دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

مرز مهران


به نام یزدان پاک


سلام


ایام اربعین حسینی و راهپیمائی عظیم عاشقان حرم حسینی همچون سیلی خروشان میباشد که خاری بر چشم دشمنان ایران زمین می  نشیند .


اما ، مدیریت در خیلی از جاها به چشم نمیخورد ، هرچند کتمان نمیکنم ، این حرکت  ، چند سالیست که شروع شده و این پروژه پویا و تازه کار است و برای مدیریت و راهبری نیاز به تجربیاتی بیشتر میباشد ، ولی در  بعضی از مقاطع کاری ، نیاز به تجربه نیست و اندکی تفکر ، مشکل گشاست .


مثل خیلی از هموطنان که در این ایام کاری انجام میدهند ، من و تعدادی از همکاران برای مراجعت  زائرین از سفر معنویه کربلا به مهران اعزام شدیم .

مواردی که میتونم بصورت تیتر وار بهشون بپردازم عبارتند  از :

1- اعزام نا هماهنگ و بدون برنامه ی اتوبوس ها به منطقه

2-نبودن دفتر و مکانی مناسب جهت برنامه ریزی و هدایت مسافران جهت سوار شدن و نتیجتا سردرگمیه مسافران و همچنین اتوبوسها

3-عدم مدیریت و برنامه ریزی در ورود اتوبوسها به منطقه و ایجاد ترافیک های چندین کیلومتری 

4-نبود امکانات بهداشتیه مناسب

5-توجیه نبودن مسافران ورودی ، برای شیوه ی سوار شدن و در نتیجه راهپیمائیه چندین کیلومتری زیر باران

6-

7-

و الی آخر .....

تنها اگر دفتری و سالن انتظاری در ورودیه مرز تدارک دیده میشد و اتوبوسها در پارکینگی  که مشخص شده جمع میشدند  و از هر شرکتی و یا  استانی فردی مامور پاسخگوئی و هدایت مسافران توسط شرکت واحد به پارکینگ و نهایتا سوار کردن مسافران و حرکت به سوی شهر مورد نظر !!!

در چنین شرایطی هیچ کدام از مشقاتی که شاید به هر دلیل بازگو نشود را شاهد نبودیم .


تا بعد...


نظرات 3 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 11:54 http://hamsadehha.blogsky.com/

سلام
عجیب نیست که مسئولین امر که بابت مدیریت و سر و سامان دادن به این امور حقوق می گیرند عقلشون به این چیزا قد نمی ده؟!

سلام
چی بگم والله !!! اینها یه سری موارده خیلی خیلی پیش پا افتادس که حتی به عقل من هم رسیده

ایوب دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 12:33

سلام وخسته نباشید
در کشور همیشه ضعف مدیریت در همچین مواقعی دیده میشه
دوستان ما هم در هنگام برگشت با توجه به اینکه اتوبوسشان وی ای پی بود از امکانات بسیار کمی مانند نبودن آب تا انتهای مسیر یا روشن نکردن چراغ های داخل اتوبوس توسط راننده و... برخوردار بودن
افزایش دو برابری قیمت بلیط هم به نظر من یکم زیاد بوده

سلام
ضمن تشکر ا ز نظرتون داداش ایوب گل
این ایرادات مربوط به راننده و کادر خدماتیه که بجای خود میتونه مشکل ساز و مهم باشه
قیمت بلیط هم در اصل میبایست هر شرکتی نسبت به مسافتی که اتوبوس میره و برمیگرده مشخص بشه که در اصل موضوع اینه که همه ی اتوبوسها خالی میرفتند و صرفه ی اقتصادی نداره میالغی که اخذ میشد قیمت برگشت باضافه ی نصف قیمت رفت بود که اگر همکارای راننده زیاده خواهی نکرده باشند مثلا مسیر مهران به اصفهان نرخ مصوبش 108000 تومان بوده که ما هم دقیقا همین مبلغ را اخذ کردیم .

مریم ر دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 08:39

سلام
کاملا صحیح می فرمایید
فرق ما با کشورهای توسعه یافته همینه، ما اول به مشکل برمیخوریم و بعد در پی حل آن هستیم که این خودش چند سال زمان میبره که با آزمون و خطا حلش کنیم
اما بعضی کشورها قبل از برخورد به مشکل به آینده ها فکر میکنن.
به هرحال چون شهر مهران مرز بوده، باید از قبل زیرساختهای مناسبی میداشت.
اما الان تا بخان این زیرساختها (جاده، پارکینگ، بهداشت، ... ) سرو سامان دهند، چند سالی نیاز به زمان هست
کار مشکلی نیست نیاز به برنامه ریزی دارد و هزینه کردن.

سلام
منطقه ی شلمچه چون در طی سال ازش استفاده میشه خیلی منظو تر و مدیریت شده بود ،ولی مهران با اینکه هر ساله شلوغترین معبر هستش نه !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد