میشود ، مشعل بخاری درجا آب را گرم و توسط پمپی که در امتداد این سیستم مشغول بکار است آب بدون اینکه دیزل کار کند گرم و به چرخش در می آید ، مشخصا قبل از اینکه موتور روشن بشود بر اثر گرمای آب سیلندر و متعلقات آن گرم میشود و برای استارت اولیه با دمای مورد نیاز آماده میشود .


Image result for ‫بخاری در جا در خودروهای دیزلی‬‎


محاسن داشتن بخاری درجا نداشتن همان معایب نداشتن آن به اضافه ی صرفه جوئی در مصرف سوخت ، جلوگیری از آلودگی هوا ، پائین آوردن استهلاک قطعات موتور ، صرفه جوئی در زمان و ضریب اطمینان بیشتر در هنگام روشن شدن موتور میباشد .

متاسفانه ، در بین مالکان و بعضا رانندگان مرسوم است که قسمتهائی که مستقیما با حرکت خودرو مرتبط نیستند در صورت خرابی ، تعمیر نمیشوند و فقط برای سهولت کار از مسیر خارج میشوند و بخاری در جا یکی از همون قسمتهاست ، در صورتیکه علاوه بر مزایای فوق ، در صورتیکه در بیابان و جاده های خارج از شهر خودرو  بنابه دلایلی متوقف بشود و قادر به حرکت نباشد و هوا هم سرد این بخاری درجاست که میتواند جان سرنشینان خودرو را از سرما نجات بدهد .

Image result for ‫بخاری در جا در خودروهای دیزلی‬‎


تا بعد ..

نظرات 4 + ارسال نظر
مریم ر دوشنبه 14 دی 1394 ساعت 09:18

مطلب جالبی بود
موفق باشید

آشنا شنبه 12 دی 1394 ساعت 01:17

سلام و ادب و خسته نباشید بخاطر مطالبی که عنوان میکنید . با خوندن مطلب جدید رفتم به سالهای گذشته و زحمت و رنجی که پدر راننده ام توی صبح های سرد زمستون میکشید و دلم گرفت از نبودنش...
خدا همه درگذشتگان رو قرین رحمت و به شما طول عمر پر برکت عنایت کنه . موفق باشید .

سلام
خدا پدر مرحومتان را قرین رحمت خود بگرداند و ممنون از نظرتون

djmay پنج‌شنبه 10 دی 1394 ساعت 19:01 http://djmay.blogfa.com

باسلام خدمت شما.

ما از سایت دیجی مای به شما پیغام میدهیم ما برای شما یک قالب بسیار زیبا در طرح ها تک ستونه
دوستونه
و سه ستونه ساخته ایم و اماده ی دریافت است قیمت های ما در سایت زده هستند.
تک ستونه = 10000
دوستونه = 30000
و سه ستونه = 50000

که ما قالب سه ستونه را برای شما 30 تومان میگیریم و دوستونه را 20 تومان. لطفا اگر خوشتان آمد حتما به این ادرس ایمیل پیغام بزنید و یا به سایت ما مراجعه کرده و بخش تماس با ما را بزنید و درخواست خودتان را برای ما بنویسید.

با تشکر.

صدری زاده مدیر سایت دیجی مای.

مریم پنج‌شنبه 10 دی 1394 ساعت 17:20

سلام
تا قبل از این من فقط ظاهر اتوبوسها و کامیونها رو می دیدم اما با خوندن پستهای حالب و پربار شما ، کمی عمیق تر به وسایل حمل و نقل نگاه می کنم

سلام
منت گذاشتین که تا بحال زحمت این پستهای حقیر را تحمل نمودین .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد