دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان
دست نوشته های یک راننده اتوبوس

دست نوشته های یک راننده اتوبوس

ایجاد فضایی برای تبادل نظر، طرح مشکلات و آشنایی با شغل رانندگان

قانونمداری یا قانون گریزی ؟؟؟

به نام یزدان پاک


سلام


قانون مداری بحثیه که همیشه ورد زبان قانون گذاران و سیاستمداران و به نوعی تمام اقشار جامعه بوده و هست ، اما اجرای قانون بدلیل ضعف در سیستم کنترل ، همیشه سلیقه ای بوده و فعلا هم هست .

بارها شنیده ایم که : قاچاق کالا باعث اختلال در تولید و در بیشتر مواقع تعطیلیه  شرکتهای تولیدی میشود !! اما چرا قاچاق صورت میگیرد ؟؟ چون در قاچاق ضمن مخاطراتش ، درآمد بسیار ساده تر از تولید است .

حال  که میدانیم ، و با قاچاقچیان برخورد صورت میگیرد ، چرا کسانی که میتوانند ولی انجام نمیدهند ، مورد حمایت نیستند ؟؟ ضعف از کجاست ؟ برای چه کسانی مهم هست و یا مهم نیست که چه میشود ؟

از خودم بگم که : روزگاری یکی از حاملان قاچاق (البته نه قاچاق مواد مخدر یا مشروبات بلکه : پوشاک و لوازم یدکی و امثالهم) بودم ، بعد از مدتی واقعا خسته شدم ، لاکردار پولش هم برکت نداره !!!  تصمیم گرفتم که دیگه بار حمل نکنم  اما  نتیجه چه شد ؟؟ خوب به راحتی گذاشتنم کنار و کسی را که حاضر به این نوع کار بود جایگزینم شد .

مدتی از این صنف بیرون آمدم چرا که شعارهائی داده بودم که عمل به آنها در این محیط سخت بود و اگر دوباره برمیگشتم ،  هم طرز  فکرم زیر  سئوال میرفت و هم شده بودم مثل شیران پرچم که با باد به هر طرفی بوزم ...

چون توانائیه کارهای بیرونی را  نداشتم ، حالا دلائلش بماند ، مجبور شدم برگردم دوباره توی همین کار ، اولش شرط کردم که این کارها را نمیتونم بنا به این دلایل انجام بدم ، خوب ، موافقت هم شد ، اما حقوقم بقدری کم بود که گذران زندگی با  این حقوق ممکن نبود ، پیشنهاد شد  بیا برو فلان شهر ، قبول کردم و از ماشین قبلی تسویه کردم ، تا فهمیدند فلانیه !!! حدود 20 روز الافم کردند تا خودم خسته بشم .

یعنی اگه بخوای راه راست  بری  و سالم زندگی کنی (استرس ممنوع) نمیشه و نمیخوانت .

مثالی دیگه : از  همکارانی که توی محیط تلگرام باذ هم  در ارتباطیم خواستم تا به این وبلاگ سری بزنند و نظرشونو بگن ، ضمن اینکه در موردی که بعدا  کپیه کتنشو میزارم اعلام نظر کنند ، فقط یکی از دوستان اعلام کرد بعدا جواب میدم ،  یعنی طبق آمار نیم درصد و بقیه دریغ از یک کلام ، حالا اگر موضوع عکس های فجر و فجور و یا متن های مرسوم که راست و دروغشو دیگه فقط خدا میدونه  بود ، ضمن پاسخای آنچنانی ، تازه از گروه های دیگه هم یه سرکی میکشیدند !!! راستی چرا ما اینطوریم ؟؟؟ 

و متنی  که از دوستان خواسته بودم :

دوستان سلام   اول  از همه گلایه ای دارم و اونم اینه که بارها از دوستان درخواست کردم سری به وبلاگی که حدود 2   سال و اندیست برای رانندگان راه اندازی کردم و مطالب زیادی در خصوص این حرفه نوشتم ، کمک و اعلام نظر جمعیه شما و سایر همکارانی که باهاشون در ارتباط هستید را میخواستم که ، دریغ از یک نظر دوم اینکه : طرحی توی ذهنم هست برای ساماندهیه رانندگان ، که اگر فعلا بخوام اسمی برایش بگذارم طرح ساماندهی جامع رانندگان !!!  که میتونه شروعش استخدام رانندگان و  تحت پوشش قوانین کار قرار  دادن رانندگان، و موارد مربوط به این طبقه بندیه شغلی ، همگی مستحضر هستید که رانندگان همگی روزمزدن و ایام طعطیلی و سنوات و طول درمان و عیدی و  پاداش ،  دورکاری، ضمانت شغلی ، بن ، سهام عدالت، بیمه ی تکمیلی، ایاب و ذهاب ، ساعات کاری و سایر مواردی که قانون کار  کارگری برای هریک از بیمه شدگان در نظر داره شامل حال ما نمیشه و از طرفی  دریافت حقوق رانندگان ، بر  حسب سلیقه ی مالکان و اکثر تخلفات بعلت اجباریست که از طرف مالکان و یا شرکتها صورت گرفته است و تنها شخص مسئول و متضرر راننده میباشد(نمونه اش شما آقا کوروش) بهر حال برای  پخته شدن این طرح نیاز به مشورت های شما و هم اندیشیه صاحبان نظر دارم ،  همکاران قدیمیه ما ضمن احترامی که  برای تک  تکشان قائلم این شیوه ی کار را برای ما به ارث گذاشته اند که همگان شاهد نواقص و معضلاتش هستیم ، خواهشمند ، عاجزانه خواهشمند بدور از هر گونه فرافکنی و تشویش اذهان دیگر همکاران ضمن صحبت با   تمامیه  دوستان و در صورت امکان سر زدن به مطالبی که در لیست عناوین وبلاگ این کمترین هست و یا ارسال نظرات بصورت خصوصی برای اینجانب ، کاری کنیم  تا بتوانیم حداقل ارث بجای مانده از ما برای آیندگان این شغل در خور زحمات و مصائب این حرفه باشد . منتظر کمکهایتان هستم .**من  الله التوفیق*

یا مثلا در خصوص مورد افیون توی همین وبلاگ چالشی گذاشتم با نگاهی به تعداد نظرات که یک دهم تعداد  بازدید کننده هاست ، متوجه اهمیت مسائل مهم میشیم  .


تا بعد ...

نظرات 5 + ارسال نظر
سحر دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 01:03 http://romanekootaham.blogfa.ir

سلام ... چی بگم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام ممنونم از حضورتون

دانیال پنج‌شنبه 5 آذر 1394 ساعت 10:07 http://ajax2014.ir

سلام وخسته نباشید .وبلاگ زیبا و قشنگی دارین محتوای بسیار عالی توش گذاشتین .خداقوت

سلام
ممنون از اظهار لطفتون

بههههه
داشه گلم
خوبی اقا؟
دلتنگت شدیم شدید

سلام دادش مرتضی ما هم همینطور اخوی

مریم ر چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 14:20

سلام و خسته نباشید

قاچاق!!! منم همیشه بهش فکر میکنم .چون رشته ام اقتصاد هست و میدونم تولید کشور ما داره به خاطر قاچاق از بین میره و رفته !!!! دریغ از دلسوزی مسئولین!!
وقتی تولید بخابه، اشتغال از بین میره، اشتغال کم بشه، خطرات اجتماعی و آسیب های اجتماعی (طلاق، اعتیاد ، تن فروشی و ...) به دنبال دارد.
چه برندهایی از کالاهای ایرانی که خوب بودن و الان فقط اسمی ازشون به یادگار مونده، کفش ملی، ارج و ...
سفری با همسرم به قشم داشتیم و به گفته راننده تاکسی، 100 درصد شغل مردم اونجا قاچاق بود، 50 درصد قاچاق سوخت و 50 درصد قاچاق پوشاک !!!!
جای تاسف هست! چرا اینجوریه ؟؟

علت اینکه نمیشه توی ایران راه راست بری و باید منحرف بشی تا درآمدت بره بالا اینه که نظارت و سختگیری وجود ندارد. (هرچند در همه جای دنیا راه خلاف رفتن درآمد زیادی داره و بهمون نسبت دردسر بیشتر ، اما تاجایی که تونستن، راه های کسب درآمد نادرست را کاهش دادن)
بنابراین آدم مجبوره که درآمد بیشتر از راه خلاف، بیخیال شه، چون همراه با دردسر و استرس بیشتر هست !! و البته پول بی برکت.
عجیبه که همکاران شما در مقابل درخواست شما ، حاضر نشدن، نظر بدن !!!
باید با هم همصدا بشین که بتونین از حقوق صنفی خودتون دفاع کنید.

سلام
کلی سئوال به همراه جوابهاش توی متن ارسالیه شما هست که نمیدونم چطور باید جوابشونو بدم تا به کسی بر نخوره و یا نگن چقدر سر خودش معطله !!!!

مریم سه‌شنبه 26 آبان 1394 ساعت 18:08

سلام
- دیشب یک کلیپ دیدم از خانمی که از راه فساد و قاچاق مواد مخدر کلی مال و منال کسب کرده بود(خودش می گفت یک اتوبوس و 5 تا تاکسی و چند تا خونه داشتم) ولی همه رو از کف داده بود و این اخریها کارتون خواب شده بود
جناب کمانگیر این پولها به ما نمی سازه و از گلوی ما پایین نمی ره ... ما که به همین یک لقمه نون بخور و نمیر معلمی راضی ایم!
- والله من دیدم بعضی از این تلگرامی ها حال و حوصله ی لایک کردن پستها رو هم ندارند شما چه انتظاراتی ازشون دارید ها!
- من خیلی وقته به خاطر وبلاگ همساده ها از یوتیوب، ویدئوهای مناسب رو دانلود می کنم و می ذارم تو سایت نماشا. دقت کردم ویدئوهایی که موضوعاتشون مسائل غیراخلاقیه بالای 100 میلیون بازدیدکننده دارند این نشون می ده که در کل جهان اکثریت مردم سطحی پسند هستند و به موضوعات مبتذل و غیراخلاقی علاقه دارند

سلام
سلام به خواننده ی با وفای این وبلاگ
چی بگم والله !!! حی علی خیرالعمل ، اما اونهائی که این جور آمها را بکار میگرفتند ، یعنی نمیدونستند؟؟؟؟ خدا نیستم که حکم کنم !! قاضی هم نیستم که حکم بدم !!!! اما اینو میدونم همیشه دست بالای دست زیاده و از هر دستی بدی از همون دست هم پس میگیری !!!! عاقبت اون خانم هم غیر ااز این میشد جای سئوال داشت !!!!
خدا کمکمون کنه ، البته باید منتظر خدا هم نبود چرا که اون خدائی که من میشناسم خیلی تنهاست ، توکل هم لازمه !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد